sladdrigt som en bulldeg

Visst är det jättekul att gå ner i vikt och jag är snart uppe i 13 kilo, eller kanske nere i 13 kilo? Jag tycker ändå inte att jag har gått ner överdrivet fort utan har haft en normal viktnedgång. Men jag känner hur sladdrig jag har blivit. Allt dallrar på mig när jag rör mig. Innan var jag ju större och man kan tycka att det borde ha varit värre då, men då var jag liksom hårdare tjock. Jag känner mig som en kudde med för lite stoppning.
När jag är ute och går ibland så ser jag min rumpa i skuggan och för varje steg ser jag hur rumpan liksom skakar till, dallrar. Jag tycker det är värre än något!

Mina vänner tycker att det värsta med övervikten är bristningar. Jag har massor med bristningar, speciellt på magen och brösten. På brösten har de nästan bleknat bort eftersom det fick jag redan i unga år. Men det är inte så illa ändå. Visst - det är inte snyggt... men min största rädsla är att jag ska gå ner i vikt och sedan ha massa överflödig hud. Jag vill inte vara sladdrig och lös... :(

Har du några tankar om det här?

Kommentarer
Postat av: issa

åh jag känner till ditt problem!

Jag gick ner ca 15-20 kg för ett par år sen.. ca 5-6 år är det väl nu.. och jag har fortfarande lite lös hud här och där.. främst på armarna och innanlåren.. lite på magen också. sjukt störande för den drar liksom inte ihop sig fastän det gått så många år så det är nog bara att acceptera tror jag. :( jag funderar på en operation men vet inte pom det är värt det..

2008-06-03 @ 09:42:07
Postat av: Maria

godmorgon!ja jag känner iegn mig exakt!jag håller just på att gå ner ivikt,har lyckats gå ner 25 kilo sen i januari på ett hälsosamt vis och jag tycker själv inte att det märks så jätte mycket förutom på det sättet du skriver om är uppe ,det känns precis så som om man var hårdare tjock innan..jag är jätte räd för att få en massa överflödig hud sen när jag har nått mitt mål,men samtidgit så vet jag att det antagligen kommer bli så eftersom jag ska ner en hel del kilon.

Jag gillar din blogg den är inspirerande kämpa på jag tror på dej!

2008-06-03 @ 09:42:14
URL: http://majjsaan.blogg.se/
Postat av: Karoline

det värsta är bristningarna tycker jag (och jag planerar att sätta allt mitt hopp på att göra som fröken Peyre vilket visade sig vara effektivt :P ), mina bristingar har också bleknat, men vid sol och ibland när jag "spänner mig" så blir de röda och mer synliga igen :S jag hatar dom.. men att bli sladdrig känner jag inte igen, jag är fastare än någonsin :O

2008-06-03 @ 10:06:06
URL: http://karoline3.blogspot.com/
Postat av: Emma

Jag var inte så hård när jag vägde 19 kg mer heller så det dallrade nog ganska bra på mig redan då. Nu är jag väl också lite sladdrig, men inte att det är så mycket lös hud vad jag märkt än i alla fall! Bristningarna däremot hatar jag. De dyker då upp på mig även när jag går ner i vikt. Har massor på insidan på låren. De flesta har bleknat som tur är men det har dykt upp några nya på sista tiden... suck

2008-06-03 @ 11:12:31
URL: http://twentysomething.webblogg.se/
Postat av: Lisa

Det är rätt vanligt med lös hud ändå när man går ner i vikt, jag hade som rynkor på magen.. inte överflödig hud men den var ändå inte fast och fin. Idag är jag ialf nöjd med magen.. Har gått ner 25 kg eller något under 3 års tid och det tog ett bra tag för magen att återställa sig, men det är det värt! När man är ung (som du är) så är huden väldigt samarbetsvillig ;) Den är elastisk och fin och kommer att "dra ihop sig" nån gång. När vet man ju inte då allas hud/viktnedgångar är olika, men du är som sagt ung :) Kämpa på och bry dig inte om huden (men det är svårt, jag vet) så ska du se att det drar ihop sig sen!

2008-06-03 @ 13:26:45
URL: http://bangxbang.blogg.se/
Postat av: Stina

hm, nej men jag är ju också rätt ung.. men när min mamma gick ner x antal kg så fick hon lös hud. hon vill jättegärna operera bort det..

2008-06-03 @ 22:14:17
URL: http://jagvillblismal.blogspot.com
Postat av: Nene

Dt borde väl dra ihop sig efter ett tag tycker jag? Särskilt eftersom du ännu är såpass ung med en ung hud.

2008-06-03 @ 23:17:09
URL: http://nnene.blogg.se/
Postat av: Drott

Du är ung, det betyder att din hud, precis som någon nämner ovan, kommer att dra ihop sig och till slut bli "sammanhängande". Det är just därför man skall gå ner i vikt vid en ganska ung ålder. Lite lös hud kanske du får dras med men det borde endast vara minimalt.

2008-06-04 @ 07:50:02
URL: http://drott.blogg.se/
Postat av: ullis

Jag förstår att det känns jättejobbigt men jag har för mig att om du kontaktar en läkare eller du kanske redan har varit i kontakt med någon så om du har haft en skälig övervikt så kan de operera bort den överflödiga huden när du nått ditt mål.

Hör dig för vettja.

PUSS!

2008-06-04 @ 08:48:56
URL: http://itsnowornever.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag har gått ner drygt 35 kg, och, tja, min mage och mina armar är sladdriga. Men jag hoppas att det kommer bli bättre senare (jag är 18). Men annars är det som det är. Jag menar, min kropp är långt ifrån perfekt, den är blek och hårig och full av bristningar, så vad för lite sladder för skada!? Jag är glad ändå! :D



Bra jobbat, vill jag säga till dig, och fortsätt skriv, din blogg inspirerar mig!

2008-06-04 @ 19:54:45
Postat av: Puma

jag har tråkiga bristningar på insidan av överarmen... irriterande och fult. :-(

2008-06-14 @ 01:13:55
URL: http://traningsblog.blogspot.com
Postat av: Anonym

ett tips är att kräma in huden morgon och kväll, se till att styrketräna och konditionsträna så att huden blir spänstig (musklerna hjälper till mycket) och gör lite pilates-övningar för magen, för när du får mer magmuskler så hålls det in automatiskt lite mer, om du har tillgång till så basta även regelbundet (några gånger i månaden), allt detta hjälpte min vänn rejält!

2008-06-20 @ 12:31:31
Postat av: Anna

Gud vilken bra blogg. KÄMPA PÅ! Jag håller oxå på och försöker gå ner i vikt, o vill oxå göra en blogg där man kan dela med sig lite av sina tankar o kanske förhoppningsvis nån som läser o peppar en lite. Hur går man till väga?

2008-06-24 @ 18:30:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0