Jag vill inte väga mig varje dag.

Jag är en sån där som väger mig i hemlighet varje morgon för att se om det möjligtvis har hänt något sen igår. Det är beroendeframkallande och framförallt så är det jobbigt för jag vill egentligen inte men kan helt enkelt inte låta bli. Så när siffrorna visar skillnader upp och ner 1 kilo på bara några dagar så tappar jag lusten trots att det är sunt förnuft att man faktiskt väger olika på grund av tex vätska i kroppen. Speciellt när mensen nalkas inom några dagar.

Jag tänker inte låta en sån sak få förstöra för mig för som jag skrev igår så visar måttbandet mer resultat. Jag ska ställa undan vågen, förhoppningsvis blir det lättare att åtminstone hålla mig till måndagarna då när den inte står rätt framför mig.

Nu ska jag strax på ett informationsmöte på arbetsförmedlingen om ungdomsgaranti (uh, finns det något tråkigare än af-möten?) och sen tar jag mig en runda direkt till gymmet. I helgen blir det kalas igen och jag ska baka 2 tårtor. Jag ska verkligen göra mitt bästa för att äta måttligt, lagom utan att överäta. Jag ska också ta en runda till på gymmet imorgon. 4 gånger i veckan är väl faktiskt alldeles perfekt? Jag tycker det åtminstone och så promenader de övriga dagarna. :)

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag har ett tips, ta ut batterierna ur vågen - det hjälpte för mig!

Lotta

2010-04-09 @ 11:55:42
URL: http://www.viktinfo.wordpress.com
Postat av: Camilla - BMI 36

Å vad jag känner igen mig om vågen. Jag är vågberoende jag med. Det är jobbigt, men det är svårt att sluta ändå - konstigt nog. Väger mig på morgonen, efter frukost, efter middagen, efter duchen, före jag går i säng. Men den här veckan har jag utmanat mig själv (har veckoutmaningar med mig själv i bloggen varje vecka), så jag får se hur det går. Ska inte väga mig annat än hos VV nu har jag tänkt. Har klarat mig utan vågen i två dagar nu. Än går det rätt bra. Kanske vore något för dig med?

2010-04-09 @ 12:45:25
URL: http://www.bmi36.wordpress.com
Postat av: Anonym

Hej:)Jag är 15 år gammal och väger runt 60 kg och är 165 cm. Jag tycker själv att jag e tjock.:( Har du nån tips för mig?? om till exempel vad jag ska göra.

jag tränar morgonarna som te.x cykla och promenerar 30 min efter kvälls middag och dricker ett och halv liter vatten per dag men har börjat me de igår alltså de åttonde maj. snälla hjälp mig.

Mvh : saraa

2010-04-09 @ 14:19:36
Postat av: therese

jag har också precis samma problem!

2010-04-09 @ 18:10:13
URL: http://slutavarafet.blogg.se/
Postat av: Angela

Ja, känner igen det där! Så var det för mig förut. Men nu har bestämt mig att väga mig bara på söndagar och inte lika stressande, då ser man en resultat och kan titta tillbaka på veckan som har gått och reflektera vam man gjort för rätt eller fel. Då kan man korrigera sitt schema för nästa vecka och ta åtgärder :o)

I alla fall, du har gått ner snart 2 kilo, och det är strålande! Sedan minskade måtten. Bra jobbat!

2010-04-10 @ 16:20:13
URL: http://60kg.bloggsida.se/
Postat av: Cicci

Jag är vågberoende jag med. Det är jobbigt, men det är svårt att sluta ändå - konstigt nog. Väger mig alltid på morgonen.

2010-04-10 @ 21:26:26
URL: http://www.metrobloggen.se/ciccisdagbok
Postat av: anna

Bästa metoden för att inte överäta är att äta ofta, så att magen inte är så tom när du äter. Ät sen långsamt. Och ät inte kalorier när du är hungrig, du blir det lätt för mycket

2010-06-30 @ 20:46:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0