Såhär kommer mina dagar se ut nu.

8.00 - Rask promenad
9.00 - Frukost utan kolhydrater
10.00 - Gymmet
12.30 - Lunch
16.00 - Middag
19.00 - Frukt/Nötter
20.00 - Kvällspromenad
21.30 - Lätt kvällsmål
22.30 - Stänga av datorn
23.00 - Sova

Rutinerna ska bli bättre och framför allt ska jag gå ännu mer promenader. Givetvis ska jag inte träna på gymmet varje dag och kvällspromenaden ska bli mer en lugn promenad och njuta av den fina sommaren men jag är ändå övertygad om att det kommer göra skillnad. Framför allt måste jag komma ifrån den här förbannade datorn mer och en obligatorisk promenad på kvällskvisten hjälper mig med det. Att ha en tid att gå och lägga sig på och gå upp på tror jag också kommer kännas bättre plus att jag tänkte börja läsa bok på kvällen innan jag somnar istället för ljudbok eller film/serie som jag oftast somnar till.



Jag vet inte hur många gånger jag får kommentarer att jag borde utesluta kolhydrater så kommer allt lösa sig och kilona kommer rasa. Jag vet inte hur många gånger jag har skrivit i olika inlägg att det inte är ett alternativ som passar MIG. Ja, jag kommer säkert att tappa kilon, det var ju trots allt så jag gick ner 2008 men jag har förändrats sen dess. Jag vill inte längre bara gå ner i vikt. Jag vet att det är det jag har skrivit om väldigt mycket på sistone men det är ju för att jag är frustrerad. Att äta lagom och varierat som jag gör nu är det som känns bäst för mig, det som gör att jag känner att jag lever och inte bara strävar efter något annat.

När jag inte får äta bröd och pasta (fullkorn) då och då så känns allt jobbigt för mig. Jag menar inte att allt ska vara lätt utan man får kämpa men det gör jag nu också. Från och med nu kommer jag äta frukost utan kolhydrater och det får räcka. Jag blir så less att jag ska behöva försvara mig hela tiden för att jag vill äta kolhydrater. Det är så många som har präntat in att det är den enda lösningen, precis som att förr skulle man verkligen inte äta fett och se nu - nu SKA man äta fett.

Varför skulle ni, anti-kolhydratsmänniskor, ha mer rätt än mig angående min egen kropp? Ni har rätt med vad som passar er men tro inte att ni vet vad jag mår bäst av.

Så snälla, sluta kommentera att jag borde äta gi eller lchf. Jag är superglad för era tips och råd men just på den här punkten sätter jag foten i backen nu. Jag kommer fixa det här på mitt vis och om ni tycker att jag klagar för mycket på den uteblivande viktnedgången så sluta läsa här helt enkelt. Jag är stolt över mig själv för jag anser faktiskt att jag gör allt jag kan för att hitta en lösning som passar just MIG och som gör att jag mår bra både fysiskt och psykiskt.

Kommentarer
Postat av: emliscious

stort lycka till!



jag har en annan tanke!

varför inte en mellis mellan lunch och middag så du kan äta middagen lite senare än 16.00?

middag snarare vid 18.00 kanske så slipper det blir 2 mellisar/kvällsmål?

eller vad tänkte du äta som sent kvällsmål?

klart du kan äta kolhydrater men då ska du nog försöka äta dem på första halvan av dagen!

lycka till!

2010-06-07 @ 07:40:47
URL: http://emliscious.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Jag var på en föreläsning på mitt gym för ett tag sig, hon nämnde kolhydrater och sa att kolhydrater binder massor med vatten i kroppen vilket gör att om man slutar äta kolhydrater förlorar man massor med vattenvikt i kroppen. Därför kan man också gå upp i vikt när man börjar med kolhydraten igen.

Överflödet av kolhydrater blir till fett vilket gör att stillasittande ska dra ner på det. Men du verkar inte på något sätt vara stillasittande och då finns det ingen anledning till att dra ner på dom. Bara att tänka på vilka kolhydrater man äter, vilket jag såg i ett inlägg att du gjorde.

:)

2010-06-07 @ 07:44:57
Postat av: Fia

Det finns så himla mycket undersökningar och sånt som styrker det ena och än det andra. Jag tror precis som du på att äta lite av varje så mår man bra och det kommer till slut också visa sig på kroppen.



Jag håller precis på att försöka skapa mig rutiner just nu. Det är svårt men idag så ska jag göra mina rutiner och så ska jag börja leva efter det också.

2010-06-07 @ 09:55:23
URL: http://fia-lusth.blogspot.com
Postat av: Jenniefer

Du är jätteduktig! Kör ditt race! Det som känns bra för dig kommer ge resultat!

2010-06-07 @ 10:23:05
URL: http://viktigtformig.blogspot.com
Postat av: cecilia

oj, vilket schema. hejar på dig, kämpa på! Kör på det som passar dig bäst!



