Men vad f...

NEJ! Jag kan inte ge upp. Jag är verkligen upp och ner hela tiden och egentligen är jag fortfarande ner men nu har jag hetsätit och legat i sängen sen i torsdags mer eller mindre. Helst båda två samtidigt. Jag har gråtit och jag har tyckt synd om mig själv. Men vad fan, det tar mig ju ingenstans! Jag har ingen lust, jag har ingen motivation men jag mår så jävla illa fysiskt nu efter allt jag har tryckt i mig, efter att ha varit stilla i flera dagar. Även om det inte händer något så har jag åtminstone mått bättre fysiskt. Efter dessa dagarna inser jag verkligen skillnaden för jösses vad tjock och otymplig jag känner mig.

Jag vägrar. Igen och igen och igen. Jag är så tacksam för era kommentarer och det är mycket för dem som jag känner att jag kan inte ge upp. Jag har lovat mig själv att aldrig någonsin komma över 100-strecket och struntar jag i allt nu kommer jag vara där om bara nån vecka i denna fortsättningen. Jag tillåter det inte.

Tack för kommentarer om andra tillvägagångssätt men jag vill inte banta. Jag vill inte haka på olika dieter och lågkalorisoppor osv. Jag vet att det skulle säkert leda till mer viktnedgång men då missar jag också hela mitt syfte. Jag vill lära mig att äta hälsosamt, lagom och rätt. Inte bara gå ner i vikt fortast möjligt. Jag menar inte att jag måste gå ner fort och lätt med massa resultat på en gång. Jag är bara frustrerad för att det borde ha hänt NÅGOT på 8 veckor.

Imorgon kommer jag dra mig upp till gymmet och jag kommer tvinga mig själv att fortsätta träna, äta som jag har gjort och tänka bättre. Min kropp jävlas med mig men jag vet att detta är rätt. Jag ska gå till läkaren (uhh..) och göra nya prover, se vad hon säger och ta det därifrån. Men inget blir bättre av att sluta för att resultaten uteblir. Jag mår bättre fysiskt även om det inte syns. Jag ska omvandla min sorg och besvikelse till ett jävlar anamma, jag SKA besegra detta! Jag KAN!

Kommentarer
Postat av: ida

du är stark! :)



1. våga tro på dig själv

2. våga förändra

3. våga sätta höga mål



THERE IS NO FUTURE IN THE PAST. blicken och fokus fram. du kan och du kommer fixa det, ta den hjälp som finns av ämnesomsättningsexperter o berätta att det enda som saknas är kunskap, för du har viljan!

2010-04-25 @ 20:41:14
URL: http://uggleansikte.blogg.se/
Postat av: Marie

Rätt tänkt!! Du fixar det här, du kan! Att tänka rätt är hälften vunnit!! Heja!



kram

2010-04-25 @ 21:57:20
URL: http://www.sockergrynet.se
Postat av: Lotta

Härligt att läsa. Tro på dig själv, för det gör jag - jag tror och vet att du kommer att klara det och det är så himla sant, detta är inte någonting som du bara ska göra för ett tag - det kanske är så att du först nu kommit till den insikten. Detta är någonting som gör att du går vidare och då har du alltid någonting med dig i din ryggsäck.

Du är bra och du fixar detta!

Lotta

2010-04-25 @ 23:20:13
URL: http://www.viktinfo.wordpress.com
Postat av: Heidi

Jag kombinerar måltidsersättning med riktigt mat - ska nu gå över till inga kolhydrater. Saknar det inte så speciellt mycket heller.. Jag har hållit på i 2 månader -tappat 2,3 kg och slarvat rätt mycket men jag mår så bra ändå. Jag låter mig fuska för in the end har jag vunnit så mycket redan. NU har jag "lärt" mig och det kommer lättare som rutin. En vecka gick utan att jag tränade och fick dåligt samvete - nu är man på gång igen. Du kanske kan slänga bort vågen och måttbandet och försöka få in träning som en rutin, äta regelbundet m.m. Tid är nog din lösning. Hoppas du får en bra start på veckan imorgon! Du har många bakom dig som stöttar! DU klarar det här! Jag med! VI klarar det här!

2010-04-25 @ 23:38:27
URL: http://weightlosswarrior.blogg.se/
Postat av: Anonym

Testat att använda köksvåg och så? Är så himla mycket lättare att hålla koll på mängden mat och man behöver inte känna att man "bantar" utan bara äter lagom mängd. Köksvågen är lite underskattad tycker jag!

2010-04-26 @ 07:54:55
URL: http://thehardbody.blogg.se/
Postat av: Jenniefer

Jag är som du och vägrar dieter. Det har faktiskt funkat för mig. Så här ser en bra dag ut för mig (kanske blir du peppad):

Frukost: En skål mellanfil och special-k

Mellis: Vatten och en frukt

Lunch: En sallad, ofta med fetaost

Mellis: Vatten och en frukt

Middag: Husmanskost



Mellan frukost och mellis går jag en timmes promenad. Och på kvällen är jag antingen ute och går eller springer eller står på crosstrainern.



Köp en crosstrainer på blocket! Det hjälper dig att få igång konditionen och du kan stå där utan att någon ser dig!

2010-04-26 @ 08:15:22
URL: http://viktigtformig.blogspot.com
Postat av: linn

Det är skitsvårt, jag veeeeeeeeeet! Men KOMIGEN!!!! =)

2010-04-26 @ 09:44:25
URL: http://linnorlin.blogg.se/
Postat av: Elin

Mitt tips om ditt mål är viktnedgång är att konditionsträna mer än gym. All sorts konditionsträning t ex promenader eller löpning är effektivare för just viktminskning. :)

2010-04-26 @ 10:28:06
URL: http://svartspets.blogg.se/
Postat av: Pelikan

BRA!!!



Och som du säger, oavsett viktresultat mår du bättre när du äter rätt och tränar. Visst är det nedslående att inte gå ner i vikt när du anstränger dig så, men försök att tänka på hälsan! Din kropp tackar dig med välmående även om den inte tackar dig med viktnedgång.



"Jag vill lära mig att äta hälsosamt, lagom och rätt." Men du kan ju det! Det är just det du har gjort de senaste åtta veckorna! Nu är det bara resten av livet kvar. Det kan bli ett riktigt, riktigt bra liv.

2010-04-26 @ 14:19:00
Postat av: Viktat

Ja! DU KAN!



Heja dig <3

2010-04-26 @ 17:12:29
URL: http://viktat.blogspot.com
Postat av: Emmas Form - träning, kost & vikt

Du är stark!

2010-04-26 @ 18:15:00
URL: http://emmasform.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0