värre än någonsin...

Jag tycker inte om den här bloggen längre. Jag vill prestera bra och det är det första jag tänker på när jag vaknar och det sista jag tänker på innan jag somnar. Jag får kommentarer trots att jag inte skriver där ni talar om för mig hur duktig jag är osv. Jag blir glad, väldigt glad. Men samtidigt så blir jag ledsen för jag vet inte hur jag ska fortsätta.

På morgonen är jag taggad och äter oftast en bra frukost med ägg och grovt gott bröd, jag har skurit ner massor på mejeriprodukterna och förmiddagen håller jag mig mätt och stabil. Men ju närmare slutet på dagen jag kommer, ju mer skit mår jag inuti. Just nu kan jag inte sätta fingret på varför och när jag inte vet varför kan jag inte ta itu med det. Så på kvällarna äter jag. Smörgåsar, choklad, pasta eller vad som finns tillgängligt.

Så på morgonen tänker jag på hur duktig jag ska vara och på hur mycket närmare mitt mål jag ska komma och på kvällarna badar jag i ångest för att dagen inte alls har blivit som jag ville och att jag har ätit massor massor.

Men för att se det positiva i det negativa så har jag verkligen kommit igång med träningen. De senaste veckorna har jag vart i gymmet cirka 3 gånger i veckan och oftast 2-2½ timmar vid varje tillfälle. 1-1½ timme kondition och resten styrketräning. Det är verkligen jätteskönt att börja få det på rutin och jag börjar redan märka att jag orkar mer och kan öka vikterna. Men maten är ju som sagt värre än någonsin...

Förlåt att jag har vart borta, nog för att det är min blogg men det känns ändå som att jag borde uppdatera er när jag ändå har fått så många läsare. Jag kan inte lova hur det blir i fortsättningen men när jag känner att jag har något att skriva så skriver jag. Jag tycker om er. :)

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Usch det låter inte helt kul det där. Vi är här för att stötta och peppa dig, inte för att ställa krav. Du tränar och äter bra för din egen skull, och vi blir alltid lika imponerade när du forsätter trots att det finns motgångar. Kör hårt bruden! Du är en av de bästa förebilderna man kan ha! Sen kan man inte kräva alltför mycket av sig själv, känner igen mig i det där att äta på kvällarna. Testat att äta en god frukt eller något istället? :) Frukt brukar funka för mig :D

2009-03-14 @ 16:05:18
URL: http://andresen.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad jag känner igen den känslan.

2009-03-14 @ 20:08:38
Postat av: sabz

Ja köp hem lite goda frukter, ananas, passionsfrukt, kiwi osv och gör en god fruktsallad! Ta lite vaniljkesella till! Mumsigt gott! :D



2009-03-16 @ 10:38:51
URL: http://www.metrobloggen.se/sabz
Postat av: Evelina

Livet är för kort för att gå runt och må dåligt.

Hellre ett lyckligt liv än en snygg rumpa.

2009-03-16 @ 14:04:26
URL: http://Http://evelinafredin.blogspot.com
Postat av: Fia

Jag har lite av samma problem själv. Jag börjar starkt och slutar i en pöl ungefär. I en pöl av saker jag absolut inte borde äta. Hur man gör för att ta sig upp igen är en väldigt bra fråga. Jag sitter nog ungefär där du gör för tillfället och försöker ta reda på vad det är som är fel...

2009-03-17 @ 13:09:57
URL: http://lusth.blogspot.com/
Postat av: I våran lilla vrå

låter i alla fall som om det går sakta men säkert framåt. Så som du gör, äter massor på kvällen å är duktig på dagen.. så gjorde jag förr. Men sen en dag så bestämmde jag mig, varför ville jag banta egentligen? När jag varit sann mot mig själv, först då kunde jag banta på "riktigt" å inte äta massa sånt man inte bör.



Jag tror du klarar det... Kom igen! Kämpa på!

pepp-kram

2009-03-17 @ 17:02:32
URL: http://cettciliasklotter.blogg.se/
Postat av: Carolina

Hej! Jag kämpar också med min vikt och har exakt samma problem. Jag försöker hela tiden tänka Carpe Diem, fånga dagen, så att jag tar tag i det just NU, det är jobbigt på kvällarna men det är bara att ge sig fan på det :)

2009-03-22 @ 15:43:44
Postat av: Marina

Jag känner igen mig såväl, jag har precis börjat med en nystart för att få bort det gamla och in med det nya, nu har jag även börjat skriva en blogg om min kost och träning, så känner du att du kanske vill ha lite mer tips eller inspiration, läs gärna min blogg!



Ge inte upp! Jag håller på dig :)

2009-03-26 @ 13:02:51
URL: http://marinastraning.blogg.se/
Postat av: bruno

livet ar for kort, fuck now :P for langt snarare :P

2009-04-02 @ 11:58:24
URL: http://www.gruslagerhome.tk
Postat av: vånk

Hejsan! Kul att se att du är igång och skriver igen! :D Blev asglad! Samma problem för mig som du har med kvällarna, fan asså. Jag funderar på att jag ska lägga alla mina gympass på kvällarna istället? Efter att jag har tränat brukar jag känna mig lite duktig och då blir man för stolt för att äta någonting onyttigt :) Du är skitduktig! Go girl :)

2009-07-03 @ 17:26:48
URL: http://veronicaeriksson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0