Ni är ju totalt underbara! :D

Jag är verkligen så tacksam för alla svar jag fick, ni är så intelligenta och samtidigt så får man ju faktiskt de bästa svaren från människor som vet vad man går igenom och vad det handlar om. Jag tänker inte svara på varje enskild kommentar just på det inlägget för ni flesta skrev liknande saker. Så jag svarar här i ett inlägg istället. :)

Ni verkar vara överens allihop om att det är det bästa att göra sin egna müsli genom att köpa förpackningar med varje produkt man vill använda sig av. Jag vet inte varför jag inte tänkte så istället för om inte annat får jag ju väldigt mycket mer för ett bättre kilopris och jag vet precis vad det innehåller. Så så blir det i framtiden fast nu tänker jag ju äta upp min all bran först. :)

När det gällde "ätardagar" så är ni också rätt överens, även om ni fladdrar ut mot olika kanter. Jag känner däremot att jag behöver utveckla min tanke med det hela för min del.
Jag har aldrig direkt varit en godisråtta. Jag tycker inte att lösgodis är särskilt gott och chips äter jag nästintill aldrig, kan säga att om jag gör det så är det om någon annan har köpt. Min svaghet är choklad, kakor, bullar, smörgåsar och framför allt pasta. Det är det som har gjort mig tjock.

Så när jag tänker på en "ätardag a la Anna" så menade jag inte riktigt att vräka i mig mängder bara för att jag får. Jag kände mer att jag en dag varannan vecka skulle få äta vad jag vill som tex käka pizza med kompisar, köpa popcorn till bion, äta smörgås till frukost eller vad jag nu känner för den dagen. Att inte behöva känna dåligt samvete för att jag faktiskt kanske vill ha en pizza den dagen och att inte känna att viss mat är förbjudet. Jag hade absolut inte tänkt mig att införa en sådan dag nu utan kanske om nån månad eller mer när jag verkligen står längre ifrån suget. Min förhoppning är nämligen att om jag har klarat mig så länge och avvänjt kroppen så skulle jag inte vilja ha det onyttiga på samma sätt. Jag tror inte att det smakar lika bra och jag tror verkligen inte att kroppen skulle tåla en allt för stor sockerchock utan känna sig nöjd med väldigt lite. Det är mina tankar kring en ätardag.

Dock har jag bestämt mig att fundera lite mer på det efter att jag har läst era kommentarer. Många har svarat att alla är olika och det är ju sant, jag kanske helt enkelt måste testa lite försiktigt och se hur det skulle kännas för just mig innan jag beslutar mig helt. Å andra sidan är det ju inget livsviktigt beslut som inte kan ändras. :)


(snart kommer den underbara hösten!)

Jag vill iaf bara säga tack så väldigt mycket för era svar, jag fick mer respons och hjälp än vad jag hade förväntat mig. :)

Kommentarer
Postat av: Elin

Det är så sjukt inspirerande att läsa din blogg så det är bara ett nöje från vår sida att kunna vara till någon sorts hjälp. ^____^

2009-08-16 @ 20:30:27
URL: http://svartspets.blogg.se/
Postat av: Malin

Mycket kloka tankar! :)



Ja, snart kommer den underbara hösten. Min favoritårstid :)

2009-08-16 @ 20:48:43
URL: http://malinjoe.blogg.se/
Postat av: Fia

Hej igen. Ska strax slänga mig i duschen men ville slänga in en kommentar först. För mig har det gått sådär men jag är tillbaka på banan igen. Jag har ätit på McDonald´s, Max och svullat en pizza, ätit oregelbundet och inte rört på mig. Nu är jag glad att jag inte kommer väga mig förrän senare i höst. ;P



Idag så har jag väl faktiskt ätit rätt bra tycker jag. I alla fall överlag. Vi gör dock morotskaka just nu men det var en sån sak som jag brukade unna mig själv eftersom det inte var så många points i en sådan. (Viktväktar-tänket där) Så jag tänkte att en ruta kan jag äta och lite nötter till det.



