Och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort

Den här veckan har varit så otroligt svår för mig och jag vet redan nu att jag har misslyckats med att försöka bryta mina ohälsosamma vanor. Men jag är ändå positiv för jag vet att även om det är så mycket annat som händer inom mig just nu så måste jag tillåta mig att falla tillbaka. Även om det bara har gått 3 veckor sen jag startade på nytt. Jag ska låta mina känslor och mina tyglar om mig själv vara lite lösa resten av helgen men om jag fortfarande känner mig viljeslös, svag och mer eller mindre apatisk på måndag så lovar jag här inför alla mina läsare att jag ska ta emot hjälp. Hjälp iform av vänner, att prata om vad som händer inom mig och att försöka luta mig mot någon annan istället för att vara så förbannat envis och försöka klara mig själv.

Förra sommaren lyssnade jag mycket på Melissa Horn. Igårkväll satte jag på min mp3 och insåg att jag hade hennes album där, har mest lyssnat på ljudböcker den sista tiden. Den här låten vill jag dela med mig av till er. Jag vill att ni ska läsa texten här under och reflektera över den. Jag vill att ni ska ta åt er av orden för det är nog de mest sanna orden jag har hört på länge... Har klippt ut de delarna jag tycker är viktigast, hela texten kan ni läsa här.


Sen en tid tillbaka har jag varit trött
Försökt att vara allt på samma gång
Så mycket man kan göra och borde och vill
Mitt i allt så ska man räcka till
Sen en tid tillbaka har jag varit tom
Och försökt att hitta spår som leder rätt
Ja det finns så mycket måsten att vara bra på det man kan
Och mitt i allt så ska man vara sann

Sen en tid tillbaka har jag tänkt såhär
Och insett att jag måste börja om
Ja jag har kämpat för en plats som passar både här och där
Men snart ska jag hitta den jag är


Kommentarer
Postat av: My

Bra text :) Hoppas allt är fint med dig idag?

2009-07-25 @ 07:17:00
URL: http://myafsolhem.blogg.se/
Postat av: livetoday

OH, det var också mitt favoritalbum förra sommaren..lyssnade på den varrrrjjjeee powerwalk! :D nu har det legat på datorn och blivit bortglömt..dags att damma av det igen :D:D ha det bäst

2009-07-25 @ 11:12:07
URL: http://livetoday.webblogg.se/
Postat av: livetoday

anna..blogginlägg :'(

hur gick det imorse??

OHJA, danspass är ju sketkul! :D do it baby

2009-07-27 @ 19:08:05
URL: http://livetoday.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0