Men jag undrar, går du i skolan eller pluggar? För om du gör de å dessutom har ett sånt mat- & träningsschema.. ja då vill jag ha tips på hur man orkar och hinner?!



kram

2010-06-07 @ 10:57:53
Postat av: emma

Snälla snälla sluta inte äta kolhydrater!

Vet du om att kroppen inte klarar sig utan kolhydrater? Kroppen ska ha en balans på kolhydrater, protein, mineraler m.m.

Äter du inte kolhydrater kommer din hjärna inte att fungera till slut! Jag var himla dum och åt enligt Atkinsdieten när jag var yngre, alltså inga kolhydrater. Visst funkade det. Men hur mådde jag? Och så fort man åt kolhydrater igen gick man upp.



En välbalanserad kost med många små mål om dagen är vad du behöver. Samt att ge järnet på träningen.



Jag anser att många gör fel när dem vill gå ner i vikt. Dem ändrar sin kost för den tiden dem ska gå ner i vikt. Sen när de nått sina mål så ändrar dem tillbaka sin kost, vilket absolut inte funkar! Du äter jättebra mat annars, sluta inte med det:) Fortsätt med dina kolhydrater, minska dem hellre än att sluta helt!:)

2010-06-07 @ 11:14:36
URL: http://misstraningsfreak.blogg.se/
Postat av: Pelikan

Jag håller med dig och Emma till fullo!

2010-06-07 @ 14:51:23
Postat av: Camilla

jag tycker att du gör helt rätt i att äta kolhydrater också,kroppen behöver en blandning.Plus att utan kolhydrater fungerar inte hjärnan!

2010-06-07 @ 17:18:22
Postat av: Benita

Emma! Du har så rätt! :-)

Jag kämpar också med vikten men jag vill med se det som ett livsprojekt. Och vi kommer klara det här MED kolhydrater.



Kram

Postat av: frida

Är mycket mer hälsosamt att göra som du gör & äta lite av varje. De kilona du går ner då kommer vara fett & inte massa vatten och stärkelser från kolhydraternas ämnen som försvinner.. För hur kul är det att köra GI eller LFHC resten av livet? Inte speciellt kul.. för när man börjar äta kolhydraterna igen kommer man ju gå upp allt igen! Så kör ditt race & gör det som känns bäst!! :)

2010-06-07 @ 20:49:59
URL: http://fridasworld.shapemeup.se
Postat av: elin

fan bra med en ordentlig plan.. gillar ditt tänk.. det handlar ju faktiskt om att man ska må bra.. inte bara om vad man väger..

2010-06-07 @ 22:12:18
URL: http://frkduktig.blogg.se/
Postat av: Wadio

När du tränar så ska du inte äta mindre då du ju samtidigt gör dig av med mer energi. I slutändan kommer det att ge motsatt effekt. Dessutom så har sömnen nu visat sig vara oerhört viktig för vikten så se till o få en bra sömn av god kvalitet!

2010-06-07 @ 23:08:18
Postat av: Marija

Såg nyss att någon redan frågat det jag tänkte fråga.. Men min fråga var iaf; Jobbar du eller pluggar, eller inget av det kanske? För jag är lite nyfiken på hur man i så fall hinner med ett sånt schema :)

2010-06-08 @ 11:05:11
Postat av: Emma

kör hårt på din egna väg säger jag bara =)

2010-06-08 @ 17:53:41
URL: http://emmasform.blogspot.com
Postat av: Smala Jessica

Tycker också du ska köra sin egen väg, tycker du är riktigt duktig :)



Peppkram

2010-06-09 @ 10:10:51
URL: http://smalajessica.wordpress.com
Postat av: Moi

Det är bara avundsjuka i de som kommenterer fel i din diet.

Du är grymt duktig!

STOR kram!

2010-06-15 @ 23:44:39
URL: http://mademoiselledecadent.blogg.se/
Postat av: Julia Denison

Tja Fröken!

Här snubblade jag in när jag slösurfar lite på jobbet. Fin blogg du har; Anna!



Minns du mig förresten, från PelarTeatern.

Bor du kvar i Ale?

Hur som så jobbar jag med träning och hälsa numera, som PT på Life, health and fitness.

Om du behöver lite tips och råd, köra ett mördarpass nån gång så är det bara att höra av sig.



Jag tycker bara att det är kul om jag kan vara till nån hjälp och jag ser att det är en hel del tokstollar som kommenterar här och jag spräcker gärna hälsomyterna om du har några :)



Jaja, hör av dig om du vill!



[email protected]



ps, fan vet inte om det gick fram men jag har jobb så det räcker och tar givetvis inte betalt för att hjäpla gamla homies!



Kram pårej!



2010-06-19 @ 13:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0