Sockerfri: Dygn 1

Oj oj oj säger jag bara. Jag visste att det skulle bli tufft men inte att det skulle bli tufft snabbt! Det gick jättebra igår, det är det jag måste fokusera på och jag åt inget direkt socker förutom frukt. För det var det jag tänkte på igår efter mitt inlägg, socker finns nästintill i alla livsmedel nuförtiden och man kan inte komma ifrån ett liv fritt från socker totalt. Mitt mål är inte att radera sockret på det sättet utan jag vill bli fri från det rena sockret - godis, läsk, choklad, kakor, bullar osv.

Framåt eftermiddagen började jag känna myror i kroppen, rastlösheten slog till som en bomb. Det är oftast efter middagen som jag brukar börja känna mig sugen på något sött och givetvis också igår. Jag satt och tänkte på kakor och bullar väldigt länge men inte en enda gång var jag på väg mot frysen eller skafferiet för att hämta något. (Yay!) Vid åtta på kvällen hade jag sån huvudvärk att jag inte visste vad jag skulle göra. Det hade vart så lätt att bara hämta en bulle eller två och tryckt i mig, men istället hämtade jag frukt. Det hjälpte lite men inte mycket.

Natten har varit ett rent helvete. Har för övrigt bestämt mig för bättre sovrutiner så jag stängde av datorn vid elva och gick och la mig. Rastlös, rastlös, rastlös. Vid halv tre hade jag fortfarande inte somnat och jag låg bara och vred och vände på mig. Det var varmt som tusan, myggbettet på foten kliade hela tiden och jag kunde verkligen inte somna. Efter halv tre slumrade jag till men sov väldigt oroligt med drömmar som iof var rätt trevliga till skillnad från mardrömmarna jag har haft den sista månaden. Sen klockan sex imorse har jag mest legat och vridit mig igen, slumrat till men mest vart vaken. Kvart i åtta gick jag upp.

Jag antar att jag bara är på toppen av isberget än så länge men come on! Jag är beredd och jag tänker inte ge mig i första taget!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Haha jaa det är ju som ett missbruk man ska bli av med. Nu för tiden går det jättebra för mig att avstå från söta saker, jag är helt enkelt inte sugen :) Det är väl värt det.

2009-08-04 @ 09:20:09
URL: http://wiippola.blogg.se/
Postat av: therese

Kämpa på, jag vet att du klarar det. Det är verkligen ett jävla beroende med socker, man tror inte det. Men man kan lätt jämföra det med att sluta röka/snusa. Och jag vet att du är stark och kommer att klara det.

2009-08-04 @ 09:44:10
URL: http://slutavarafet.blogg.se/
Postat av: Stina

Du är duktig! Jag hejjar på dig!

2009-08-04 @ 09:52:44
URL: http://blabb.blogg.se/
Postat av: Sofie

Kämpa på, du kommer klara det! :)

2009-08-04 @ 09:57:25
URL: http://sofieavpersson.blogg.se/
Postat av: Fröken Viktig

Hmm sådär hade jag kunnat skriva idag. MEN jag föll för trycket igår och åt både glass och bulle :(

2009-08-04 @ 10:13:30
URL: http://www.frokenviktig.com
Postat av: Anki

Å vad jag känner igen mej i detta!! Heja dej!! Du är på god väg att sockeravgiftas!!;)

Kram

2009-08-04 @ 10:20:03
Postat av: Bullen

Låter som du fick ett tufft första dygn... De tre första dagarna är ju värst, så det är bara att hålla ut!



För mig har det gått bra än så länge! Jag har inte blivit sugen på något sött än, så det har inte varit några problem. Tränade ganska hårt igår och då brukar suget faktiskt försvinna.



Hur det har gått för min kompis vet jag inte, för jag har inte pratat med henne ännu!



Hoppas du får en bra dag idag, och att det går lite lättare än igår kväll!

2009-08-04 @ 10:49:19
URL: http://www.bullenstankar.blogspot.com
Postat av: Mysan

svar; ingen orsak :)

du kommer klara det!

2009-08-04 @ 10:49:38
URL: http://myafsolhem.blogg.se/
Postat av: Fia

Jag åt inget sånt igår jag heller. Jag åt hyffsat regelbundet och började dagen ganska tidigt (tidigare än jag brukar) och åt inget som jag inte borde äta. Gjorde lax till lunch och en massa grönsaker och åt gulaschsoppa på kvällen. En tallrik och inte mer. Sen brukar jag alltid klämma i mig något innan det är dags för sängen. Men det gjorde jag inte. Jag drack dock cola zero och det ökar väl på suget misstänker jag. Dumt. Gick och la mig tidigt jag också, brukar göra det nu när sambon jobbar. Men jag kunde knappt sova jag heller. Vet inte om det beror på att min dagliga dos med godsaker inte fanns. Jag har sovit skitdåligt inatt men jag har i alla fall inte ont i huvudet. Ska se om jag kan göra en favorit i repris ikväll och förhoppningsvis sova lite bättre.



