köttfärsbiffar med sting

image5

Jag är inte alls bra på att skriva ner mina egna recept, mest för att jag inte har nån aning om vad jag har i och hur mycket det isf skulle vara. Jag tar lite av det och lite av det och nästan alltid blir det väldigt gott. Jag tycker om min mat. Nu ska jag göra ett försök.

Köttfärsbiffar med Sting (middag idag och lunch imorgon)
400 gr köttfärs
5 cm purjolök
1 ägg
2 vitlöksklyftor
sambal oelek
hett paprikapulver
salt
svartpeppar

Blanda allt ordentligt och låt stå en stund. Använd den mängden kryddor som du själv föredrar. Var inte rädd för att testa egna kryddor heller, det kan inte bli annat än annorlunda. ;)
Servera med ugnrostade grönsaker ( i mitt fall morot, squash och gul paprika) och en creme fraiche med valfria kryddor. (paprikapulver, vitlökspulver, salt, peppar)

Jag tog mig föressten ut på en promenad med lillasyster och vagnen förut. Det gör jag inte om igen i mitt tillstånd. En runda som vanligtvis tar mellan 30 och 35 minuter i rask takt blev två tredjedelar kortare och tog 10 minuter längre tid än orginalrundan. Nu är jag död men har åtminstone fått lite motion.

Kommentarer
Postat av: Emma

Kul med någon fler som kör GI! Lycka till! :)

2008-03-11 @ 14:45:43
URL: http://twentysomething.webblogg.se
Postat av: emmy

Hej! Hittade dej på GI-viktkoll! Nu ska jag följa din blogg med spänd föräntan! Håller nämligen själv på med att komma i form till beach 08!!! alltid kul att kunna byta lite recept och erfarenheter med ngn i samma sits! Ha en skön onsdag!! Kram emmy

2008-03-11 @ 21:28:03
URL: http://mems.blogg.se
Postat av: Matigt

Ser gott ut tycker jag! :)

2008-03-13 @ 13:48:34
URL: http://matigtmatigt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0