måttbandet

Ursäkta för två inlägg på raken men jag tycker det är så dumt att man inte kan publicera inlägg i flera kategorier här på blogg.se och jag ville inte lägga detta inlägget under kategorin: utmaning.

Jag mätte mig iaf idag eftersom måttbandet är ett bättre bevis när man kör igång och tränar. Jag hade skrivit upp måtten på kroppskoll när jag körde igång men det var inte riktigt samma ställen som det jag tycker om bäst och har kört med hitills. Så här är för er men främst för mig, mina mått:

Halsen: 35 cm
Överarm: 35 cm
Under byst: 87 cm
Bysten m BH: 104
2 cm över naveln: 91 cm
2 cm under naveln: 110 cm
Rumpan: 112 cm
Lår: 67.5 cm
Vader: 39.5

För er som har hängt med en tid så ser ni att jag har lagt till måttet över bysten och vaderna. Tycker att det kändes bra att ta med också. Sen ska det sägas att jag alltid mäter vänster arm och ben när jag mäter. Vet att det brukar skilja lite på vänster och höger men det är skitsamma för mig. :)

Kommentarer
Postat av: Mysan ღ

Tack för tips, tror jag ska börja mäta mig jag också.

2009-08-25 @ 22:10:37
URL: http://myafsolhem.blogg.se/
Postat av: niklas

Hehe. Du har självklart alldeles rätt.

Klart det är tråkigt och mycket jobbigt att fastna på en tröskel. Men som du också skrev, vänta på något gott så kommer det snart ;)



Känns det som du är på väg att ge upp eller?

Känns det jobbigare i nuläget än det gjorde förr?



2009-08-25 @ 23:12:39
URL: http://niklasvikt.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad duktig du är, som kämpar på!

Inte ge upp nu Anna!!

Lätt att säga, jag vet



Nu är jag på G igen & den här gången ska jag till MÅL!! En sak som är säker.



Johoo, jag har ju med blogg.se & jag kan lägg till olika kategorier..eller missförstod jag dig nu??



Kram, ha en bra dag!

2009-08-26 @ 10:59:13
URL: http://gullmalva.blogg.se/
Postat av: niklas

Låter bra det :)

Skönt när man får en extra kick :)

allt känns så mycket lättare.



Jo, men samtidigt trodde jag aldrig att jag skulle lyckas igentligen att gå ner till den nivå´n.

Men det gick :)



Nu när jag ska börja styrketräna tror jag inte det gör så mycket om jag inte kommer ner till mitt viktmål utan just 67 kg var på ett ungefärlig vikt.

Självklart måste jag dock hålla mellan 67 och 70 kg. Det får inte överstiga 70Kg. Men efter ett halvår då jag hållt på med styrketräning blir det nog svårt att hålla 70kg om man lyckas få mer muskler :P

ha en superbra dag :)

2009-08-26 @ 12:20:41
URL: http://niklasvikt.blogg.se/
Postat av: Emmas Form - vägen mot en starkare och friskare kropp

Inte mätt mig på skitlänge.. ska göra det men är väl lite rädd att jag lagt på mig massa centimetrar så jag vet inte om jag vill veta riktigt än :P

2009-08-26 @ 16:48:56
Postat av: naughtyn

Jag älskar Zumba, och då ska det tilläggas att det kommer från en person som har varit mer eller mindre träningsmotståndare förut. Just att dansa loss på det här viset är dock jättekul och passar mig kanon eftersom man samtidigt lär sig något roligt. Jag har liksom alltid varit den som bokstavligen VÄGRAT ställa mig på ett dansgolv men efter det här kanske jag både har fått lite takt och kordinationsförmåga lagom tills vikten är bra.. fniss



Jag förstår ju däremot att du inte vill ställa dig och köra ett pass när familjen är hemma. Jag drar ned persiennerna och passar på när jag är ensam, eller så skickar jag in sambon i gästrummet så länge. Aldrig att någon skulle få se mig kämpandes med stegen ;D



pepp-kramar

2009-08-26 @ 20:40:36
URL: http://naughtyn.blogg.se/
Postat av: madde

hej där, snubblade precis in på din blogg och jag måste säga att jag verkligen tycke rom den :) väldigt intressant läsning!

2009-08-28 @ 19:00:56
URL: http://meiler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0