långsamt, långsamt

Jag måste byta fokus om jag ska klara det här. Jag får sån otrolig fetingångest när jag faller för frestelsen och på något sätt måste jag kunna fokusera på det positiva. Så jag ska vända om lite allt eftersom.

En promenad om dagen ska jag klara, det är nummer ett.
När jag har lyckats få det till en rutin så kan jag lägga till något annat. Jag kommer äta så mycket nyttigt jag kan, men jag måste öva mig på det där med ångesten.
Mitt mål är ju inte bara att gå ner i vikt, utan att må bra. Och det inre räknas precis lika mycket som det yttre. Det är ingen ide att köra på på ett sätt som ger mig mer psykisk ohälsa än innan. Så nu börjar jag om på ett nytt sätt.

Denna veckan har varit okej, det är ju bara tredje dagen iof. Frukostarna har jag lyckats bra med - ägg och proteiner.
Måndagen blev ändring i planerna och vi var i shoppingcentret. Det blev hamburgare på Max. Det var då jag insåg att jag måste fokusera på det jag gör bra, istället för det jag gör dåligt.
Igår åt jag inget onyttigt men jag åt bara vid två tillfällen. Sambo lagade mat, baconvirad kycklingfile och ugnsrostade grönsaker.

Nu ska jag ta kraft och gå ut och gå.
Heja mig! Heja mig!

Kommentarer
Postat av: Wånkan

Heja heja heja!

2008-02-14 @ 07:53:09
URL: http://wankan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0