back on track - halvt

Jag fick en kommentar som planterade ett frö i mitt huvud för ett tag sen. Ett utdrag:

"...Det är du som påverkar ditt mående. Du har makten. Ett par vaniljbullar stillar något för några sekunder. Strax efteråt kommer ångesten, så är det för mig i alla fall. Låt inte träningen du har bakom dig förstöras pga något annat. Du är stark!..."

Det är så jävla sant, jag vill må bra och i mina perioder mår jag dåligt men gör jag verkligen mig själv en tjänst att strunta i allt och äta vad jag vill? Vågen pekar åter igen uppåt och det är sjukt hur snabbt pilen ändrar från ner till upp. Jag mår ju bara ännu sämre av att äta bullar, socker och snabba kolhydrater.
Jag har därför bestämt mig för att göra mitt bästa. Det kanske låter lätt att tänka men jag vet att det är en utmaning. Jag tänker inte hänga upp mig allt för mycket på vad jag stoppar i mig men jag tänker ändå göra mitt bästa för att hålla mig ifrån onyttigheter. Jag har bestämt mig för att utföra någon slags motion varje dag om så bara för några minuter. Några minuter är bättre än inget alls.

Så den sista veckan har jag ätit ägg och bara ägg till frukost istället för smörgås som jag hade halkat tillbaka till. Ett litet steg. Jag har också varit ute på en morgonpromenad och suttit på cykeln vid två tillfällen och svettats floder. Kanske kan jag vända pilen åt rätt håll igen?

Jag hittade en liten gnutta av den forna motivationen nämligen. Dans. Det är en hemlig dröm jag har haft väldigt länge. Att kunna dansa. Jag har för det första ingen taktkänsla alls men åh vad det ser underbart ut när andra glider över golven som om luften bar dem. För det andra så är jag för osäker för att klara av det just nu.
Jag vet inte om jag skrev det för längesen att jag gav mig själv ett löfte? Jag lovade i alla fall att när jag har kommit ner till min målvikt så ska jag skriva in mig på en dansskola. Något fartigt, svängigt och glädjefullt. Så nu när jag sitter där på cykeln och svettas och ser klockan ticka sakta eftersom jag bara vill gå av, så har jag börjat kolla på den fjärde säsongen av "So you think you can dance".


Det här är min inre längtan...

Kommentarer
Postat av: Caroline

Hur går det för dig tjejen? :)

2008-07-09 @ 23:31:15
URL: http://petterssoncaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0