veckan som gick 1

söndag:
3 gi bröd, makrill i tomatsås, 3 festisar, 1 daim, 2 omelettmuffinsar, en bit pepparkaka
130 minuter snabb promenad

måndag:
3 gi bröd, makrill i tomatsås, kycklingwok, ½ omelettmuffin, 3 gi bröd, 6 skivor ost, 1 tomat, te
45 minuter rask promenad

tisdag:
2 gi bröd, 4 skivor ost, 1 tomat, 2 ägg, 20 gr mörk choklad, kycklingklubba, 1 tomat, 3 dl glass
4 skorpor med ost, 2 gi bröd
138 minuter snabb promenad

onsdag:
3 gi bröd, makrill i tomatsås, 1 festis, wok med broccoli, grönsaker, fullkornsmakaroner, chorizo och lite grädde
130 minuter snabb promenad

torsdag:
gårdagens wok, 1 vaniljbulle, 1 festis, 2 gi bröd med ost
cykling 35 minuter (240 kalorier), 60 minuter snabb promenad

fredag:
1 jalla drick, 1 cheeseburger bk, 100 gr daimchoklad, sallad och vitlöksbröd
4 xider, 1½ smirnoff ice, 1 shot
50 minuter simning utan stopp

lördag:
1 kanelbulle, kinabuffe med cola, 1 öl, 2 gi bröd med mjukost
45 minuter cykling (286 kalorier)

Som ni ser finns det en del "onyttigheter" med i veckan för er som kallar er för bantare. Men jag anser inte att jag bantar. Jag vill gå och fika med mina vänner om jag känner för det utan att ha dåligt samvete eller äta vitlöksbaguetter när jag är på middag hos någon. Det handlar om att göra sig av med fler kalorier än man tar in. Jag blev tipsad om kroppskoll som jag började använda på direkten genom att fylla i träning och kost och då får man en ungefärlig överblick över vad man stoppar i sig och vad som går ut, hur mycket mer av allt man behöver äta och hur många kalorier man bör äta för att hålla målsättningen som man har. Jag har stoppat i mig mellan 1000 till 1700 kalorier men har också gjort av med mellan 2000 till 2500 kalorier varje dag. Och se... trots "onyttigheter" så har jag gått ner i vikt, kan det bli bättre?

Jag mår bra och att röra på sig så mycket mer gör bara att man mår bättre. En bulle? Ja visst men också en extra promenad. :)

Kommentarer
Postat av: emmy

Omelettmuffins! det låter som något för mig! hur gör du dem?? Kram

2008-10-19 @ 18:40:39
URL: http://smaljeans.blogg.se/
Postat av: Kattis

Kanonsätt att tänka och resonera, för en som klarar av det! En som är såpass sockerberoende som jag skulle aldrig klara av det dock, en blle finns inte i min värld! Men för dom som klarar av det - kanon.

2008-10-21 @ 09:20:08
URL: http://ernies.blogg.se/
Postat av: Stina

Hej, bra tänkt. Tänker precis likadant. Bra jobbat!

Kolla gärna min blogg ;)

2008-10-23 @ 08:43:55
URL: http://stajns.blogg.se/viktblogg/
Postat av: Minna

Viktklubb är oxå ett bra ställe om man vill ha koll på exakta kalorier man får i sig och gör av med. Man får äta vad man vill bara man inte går över sin dagsranson av kalorier så att säga. Kampa på tjejen det här kommer du fixa tror jag. Jag gillar verkligen din blogg.

Kram/Minna-Li

2008-10-25 @ 16:20:15
URL: http://minnaliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0