Jag har gjort egen musli och det var ganska gott faktiskt. Kunde dock ha gjort den lite godare. Mitt tips är att inte ha för mycket olika sorters nötter i för det har en tendens till att smaka lite konstigt... Det gjorde det för mig. Det räcker nog med två olika sorter eller nå sånt istället för typ 7 eller vad jag hällde på.. Hehe.



Jag har ju en ätardag i veckan. Jag äter dock inte allt jag kommer över en sådan dag utan väljer vad jag ska äta på kvällen och äter det då. Så jag har en vanlig ätardag och sedan så äter jag något lite mer extra framför en bra film eller något och myser lite.



Det svåra som jag känner nu i och med att jag inte väger eller mäter mig är att jag inte kan se att det blir någon skillnad i vikten eller nå annat. Men det känns faktiskt rätt så bra samtidigt. Jag behöver inte haka upp mig ifall det inte går bra.



Så ja jag ska fortsätta som vanligt nu tänkte jag. Köra på som jag gjorde när det gick bra och sedan ska jag försöka se till att börja träna lite mera nu så att jag kommer igång. Jag har ett hemmaprogram som jag brukar köra när jag gått promenad på morgonen. Förhoppningsvis så kan jag också börja att träna med kompisarna här hemma också snart med vårat hemmabyggda program och lite rolig musik när sonen lagt sig. :)



Ha det så bra. :)

2009-08-16 @ 21:09:17
URL: http://lusth.blogspot.com
Postat av: [ S O F I A W E S T E R G R E N ]

det hette: Hypnosbanta med Paul McKenna

såhär står det på tv.nu

"Brittisk serie från 2006. Avsnitt 1 av 4. I den här programserien försöker hypnotisören Paul McKenna förändra människors attityd till mat och få dem att gå ner i vikt utan att banta. Programmen följer Paul när han försöker få överviktiga personer smala enbart genom tankens kraft. Från 07/09. Även 04/09."



dom visade jättemycket metoder och det verkade inte svårt alls! kanske går att se igen nånstans... ska kika runt lite så skickar jag länk om jag hittar!

2009-08-16 @ 21:48:55
URL: http://fiiiyah.blogg.se/
Postat av: Soya ★

Du, vad hade du tänkt ha i din egna musli? Jag hade kanske tänkt börja äta nått liknande om några veckor med. Vill gärna ha tips :)

2009-08-16 @ 22:47:29
URL: http://soyasblogg.se
Postat av: Jag klarar det

Tillsammans når vi framgången :)

2009-08-16 @ 23:03:19
URL: http://jagklarardet.blogg.se/
Postat av: Fröken Viktig

Jätte bra det där med muslin :)

2009-08-17 @ 09:14:17
URL: http://www.frokenviktig.com
Postat av: Helena

Tycker att du resonerar sunt kring dina "ätardagar". Många har det nog som en "vräkardag" vilket ju inte alls är samma sak... Testa dig fram, men jag tycker att din grundinställning är riktigt bra! Kramar

2009-08-17 @ 12:06:19
URL: http://h-examino.blogspot.com
Postat av: Assless

Jag vill bara tala om vilken otrolig inspiration du är. Jag fullkomligt älskade din förra blogg och blev därmed besviken när du lade ner den men stor glädje uppstod när jag insåg att du startat upp den igen. Välkommen tillbaka till livet!



Angående sockret så är jag själv en sockermissbrukare och har därmed totalförbud på allt socker. För mig fungerar det inte att ha en dag varje vecka eller varje månad för jag faller tillbaka med en gång i vanorna som orsakade min vikt. Dock äter jag gärna något gott som jag vet att jag inte kan föräta mig på och dagen är helt random, en helt vanlig torsdag exempelvis. Hoppas du får klarhet i hur du själv fungerar.

2009-08-17 @ 12:43:25
URL: http://assless.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0