livet har satt stopp

Jag har varit "försvunnen". Kanske inte fysiskt men psykiskt. I början på veckan fick jag reda på att jag inte får några mer pengar. Eftersom jag studerar så hade jag sökt lån och bidrag men fick avslag med anledning att jag inte hade avklarat tillräckligt med poäng i höstas.
Socialbidrag är inget alternativ eftersom sambon tjänar för mycket pengar och soc anser att det är han som ska försörja mig och att söka jobb är lättare sagt än gjort. Jag har ingen gymnasieutbildning plus psykiska hinder, inga allvarliga men tillräckligt för att sätta käppar i hjulet. Jag är fast i ingenting.

Jag har legat på soffan eller i sängen i nästan 4 dygn. knappt ätit något och jag har nästan inte varit kontaktbar. Jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen utan jag ser mig själv i någon kloak i Stockholms tunnelbana, trots att jag bor i Skåne. Jag har ingen aning hur jag ska överleva och det känns verkligen som att allt i mitt liv går på tok.

Hur som helst, livslusten är väck men jag har också gått ner 1 kg till.

Kommentarer
Postat av: Wånkan

Stackare! Förstår att du varit 'borta'! Sånt där är aldrig skoj för ela ens liv hänger ju på att man har pengar att försörja sig på.

Du kan inte ta upp studierna igen? Och på sätt få till det på ngt sätt?

Hoppas du snart känner dig bättre! Nog för att jag förstår att det känns mörkt å trist nu.

Jag sitter och inväntar besked från handlaren om när leverans kan ske samt vad jag får i inbyte för min nuvarande hoj. Men hoppas på att kunna göra beställning på hojen idag
= )

2008-01-18 @ 11:50:22
URL: http://wankan.blogspot.com
Postat av: Anna

Men fy vad tråkigt... Jag undrar hur de tänker, NU vill u ju ta dina poäng men kan inte för att du inte pluggade tillräckligt i höstas?
Hoppas att det på något magiskt och härligt sätt löser sig.
Tack så hemskt mycket för kommentaren i min blogg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0