off topic men viktigt ändå

Det här inlägget handlar inte om vikt men väldigt mycket om hälsa. Jag har en absolut favoritblogg, det känns dumt att kalla det så för den handlar om så mycket smärta och sorg att jag blir förstummad när jag läser den. Ni kanske känner till den också, det är Melissa som skriver om sina tvillingdöttrar som föddes alldeles för tidigt och som tyvärr dog efter förlossningen.

Jag är så fascinerad av hennes styrka och hennes förmåga att sätta ord på känslor, jag sitter som fastklistrad varje gång hon har uppdaterat med inlägg och jag vet inte riktigt varför. Kanske för att hon skriver om det som så många andra väljer att gömma i mörkret, kanske för att hon har en sån skrivarförmåga att man helt enkelt inte kan sluta läsa, kanske för att jag avundas hennes sätt att tänka och resonera för hon är så otroligt smart och jag önskar att jag hade en gnutta av hennes tankegångar. Kanske för att jag har en vän som också fick barn för tidigt men som hade turen att få ha sin dotter hos sig och för att jag har en lillasyster som jag plötsligt är så otroligt glad för när hon skuttar runt här hemma och man blir så tacksam för det man har när man läser hur det kan gå. I verkligheten.

Hur som helst, det finns ju massa sidor där man kan tjäna presentkort och jag vet inte allt. Jag är inget fan av de sidorna men Melissa hade hittat en liknande sida men som betalar ut pengar kontant. Allt hon kommer att "tjäna" genom sin länk kommer hon skänka till insamlingen till minne av Antonia och Gabrielle och jag blev givetvis medlem.

Nu har jag en egen länk och jag har bestämt mig för att om någon blir medlem via min länk så kommer jag också att skänka allt till samma insamling. Ni kan givetvis använda er av hennes länk också som ni hittar här men det kanske låter dumt, jag skulle verkligen vilja skänka mina pengar också... Ni gör som ni vill, hur som helst går det till samma ändamål och det är ett väldigt gott ändamål. :)

http://www.woopa.se/?ref=alterica

Kommentarer
Postat av: - C h R i S t I n E

Ja precis :)



Ja, jag vet. Äter kanske lite för lite. Men som du sa så har jag precis börjat, Det är ganska svårt att hinna med alla måltider, Jag har tidigare bara ätit en gång om dagen och därför känns det lite konstigt att äta så många gånger. Men det kommer med tiden som sagt :)



Ha det så bra :)

2009-08-01 @ 17:29:57
URL: http://livetsomchristine.blogg.se/
Postat av: I våran lilla vrå (C)

brukar oxå titta in på hennes blogg ibland. Men inte ofta! Tycker hon är väldigt duktig på att skriva å sätta ord på allt hon känner å tycker. Men för mig blir de lite FÖR deppigt och faktiskt lite trist i längden. Låter elakt att säga så, men man kan ju inte gilla alla bloggar! Jag känner verkligen med henne och tycker både synd om familjen med samtidigt önskar jag lycka till i framtiden.. men bloggen är helt enkelt inget för mig!



kram

2009-08-02 @ 10:28:02
URL: http://cettciliasklotter.blogg.se/
Postat av: Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid

Åh, tack så hemskt mycket för att du gick offtopic! Och tack så hemskt mycket för att du vill skänka din del också:.)) Jag blir helt varm i kroppen av din omtanke!

2009-08-02 @ 16:40:44
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0