matsvårigheter

Det är så himla svårt att klämma in mellanmål, dels för att jag inte har någon matlust alls men också för att min familj är hyenor som gärna äter upp sånt som jag köper till mig.
Jag hade tex köpt kokt skinka i förrgår och igår morse när jag skulle ta några skivor till frukost så fanns det 4 skivor kvar. Kul. image10

Jag börjar må dåligt igen, psykiskt. Fan att det ska pendla upp och ner hela tiden! Hur lätt är det att få ordning på mig själv när jag i vissa perioder inte ens orkar andas, hur ska jag orka äta och göra allt som krävs av mig?
Jaja... läkartid den 1 april men det känns ju som en evighet dit... Jag vill bara må bra och vara nöjd med mig själv - NU!

Dagens måltider:
Frukost: Keso med 1 rivet äpple och kanel.
Lunch: Rester av gårdagens kyckling men smakade bajs så det mesta åkte i slasken.
Middag: Köttfärssås och pyttelite bandspagetti, 1 tomat, några cm gurka och lite paprika. Vatten.
Kvällsmål: Ska gå ner och koka 2 ägg och äta med lite kaviar nu.

Motion: Ingen alls. :(


Kommentarer
Postat av: miss xl

ja det är verkligen inte lätt när man känner sig nere. Usch... jag hoppas du snart känner dig bättre igen. Man får försöka ta hand om sig själv så gott det bara går i sådana tider. Jag unnade mig ofta vardagslyx såsom att åka och bada eller resa bort på helgerna för att få miljöombyte. Det brukade hjälpa lite. Nu vet jag inte din bakgrund men det var när jag "släppte taget" om allt och erkände för mig själv att man inte behöver vara så himla perfekt som blev min vändpunkt.

STOR kram!

2008-03-13 @ 20:26:09
URL: http://xl.webblogg.se
Postat av: tjockblogg

Känner igen det där med att andra är hyenor, jag får också hålla hårt i min mat! Himla störande när man gått och siktat in sig på att äta nåt speciellt, så har nån annan snott det! GRRR :(

2008-03-13 @ 20:35:29
URL: http://tjockblogg.blogg.se
Postat av: miss xl

Självklart kan du länka! :)

Spa lät härligt, det skulle jag behöva också.

Kram

2008-03-13 @ 21:12:08
URL: http://xl.webblogg.se
Postat av: sandra

Hur nere du än känner dig så kämpa på, det kommer löna sig i slutet :)

2008-03-13 @ 21:53:09
URL: http://karvinen.blogg.se
Postat av: Malin

Hej! Och tack för tipset :) Jag ska läsa igenom din blogg mer ordentligt, men jag tycker du verkar som en himla bra tjej!

2008-03-13 @ 23:32:51
URL: http://malindl.blogg.se
Postat av: L

Åh gud ja:D Hallon!:D Hlet underbart gott..jag äter hallon varenda dag..dock frysta..lr upptinade kanske man ska säga. Okej. Jag har inte heller vägt lr mätt mig på länge..tror jag skippar det en tid tills jag fått tillbaka en del motivation. Hhaa..jo. Högtider är lite jobbigt..påsken brukar jag dock inte ha så mkt problem med. Påskägget kan man ju be päronen fylla med annat? Som småsaker..smycken..lr något? Precis, tänk positivt!

Angående bantningsmetoder..haha. Jadu. Allt man kan tänka sig. Senast var det Cambridge. Innan har det varit Nutrilett, Grapefruktmetoden, GI, Atkins, Viktväktarna två gånger.. ehm.. jadu. Kommer inte ihåg..men jag kör väldigt ofta bantningsmetoder..vill dock sluta med det. Bättre att bara äta rätt typ. Låta bli godsaker. Svårt..men det bästa. Ska börja gymma efter nästa vecka. Och äta rätt. Typ GI inspirerat:) det verkar du äta? Inte mkt kolhydrater verkar det som?:) Kram

2008-03-14 @ 08:06:23
URL: http://tugga.blogg.se
Postat av: Wånkan

Va jobbigt att du börjat må dåligt igen. Hoppas verkligen att du hittar ditt eget bra sätt att bearbeta det hela!

Sen tycker jag du får säga till om mat du köper för att kunna hålla dig till ditt nya liv är till dig. Att dom ska stötta dig!

Mellanmål har jag som regel svårt med pga att man inte är hungrig. Men jag har blitt som en skalman med en matklocka och försöker följa den och äta var 3-4 timme. Fungerar relativt bra....

Var rätt dom dig!

2008-03-14 @ 08:19:53
URL: http://wankan.blogspot.com
Postat av: Wånkan

Var rädd om dig ska det ju stå *åååå inget klarar man av*

2008-03-14 @ 08:20:24
URL: http://wankan.blogspot.com
Postat av: Caroline

Förra februari gick jag ner 10 kg på inte ens 3 månader. Jag var så stolt över mig själv att jag hade lyckats prestera det. Jag har aldrig lyckats med något såndant tidigare. Men sen flyttade jag hemifrån. Jag hade inte råd att äta som jag tidigare gjort, då allt nyttigt är så fruktansvärt dyrt. Ibörjan gick jag inte upp, men sen slog det till. Nu har jag gått upp 7 av de 10 kg och jag känenr mig fetare än jag någonsin har varit. Jag vet hur svårt det är att prestera något när man inte känner sig motiverad till någonting. Hur hårt livet kan verkas vara. Men detär bara att ha humöret på topp till utomstående och le. När man inombords skriker att man hatar sig själv.

2008-03-14 @ 12:28:26
URL: http://www.petterssoncaroline.blogg.se
Postat av: Anna

Skaffa egna hyllor som är DINA och gör klart för övriga vad som gäller!

2008-03-14 @ 17:44:02
URL: http://fitnezz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0