Rutiner, socker och abstinens...

Innan jag åkte till Stockholm hade jag fått till rutinerna ganska bra med träning, promenader och kost. Sen hände något för sen dess har jag inte lyckats komma tillbaka och sockerberoendet har till och med ökat även om det, tack och lov, bara har visat sig med ett knappt halvkilo på vågen. Men om exakt 4 veckor startar utbildningen och jag vill verkligen ha kommit tillbaka till mina bra rutiner tills dess.

För det första ska jag börja redan nu med att komma in i en ny sovrutin. Förhoppningsvis kommer det inte bli lika tufft att plötsligt börja gå upp vid 4 på morgonen om jag börjar gå upp lite tidigare i taget redan nu. Sen ska jag verkligen gå mer promenader igen men har hela tiden haft massa ursäkter för att "slippa" under dessa veckorna. För varmt, för regnigt, för trött, jag gör det senare... men "senare" kommer aldrig.

Men viktigast av allt är att komma ifrån sockerberoendet som har smygit på sig allt mer. Idag har jag inte ätit något sött alls (då menar jag godis, läsk, saft osv för frukt kommer jag fortsätta äta och sånt som är naturligt sött) och jag åt middag för en stund sen. Jag har liksom ätit något sött nästan varje dag efter middagen och framåt kvällen och jag känner redan huvudvärken när jag nu inte tillåter mig själv det. Men jag har klarat det förut och jag klarar det igen.

Från och med imorgon kommer jag vara själv hemma i några dagar och jag har köpt hem massa sallad, avocado, granatäpple, paprika, svamp mm... Jag ska bara ta mig förbi dessa första dagarna som jag vet är jobbigast och sen blir det lättare och lättare.

Jag tänkte också att jag skulle göra en kul grej imorgon. Ni vet EFIT (Ett Foto I Timmen)... jag tänkte göra en liknande sak fast med allt jag äter under morgondagen. Lägga upp bilder och visa er hur en dag kan se ut när jag sköter mig och som jag vill att alla dagar ska vara. Så kika in imorgon. :)

Kommentarer
Postat av: Elin

Vad spännande det låter med matuppdatering i fotoformat! ^^

2010-07-20 @ 22:46:41
URL: http://svartspets.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Grym blogg du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

2011-07-11 @ 03:15:02
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0