en bra dag

Igår var en bra dag och jag var ute och gick på morgonkvisten. Solen gör verkligen sin del för när solen skiner vill jag vara ute och är man ute kan man lika gärna promenera. Så det blev en timmes väldigt rask promenad i vårvädret och fåglarna höll mig sällskap på vägen. Ni vet, ibland när man går så känns det som att man vill verkligen pinna på så fort att benen och fötterna inte hänger med, överkroppen och hjärnan är liksom snabbare än underkroppen. Sådär kändes det. Jag kunde helt enkelt inte gå tillräckligt fort.

När jag kom in avslutade jag med 20 minuter armhävningar, situps i olika vinklar för att nå alla musklerna och lite biceps- och tricepsövningar med min brors hantlar. Jag måste ju säga att jag märker skillnad på min styrka sen jag började med styrketräningen. Innan klarade jag inte att göra hela situps utan höll mig till såna där när svanskotan håller sig till golvet. Nu kunde jag gå ända upp. Dessutom klarade jag tio armhävningar istället för de ynka 3-4 jag har gjort innan. Det kanske inte låter mycket för er men det är en prestation för mig.

Så nu när jag vaknade har jag väldigt träningsvärk framför allt i magen och solen skiner. Jag ska gå ut på en promenad och avsluta på samma sätt. Det hade ju vart bra om jag kunde hålla mig till den rutinen varje morgon nu när våren till och med ploppar upp på grenar och ur jord. :)

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh, vilka mysiga vårbilder! Kul att du känner motivation för träningen igen. Alla prestationer är bra prestationer. Hoppas du får en fortsatt fin dag! :)

2009-03-18 @ 09:38:07
URL: http://svartspets.blogg.se/
Postat av: Helena

10 armhävningar är riktigt bra jobbat! Du är stark! Skönt att höra att våren gör sitt och bär dig..! Nu går vi mot ljusare tider...

2009-03-18 @ 11:39:51
URL: http://h-examino.blogspot.com
Postat av: sabz

Visst är det skönt när man märker skillnad? Jag var på IKEA för ett par veckor sedan och inhandlade 2 billybokhyllor med dörrar till.



För något år sedan när jag skruvade ihop en likadan bokhylla med dörrar så hade man mjöljsyra och ont och världens träningsvärk dagen efter.



Denna gång kände jag inte av ngn mjölksyra eller ngn träningsvärk. Det är sååå härligt! Förstår precis vad du menar med att känna sig starkare!



Hoppas solen fortsätter lysa på dig!

2009-03-18 @ 14:42:00
URL: http://www.metrobloggen.se/sabz
Postat av: CARRO

Hej gumman!



Jag känner verkligen igen mig i det du skriver. Om att dagen börjar bra, man är peppad. Men ju fler timmar som går desto fortare går det utför. Jag har upplevt detta till och från sedan tonåren. Jag har först nu (29 år klokhet) insett att jag måste få hjälp, för jag förstår nu att "sk-ten" sitter inom oss,i våra små huvuden. Och jag är inte stark nog, och har heller inte den kompetens för att fixa det här på egen hand.



Just nu, sedan 3 veckor går allt asbra. Jag tränar varje dag (gym eller stavgång), jag äter super....var 3:e tim, lite mat, mkt grönsaker och frukt....jag går ner på både vågen och måttbandet. MEN det sitter en liten fågel där på axeln och pickar och som kan kraksa upp i fågelsång när som helst. Och jag är LIVRÄDD, för när det ska ske, för jag vill verkligen gå ner i vikt, få bättre hälsa som i sin tur resulterar i en gladare fru och roligare mamma och kompis.



Mitt tips till dig är att boka en tid hos din husläkare, be om att få en remiss till en ätstörningsenhet. Det gjorde jag, och jag tror det är därför som jag känner mig motiverad till MAX, för jag vet att hjälp är på väg. För av erfarenhet så vet jag att jag fixar detta inte på egen hand, inte i längden.



Jag hoppas verkligen att du är stark nog att orka med denna förändring.



Ha en trevlig helg och älska dig själv, för en klok person sa till mig. Att det är inte förrän du älskar dig själv som en förändring kan ske.



Jag kan säga att jag älskar mig, men gör jag verkligen det. Står jag verkligen i alla lägen upp för mig själv, jag har insett att jag börjar tvivla på det.



Många kramar CARRO

2009-03-20 @ 14:03:37
URL: http://viktbrudarna.blogspot.com
Postat av: Anonym

DU...

Gå in på www.oa.se och se om det kan vara nåt för dig.

Eller maila mig på [email protected] om du vill veta mer.

Kram

Sassa

2009-03-23 @ 22:10:11
URL: http://www.metrobloggen.se/MissBrukaren
Postat av: simon svensson

Hejhej, jag undrar om jag får annonsera produkter för hur man går ner i i vikt på din sida?:)

2009-03-24 @ 22:05:48
URL: http://lazysimon.devote.se/
Postat av: maria

Hej, kom in på din blogg för första gången idag. Gillade det jag såg, du verkar så äkta i det du skriver. Kämpar lite med vikten själv också, har cirka tio kg för mycket. Har ätit medicin mot depression, vilket har gjort att matlusten ökat. Har nu minskat dosen och försöker gå ner lite. Gillar att motionera, så jag litar på att det ska gå att går ner bara matlusten minskar. kämpa på, du hittar nog den livsstil som passar dig så småningom!

2009-03-25 @ 00:29:14
Postat av: Cicci

Vackert! Älskar våren =)

2009-04-03 @ 18:52:30
URL: http://www.metrobloggen.se/ciccisdagbok
Postat av: Caroline

Det är så härligt med vår och du är så duktig! :) Fortsätt och jobba :)

2009-04-04 @ 12:40:02
URL: http://carolinekorsberg.blogg.se/
Postat av: sabina

härlig blogg

2009-04-05 @ 13:36:40
URL: http://nyttigabloggen.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vad roligt att läsa att du har lyckats så bra!

2009-04-06 @ 16:20:09
URL: http://fitmama.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0