storlek på kläder

Igår var jag på besök i Ullared, har ju lyckats använda sönder alla mina byxor och alla BH:ar har gått sönder på samma gång. Är det inte typiskt? Jag gick in med höga förväntningar på att kanske ha med mig lite nytt hem och kanske i nån ny storlek? Men nej, så positiv ska man inte vara.

Trots mindre centimetrar i omkrets och 10 kilo mindre så har jag ändå samma storlek som innan. På vissa kläder är det 44 men det mesta är 46 eller XL. Jag ville ju åtminstone passa bra i 44 och kanske hamna på L. Det enda jag kunde köpa var två par mjukisbyxor i storlek L, jättesköna dock! Å andra sidan så var det flera byxor som jag provade som gick bra ända upp till höfterna och där tog det stopp, tror dom att tjocka människor inte har höfter?
Jag ska verkligen försöka komma igång denna veckan som kommer, jag måste för annars förfaller jag totalt.

Hur är det med er mina trogna läsare? :)

Kommentarer
Postat av: Karin

åååh..jag tycker verkligen inte om att prova kläder, jag blir alltid lika besviken =)..så jag har bestämt mig för att inte köpa nåt nytt förrän mina jeans hänger vid knäna..hehe..

2008-04-27 @ 19:38:53
URL: http://litenbrun.blogg.se
Postat av: Lisa

Upp me hakan!:) Snart ger det utdelning.. har varit där du är (slitit som fan o ändå får man inte nån slags 'belöning' i form utav mindre storlekar), men jag lovar att det kommer! Tålamod, tålamod.. och jag lovar att det är värt det! fortsätt kämpa på så kommer 46 sitta löst och åååh vilken härlig känsla det är när man måste hänga tillbaks byxor o hämta en ny storlek för att dom va för STORA o inte för små.

2008-04-27 @ 19:52:17
Postat av: Caroline

Så där var det för mig också när jag droppade 10 kg.. Visst, jag kunde ha byxor som jag aldrig haft tidigare, men annars var det inte sån stor skillnad. Men nu kan jag tyvärr inte ha dem längre heller.. :(

2008-04-27 @ 20:41:45
URL: http://www.petterssoncaroline.blogg.se
Postat av: emmy

Hej anna!! Kul att vara tillbaka här igen! Kom hem från turkiet igår, nästan 2 kg plus, men det var ju semester! Nu ska jag ta nya tag. På sex veckor ska jag o Hilda gå kalmar-stockholm, det är nästan 100.000 steg. =) Ska du haka på? Vi ska köra på som fan nu! Sassa brassa - mandelmassa! Vi kommer klara det här! GRATTIS till -10kg! Duktigt värre! Kram!

2008-04-27 @ 21:42:00
URL: http://mems.blogg.se
Postat av: Karin

jag måste hålla med Lisa, det ger utdelning till slut och du 10 kg..det är skitbra jobbat!

2008-04-27 @ 21:55:40
URL: http://litenbrun.blogg.se
Postat av: Systerystern

Jag kämpar också massa med vikten. Det har varit så jäkla segt de senaste månaderna. Ner 9 kilo så inte så illa men har nu 46 typ i byxor. Längtar också efter 44... Då kan jag ha mina gamla kläder. Men ger upp gör man ju inte, eller? Såhär kan det bara ju inte vara!

2008-04-27 @ 21:56:30
URL: http://systerystern.blogg.se
Postat av: Karoline

jag mätte mig idag, var fem veckor sen sist, och jag har blivit större eller stått stilla. kul när man för en gångs skull kände sig smal... från
"ohh vad löst mina nytvättade jeans sitter över låren" till "PLUS TRE CM?!?!?!". men det är väl bara att hanga in där.

kan inte du lägga upp fler recept? :)

2008-04-27 @ 23:02:23
URL: http://karoline3.blogspot.com/
Postat av: Marie Hj

I Ullared stämmer inte storlekarna så ofta. Man måste gå in och prova istort sett allt. Jag har storlek 40 men jag får ofta gå upp en storlek eller 2 när jag handlar där.
Vilken hälsovinst du har gjort, för 10 kg det är mycket! Kan dock förstå din frustration för jag har själv varit uppe på dom högre "höjderna"
KRAM! och kom igen nu, du kan det vet vi ju!

2008-04-27 @ 23:40:39
URL: http://batgirlsblogg.blogspot.com
Postat av: ina

Men du, sitter inte kläderna i samma storlek lösare? Jag har visserligen minskat en storlek i tröjor, men i byxor är jag på samma trots att jag gått ner 9kg.

Pissigt nu, men tänk vad stolt du kommer känna dig när du får på dig en eller ett par storlekar mindre. Då kommer allt svett och kämpande vara SÅ värt det! :D

2008-04-28 @ 01:07:26
URL: http://ordbajseri.wordpress.com
Postat av: Emma

För mig tog det lååång tid innan jag kunde ha mindre byxor. Visserligen är jag bred över höfterna så jag kommer nog aldrig komma i strl 36 t.ex. 40 kanske om jag har tur! När jag vägde mellan 85-90 kg hade jag nog strl 48 på byxor tror jag.

2008-04-28 @ 10:14:25
URL: http://twentysomething.webblogg.se
Postat av: elisabeth

åh, gekås är helt fel ställe att pröva nya kläder, eller testa storlek. jag har försökt att gå ner i vikt ett bra tag nu, men jag lyckas aldrig ritkit bra, men det var inte det jag skulle beklaga mig över. utan att storlekarna på gekås är ritkigt konstiga!! jag var där häromdagen och köpte en ny tröja, hoodjacka mera, och det är strl. 52/54 !!! på den, när jag vanligtvis brukar ha tunt 42-44. så om du inte hittade något på gekås är det helt klart pga deras konstiga storlekar.

vill med säga grattis. du är verkigen jätte duktig! nu har jag även någon att tävla mot ;)
ska fixa mina egen gå-ner-i-vikt-blogg.
när jag vågar. :)

2008-05-01 @ 14:30:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0