Imorgon börjar jag att gå. Då ska sonen till fritids och jag ska börja att plugga. :) När jag lämnat han ska jag gå en promenad runt området och sen gå hem och börja plugga. Kanske ska jag börja simma i höst igen. Jag funderar på det. Jag älskade verkligen att simma. Det var jätteskönt men jag tyckte att det kändes som om tiden inte fanns. Kanske gör den det i höst. :)

2009-08-04 @ 11:15:53
URL: http://lusth.blogspot.com
Postat av: therese

åh gud hon måste verkligen göra det snart =) så mysigt att få bli omhändertagen och se hur fin man kan bli genom smink!!=)



ja gud ja, jag har ett fruktansvärt sug att alltid gå och äta. spelar ingen roll om det är socker eller vad. bara jag får tugga!

2009-08-04 @ 12:48:51
URL: http://slutavarafet.blogg.se/
Postat av: smoothie

Vad duktig du är med detta! Jag hejar på dig idag med =)

Tänk på att det här jobbiga bli över om ett par dagar, sen kommer du att må mycket bättre!



Ett litet tips ifall det skulle hjälpa: jag har hört att blåbär och surdegsbröd kan hjälpa till att balansera blodsockret. -men man behöver nog inte äta de ihop, det är inte så gott kanske ;-)



Ha det gott :)

2009-08-04 @ 12:53:50
URL: http://blogg.smoothiesrecept.se
Postat av: therese

haha jo jag försöker alltid med det =) har börjat att ha rostade sojabönor hemma det är jätte gott och man blir sugen. testa det =)

2009-08-04 @ 13:20:29
URL: http://slutavarafet.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jo det rullar på, kämpar varje dag kan man väl säga :P hehe..

2009-08-04 @ 15:11:45
URL: http://uniqueangel.blogg.se/
Postat av: Naughtyn

Vad duktig du är som kämpar på trots abstinens! Jag har varit en sockerråtta utan dess like men konstigt nog får jag aldrig abstinens när jag låter bli det (inte ens när jag åt LCHF ett tag och tog bort ALLT socker). Rätt märkligt egentligen.



Ett tips när sötsuget blir för jobbigt: Ta ett glas vatten med lite pressad citron i. Det hjälper till att stabilisera blodsockret och det sura tar bort suget av något annat.



pepp-kram

2009-08-04 @ 15:22:16
URL: http://naughtyn.blogg.se/
Postat av: Fia

Javisst är det kul när man kan glädjas åt varandra. :)Dagen idag verkar gå lika bra matmässigt också. Har också varit ute en sväng med sonen i skogen och gått. Det var skönt. Skulle leta kantareller men vi hittade inget men det spelade ingen roll. Vi hade ju rört på oss.



Tror jag ska göra slag i saken faktiskt och fixa mig ett nautiluskort så att jag kan simma och kanske gå i nån maskin någon gång när det känns som att det är trist väder ute. Simma är så rubbat skönt. Synd bara att jag nu ser på helkroppsbilder på mig att jag förmodligen är tjockare än någonsin. Jag känner mig riktigt äckligt fet.. Inte alls bra. Jag vill inte se ut så här när jag ska på klassfest nu i december. Hur mycket tror du att man hinner slimma till sig? Jag behöver inte gå ner så fasligt mycket bara jag kan slimma till mig lite som förra gången... Usch, det är bedrövligt egentligen tycker jag. Men jag kommer inte att dieta något extremt. Äta mindre portioner och mycket mindre av kolhydraterna och försöka fuska så lite som möjligt hade jag tänkt. Gå mycket och vara aktiv ska jag också. Det blir nog bra tror jag. Hoppas jag. Vill ju inte ge upp nu.

2009-08-04 @ 17:31:24
URL: http://lusth.blogspot.com
Postat av: Elin

Jag har gått igenom samma sak. De tre första dyngen brukar vara ett helvette, men sen kommer allting kännas lättare och man känner sig lyckligare! Lycka till!

2009-08-04 @ 20:05:14
URL: http://svartspets.blogg.se/
Postat av: livetoday

HAHAHA anna. du är så härlig. du fixar det.. och dina sovrutiner..vi måste göra något åt dom!! :D:D hihihihi kom in på msn..vill pjata x] kram

2009-08-04 @ 20:57:37
URL: http://livetoday.webblogg.se/
Postat av: Joanna

Fan va duktigt av dig! Jag kör min egen diet nu...eftersom jag har en sjukdom som gör att jag inte kan äta som alla andra jämt...Men fasen vad dålig jag har varit nu sista 2 veckorna -_- OMigosh vad jag har gått up i vikt :O Men jag ska fan också lyckas (igen) inge sockar för mig. Men allt annat kan jag äta..med måtta. Good luck to you! Jag hejar på dig vettu!

2009-08-05 @ 22:54:22
URL: http://meeoow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0