måndag 23

En vecka har gått med relativt hårt schema. Jag har druckit massa vatten, minskat kolhydraterna men ändå ätit gi-bröd, en halv deciliter tex bulgur till maten men massa sallad som kompensation. Jag har cyklat på både cykel och träningscykel, gått morgonpromenader och tränat med Blossom.
Kulturkalaset har gått av stapeln här i Göteborg och jag har haft en fullspäckad helg av roligheter ända sen i torsdags. Jag har sett Takida (underbara musik och jag var lycklig en stund), jag har sett Timo Räisänen (underbara människa och jag var lycklig en stund igen), jag har varit på nattklubb med vänner och jag har njutit av kalasstämningen. Igår var jag på dop och världens finaste lilla ängel fick tvätta huvudet. :)

Helgen har däremot inte varit så sund och jag är därför förvånad över att skillnaden blev så stor ändå. Jag drack 6 xider, en vodkagrogg, jag smakade på Langos för första gången i mitt liv och det var nog långt ifrån nyttigt. Å andra sidan har jag gått massor. Avenyn upp och avenyn ner, hoppat på konserter, fram och tillbaka, kors och tvärs. Jag har till och med dansat, jag som inte dansar. Jag såg nog ut som en fåne och jag hade mer ångest än jag hade kul men det var nog lärorikt för mitt psyke. Maten efter dopet var gudomlig, smörgåstårta och alla bakverk! De ska vi inte tala om - rosa, rosa rosa! Var tvungen att smaka lite, lite...

Vikt: 82.7 ( -1.9 | sen 10 mars - 12.6 kg | totalt - 15.8 kg )
BMI: 31.1 ( sen 10 mars - 4.7 | totalt - 6 )

Nu ska jag bara fortsätta såhär och än har jag inte tappat motivationen, det blir nog bra i slutändan. Nu ska jag ut på en promenad och sen ska jag förbereda mig för inskrivningen på komvux. Wish me luck!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Du verkar haft en underbar helg tjejen! och visst är Takida underbar, blev så ledsen när de inte skulle spela på gatufesten här hemma. Sen spelade de folketspark och då hade jag förhinder, så det var nog inte meningen att jag skulle se dom i sommar. Du har ju rört dig jätte mycket jag tycker du gör det jätte bra.

kram Sanna

2008-08-18 @ 16:37:30
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Jag har aldrig hört Timo Räisänen, men jag har pratat med honom i en garnaffär när han köpte garn till ett sängöverkast och jag köpte garn till en tröja :-)



Grattis till minuset, det var du helt klart värd! Och hoppar och studsar man sig igenom nätterna så bränner det en hel del kalorier! Tänk dig: du orkar aldrig sporta i 4-5 timmar, men dansa hela natten, det går hur bra som helst :-) Så börja dansa! Sålänge du tycker det är kul kan du inte se fånig ut!!

2008-08-18 @ 19:23:58
URL: http://autumn-08.blogspot.com/
Postat av: Evelina

Gud, jag måste ut och dansa jag med. Nu blev jag ju sugen.. Bra är det också! Om man inte intar allt för mycket alkohol då. Lycka till med pluggandet!

2008-08-18 @ 19:31:16
URL: http://evelinafredin.blogspot.com
Postat av: Yvette

Takida är grymt bra live!

2008-08-18 @ 20:06:25
URL: http://einzigartig.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Om man dansar ordentligt så vill man inte ha alkohol. Iaf är det så för mig! :-)



Skaka rumpan är dessutom extra bra för rumpan och magen! Sist jag var ute hade jag träningsverk i två dagar i magen efteråt! :-)

2008-08-18 @ 21:13:46
URL: http://autumn-08.blogspot.com/
Postat av: Nenny

Jättegrattis till minuset!

Lycka till på komvux!

Kram

2008-08-19 @ 12:39:58
URL: http://nenny.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0