långsamma jag

Grejen är ju att jag lider av depression utöver min övervikt. Det är fruktansvärt jobbigt eftersom jag ena veckan kan vara full av motivation och livsglädje och inte vilja något annat än att må bra, se bra ut, vara nöjd med mig själv och se livet med en klackspark. Sen nästa vecka är allt ombytta roller, jag har inget jobb utan pluggar på distans hemma vilket gör att jag kan gräva ner mig totalt. Allt känns värdelöst och tankar som "vad spelar det för roll om jag äter en pizza? Jag bryr mig inte ändå" snurrar runt i huvudet. Oftast hindrar min sambo mig eftersom vi båda vet att jag kommer ångra mig efteråt om jag äter något olämpligt.

Jag har en kompis som har ändrat livssyn radikalt nu i nyårsskiftet, allt handlar om att bestämma sig enligt henne. Jag vet ju att hon har rätt men jag förstår inte vart jag ska hitta den riktiga styrkan till att bestämma sig på riktigt, och inte bara under veckan som är bra. Hur hittar man styrkan, självförtroendet, kärleken till sig själv som gör att man inte ger upp? Vad det än handlar om i livet.

Jag vägde mig imorse, inga under har ju skett under dessa 5 dagar men 0.5 kg visar vågen på i alla fall. Jag har inte varit ute på promenad som jag borde ha varit och jag vet ju att det är något jag måste göra för att få ut det mesta av allt. 0.5 kg är ändå okej, mitt första delmål är 10 kg till sista mars och om jag bara hittar styrkan och kommer ut på promenader så kommer jag klara det galant. Tror jag. Hoppas jag...

Kommentarer
Postat av: Wånkan

Skönt att du har stöd av sambon, det behövs! Kör han oxå GI eller är det bara du ?

Jag började feströka när jag var 14 och har väl sen dess mestadels hållt mig till fest/semester/speciella tillfällen. Hade väl ngn period på ngt år som jag rökte på heltid men annars har det varit periodvis.
Har ju 'slutat' några gånger men då sagt att jag ska fortsätta med feströkningen och det har funkat till 90% men sen kommer man till ngn period (semester/mycket på jobb) som gör att man röker vid andra tillfällen å så fastnar man i hjulet.
Men jag brukar tack å lov klara av att lägga ner för ngn månad och kan se ta en cig under en lördag när man tar ngn öl och sen återgå till att inte röka.
Min förhoppning är väl nu att man inte ska dricka på ett tag i samband med att man försöker hålla sig till GI lite hårt.

Neråt på vågen! Det är ju kanon! Själv ska jag få min dom på söndag men har inga förhoppningar. Så mycket som man ätit dessa dagar känns det ju snarare som man har gått upp.

Jag brukar i vanliga fall träna ca 3 pass i veckan men har nu hållt mig till promenader eftersom det stog att man endast ska hålla sig till lågintisitetsträning under rivstarten.
Men det har blitt 2x40 min prommis varje dag utom i onsdags. Får se hur karaktären ser ut i helgen.
Försöker gå på morgonen och em från jobbet till en t-banestation längre bort för att få in det i det dagliga.

Ha en trevlig helg!

2008-01-11 @ 12:33:21
URL: http://wankan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0