wake-up-call

Jag såg nyss på Kanal 5, Jamie Oliver granskar: Äter du dig till döds?. Jag är medveten om riskerna med vad man äter och att mat ofta kan vara väldigt mycket farligare än vad man tror. Men jag hade ingen aning om att det faktiskt var så illa och att skenet kan bedra i så stora drag! Var det någon som såg det?

Jag har försökt leta reda på mer information om det men hittar inget direkt. Jag har lärt mig så sjukt mycket under timmen som gick och av ren äcklan och även skräck för alla risker som finns, så fick jag en stor lust att bara bli superdupernyttig på direkten. Sen blev jag lite mer realistisk och la ner de planerna. Det är lättare sagt än gjort och misslyckade försök stjälper mer än de hjälper och jag har ju trots allt redan börjat mitt hälsosammare liv. Hellre långsamt och stadigt än snabbt och ryckigt med risk för misslyckande. Rom byggdes inte på en dag. :)

Det har inte blivit fullt lika mycket träning denna veckan men ändå tillräckligt. Helgen har varit fullt ös och fredagen bestod av alkohol. Idag skulle jag träna BodyBalance men min vän blev sjuk och jag har fått någon väldigt irriterande rethosta så jag sparade mig till BodyJamen som jag ska på imorgon.

Den här veckan ska jag fokusera på rutiner. Jag måste bli lite mer organiserad och rutiner är minst lika viktigt som träning och kost. Jag ska försöka lägga mig på bättre tider, äta mer regelbundet och även försöka dricka mer än vad jag gör just nu.

Hoppas ni har haft en bra helg!

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad mycket du har tränat ändå, jag tycker inte alls att det är en dålig vecka. Det ser ut som massa motion. Jag önskar jag skulle orka hålla på sådär, jag försöker öka min motion, men jag behöver nog börja i lägre skala. Tänkte bara säga att du är jätteduktig!

2008-11-02 @ 23:19:18
Postat av: Sanna

Jag tycker du har blivit jätte duktig Anna... Du verkar så klok på alla sätt...

Kram

2008-11-03 @ 14:23:27
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Postat av: Iris

Hej! läste ett av dina tidigare inlägg och jag tycker absolut du ska fortsätta med bloggen! du klarar de =)

sen undrar jag bara hur du får din blogg att se ut som den gör, alltså med designen och blommorna och bilden högst upp på sidan ?



kramkram!

2008-11-03 @ 14:35:44
URL: http://thinnow.blogg.se/?tmp=02111753
Postat av: Johanna

Det låter som en väldigt bra idé, att skynda långsamt! Ha en bra kväll!

2008-11-03 @ 18:07:48
URL: http://johannala.blogg.se/
Postat av: Helena

det låter jätte bra (:

2008-11-04 @ 17:00:20
URL: http://helenaelionorastrom.blogg.se/
Postat av: Cicci

Hej! Lade till dig på msn nu men du var offline. Jag har mailat ett träningsprogram till dig så som jag brukar träna ungefär! Hoppas det ger lite tips och så ... du får titta så hörs vi nå! Kram Cicci

2008-11-04 @ 21:06:17
URL: http://www.metrobloggen.se/ciccisdagbok
Postat av: irmeli

det är enklare att lyckas om man smyger in nya vanor, en i taget.! Lycka till!

2008-11-07 @ 15:06:39
URL: http://metrobloggen.se/irmeli

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0