sockerabstinens!

Två dagar har gått och jag är redan helt nipprig. Jag riktigt känner hur varenda cell i min kropp springer runt och letar, i varenda hörne av min kropp efter det minsta lilla kornet sött. Jag är hungrig dessutom, jag hade glömt det sen i höstas. Jag äter tills jag är mätt och allt känns bra. I 1-2 timmar. Sen är jag hungrig som bara den, magen kurrar och jag måste ha mat! Jag vet inte om det är matbegär och sockerberoende som gör sig påmind eller om jag faktiskt är hungrig.

Jag hittade ett äpple i kylen och blev superglad över att jag kunde gå rätt förbi pepparkakorna på köksbordet och välja äpplet. Jag bet i det och det var ruttet längst inne i mitten. Mmm.. :(

Kommentarer
Postat av: Wånkan

Har faktiskt inte känt av hunger.... är ständigt mätt (än så länge). Men jag följer ju menyerna och det är ju MYCKET mat. Sitter just nu å försöker på i mig omeletten.
Sambon sa igår att han var godissugen men som tur är har jag aldrig varit ngn sockerfantast.
Men däremot hade jag en skum dröm inatt om att jag köpte knäck på tradera (!!!!!) och stoppa en i munnen och kom då på att sånt fick jag inte äta och fick spotta ut den....
Får se nu tredje dagen hur det känns.. hoppas verkligen att jag slipper huvudvärk m.m

2008-01-09 @ 07:56:22
URL: http://wankan.blogspot.com
Postat av: Anna

Prova att lägga på lite mer fett, det hjälper mot sockersuget.
Jag äter liksom förebyggande för att slippa hamna i svackor så jag har faktiskt aldrig tappat motivationen. Den här kosten ger mig så oerhört mycket, inte bara tappade kilon, ciktnedgången kommer faktiskt inte högt på listan ens.
Det är så jäkla skönt att slippa suget att jag aldrig vill hamna i det igen. Det är motivation nog att äta skinka fastän jag inte är hungrig ;-)

Postat av: Anna

Tillägg, blir du hungrig efter så kort tid så tycker jag absolut att du ska prova lite fetare mat, det mättar längre och gör mellanmålen något större, du ska inte behöva gå hungrig!!!
Dricker du tillräcklgt? Törst och sug är lätt att blanda ihop, även om det låter osannolikt...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0