enkel kycklingwok

Idag var min vän här och vi skulle plugga lite spanska tillsammans. Min familj skulle äta potatis, torsk och äggsås som är det äckligaste jag vet, får kväljningar av bara lukten. Så efter deras mat tänkte jag slänga ihop en kycklingwok av lite grönsaker som vi hade hemma. Det blev nog en av mina mer lyckade woker men jag hade gärna haft lite champinjoner, paprika och minimajs i också.

Ni får anpassa storleken för hur många det är som ska vara med och smaska men jag gjorde till främst till mig och vännen min smakade på ett hörn, precis lagom mängd. Alltså 1½ typ.

1 stor kycklingfile
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
2 små morötter
½ squash
4 stora broccolibitar (frusna)
1 dl grädde
1 tsk sambal olek
salt, peppar, kycklingkrydda

Börja med den tärnade kycklingfilén och strax därefter slänger du i morötterna i slantar och löken i lagom stora bitar. Stek nån minut eller två. Fortsätt sen med squashen som jag iaf skivade och sen delade på mitten, broccolin som jag delade i lite mindre bitar. Häll i grädden och krydda med sambal olek och de övriga kryddorna. Låt puttra ihop under lock några minuter och tadaa, smaklig måltid!

Tog ingen bild för det hade inte sett så smakligt ut när jag bara har min mobil att fotografera med för tillfället.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej vännen! Det låter jätte gott! Det ska jag prova.

Hoppas att allt är bra med dig? och att det går bra i skolan?

Kram.....

2008-10-14 @ 13:18:08
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Postat av: sara

Hallå hallå :) Jag har precis slängt mig in i gå-ner-i-vikt-världen... Hittade din blogg.. Såg att du hållt på ett bra tag nu? GRYMT! inspererande!!!

2008-10-14 @ 18:48:49
URL: http://bananensvikt.blogg.se/
Postat av: anna

alltså inte så men 1 dl grädde i maten är väl inte det ultimata om man försöker banta? eller hade du mini-mat eller nåt sånt?

2008-10-15 @ 12:56:24
Postat av: Anna

Anna: Eftersom jag knappt äter några kolhydrater så är visst 1 dl grädde det ultimata. Hört talas om GI? Jag äter med inspiration från det men inte helt.

2008-10-15 @ 13:22:24
URL: http://kanjagblismal.blogg.se/
Postat av: Zandra

Det lät supergott! :) Jag har nu tagit tummarna ur röven och publicerat min egna viktblogg nu, nu hoppas jag att jag orkar hålla den vid liv :) Nu börjar resan! http://trettiofemkiloformycket.blogg.se

2008-10-15 @ 16:39:16
URL: http://counting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0