en ohälsosam vecka

Den här veckan har varit helvetisk för både kropp och själ. Som ni vet handlar min resa inte bara om vikt och utseende utan också om att bli kvitt min depression och må bra inuti. Den här veckan har jag haft allt emot mig.

Först hade jag ett läkarbesök med blodprov inplanerat på onsdagen. Jag har en väldigt svår fobi mot allt som har med nålar, blod, sjukhus och liknande att göra. Så tro min ångest när jag skulle dit. Efter många om och men - tre försök i ådrorna, ett svimmningsförsök och ett sista försök på en brits istället liggandes med tårarna forsandes för kinderna - så fick jag lämnat blodet. Jag tror det var ett test för ämnesomsättningen och se om det finns någon brist på något som gör att jag mår som jag mår.

Sen imorse hade jag en tid till terapeuten som jag precis har börjat gå till och bara det är ju lite jobbigt men jag var stark och bet ihop, klarade av timmen galant och ska dit igen om en vecka. Men inte nog med det... idag var jag på dejt på eftermiddagen. Sen i söndags har jag gått och oroat mig - vad ska han tycka, jag är tjock, jag är ful, han kommer rata mig, han kommer vända och gå när han ser mig... osv, osv. Men det gick bra, över förväntan så nu får vi väl se vad som händer...

Men som en konsekvens av mitt inre mående har jag inte ätit på två dagar. Jag har inte fått i mig det minsta för bara lukten av mat har fått mig att kräkas och imorse sprang jag mer på toaletten än en vecka normalt. Jag har gått ner 1.3 kilo men jag är också medveten om att det kommer att gå tillbaka nu när jag kan börja äta igen. Jag mår redan mycket bättre förutom att jag är helt slutkörd i huvudet, det blir en tidig kväll med förhoppningsvis djup sömn inatt.

Kommentarer
Postat av: sofie

usch...din lille stackare!

hoppas det blir bättre snart....

2008-05-15 @ 21:07:20
URL: http://bolli.blogg.se/
Postat av: Wånkan

Hoppas du snart mår bättre och kan äta normalt oxå!



Dejt.. spännande!

2008-05-16 @ 09:02:27
URL: http://wankan.blogspot.com/
Postat av: Nenny

Hoppas du får rätt på maten och kan äta bra igen snart. Du måste ju äta...



Berätta gärna mer om dejten!! nyfiken =)



Hoppas du får en skön helg!!

Kram

2008-05-16 @ 11:41:54
URL: http://nenny.bloggagratis.se/
Postat av: Jennie

Hej, jag kikar in i din blogg ganska ofta och tackar för den motivation och positivitet du bjuder på. Jag tänkte bara tipsa om om en serie träningsvideos som heter "för dummies". De hjälper mig verkligen att hitta motivation och enkel träning, stärker både kropp och själ. Mer information finns i min blogg! Ha en trevlig dag!

2008-05-16 @ 12:03:34
URL: http://jennlib.blogg.se/
Postat av: JosefineSK

Hej!

Oj, fler än jag som får be om att ligga ner när man ska lämna blodprov.

Steg för steg ska vi nog kunna pussla ihop både vårt mående och vår vikt.

KRAM!

2008-05-16 @ 15:32:49
URL: http://josefinesk.blogspot.com/
Postat av: miss xl

Jag tappade också matlusten när jag mådde som värst. Lider bokstavligen med dig, usch väcker hemska minnen. Hoppas deppressionen snart är ett minne blott.



MEGA kram

2008-05-16 @ 21:18:03
URL: http://xl.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0