Jag är redan på G. :)

Det känns som att jag flyger fram, ärligt talat. Jag känner att jag är på väg nu, jag kan! Igår tog jag en riktigt snabb promenad på knappt en halvtimme och sen gav jag mig ut på cykeln för att försöka fånga solnedgången på bild. Eftersom jag inte hittade något bra ställe så flög jag fram på cykeln för att jag skulle hinna hitta något bra ställe innan solen gick och lade sig. Tyvärr hann jag inte och inga bra bilder blev det men istället flängde jag runt cirka 7-8 km i uppförsbackar och nedförsbackar. Allt för att komma så högt upp som möjligt. Det var underbart!

Imorse var jag på en snabb promenad i 75 minuter, svetten rann för ryggen men jag fortsatte och stampa på. Nu känner jag mig såå nöjd, verkligen.
Om en liten stund ska jag hämta min lillasyster på dagis och sen ska vi åka till favoritstället vid havet. Jag har planerat att ta med mig massa jordgubbar och jag kollade upp lite fakta om dem på nätet.

Jordgubbar innehåller cirka fem mikrogram K-vitamin per 100 g. Livsmedelsverket uppger dock att detta inte ska vara något problem med svenska jordgubbar för den som äter blodförtunnande läkemedel. Jordgubbar är mycket rika på C-vitamin och mangan. Det innehåller också mycket av fibrer, jod, kalium, folat, B2-vitamin, B5-vitamin, B6-vitamin, magnesium och koppar.

Jordgubbar är rika på flera sorters antioxidanter liksom många andra sorters bär. De innehåller rikligt av antocyaniner och flera andra antioxiderande fenolföreningar. Dessutom finns ju antioxidanterna C-vitamin, mangan och koppar.
Utdrag från Nyfiken Vital.

Dessutom kollade jag att 100 gr jordgubbar är lika med cirka 40 kalorier. Jag är inte den som räknar på något sätt men tyckte att det var bra information att veta för den här sommaren har jag utvecklat någon slags beroende av dem, jag kan inte få nog och då är det ju bra om jag har en aning om vad det är jag stoppar i mig. :) Visst är det underbart gott nu i sommarvärmen?

Kommentarer
Postat av: Elin

Vad kul att höra att du kommer igång igen! Jag älskar din blogg! ^^, Har saknat den när den har varit nere. :P

2009-07-01 @ 11:56:29
URL: http://svartspets.blogg.se/
Postat av: therese

Ja men gud så bra att jordgubbar inte är allt för onyttiga. Så otroligt gott nu i sommar, även melon är underbart =) Hoppas det går bra för dig med all träning!

2009-07-01 @ 13:21:12
URL: http://trex.blogg.se/
Postat av: Annie

Verkligen bra gjort! Särskilt i den här hettan!! Heja på=)

Jaaa jordgubbar är underbart gott:P

Kram /Annie

2009-07-01 @ 13:38:20
Postat av: Anneli

Det är inte mycket som slår jordgubbar. Det är verkligen ett underbart bär. Och det verkar ju innehålla en massa nyttigheter oxå. Bra att veta =D



Det är nog så. Även om man går ner i vikt kommer man ha kvar sina komplex - om man inte jobbar med dem. Jag kommer ju aldrig bli av med mina former. Jag har stor rumpa nu och kommer ju ha stor rumpa även när jag gått ner 10 kg. Det är ju sånt man får se till att acceptera - på ett eller annat sätt.

2009-07-01 @ 15:57:38
URL: http://halsofreaket.blogg.se/
Postat av: Belebrian

Åh vad härligt med hav och jordgubbar. Jordgubbar är verkligen supergott och det är tur att man kan njuta av dem med gott samvete :)

2009-07-01 @ 20:11:45
URL: http://belebrian.blogg.se/
Postat av: Emmas Form

Kul att du är på G igen och verkar må bättre! :)

2009-07-01 @ 21:48:59
URL: http://emmasform.blogg.se/
Postat av: <---

Hej

Hittade just din blogg och den verkar helt underbar. Kommer att fortsätta att läsa den.



Jag håller med dig om att jordgubbar är goda. För mig är det himmelen på jorden. kan inte då nog. Sen att det innehåller så mycket bra vitaminer men ändå så lika kcal är hur bra som helst. Om jag kunde skulle jag leva på bara jordgubbar.

Ha en trevlig dag.

2009-07-01 @ 22:05:58
URL: http://smalbloggen.blogspot.com/
Postat av: Evelina

Har kikat lite på din blogg nu o vill bara säga kämpa på, inte är det lätt att alltid behöva tänka på vad man äter o vad man bör äta osv. Det är skit drygt! Så fort man "inte bryr sig" så går man upp igen. Det är fruktansvärt påfrestande för psyket! Sen vill ja också säga att det är sjukt modigt av dig att lägga upp bilder hur du ser ut vid en viss vikt och också väldigt smart för just bilder är ju det som motiverar mest. Keep it up!

2009-07-02 @ 07:39:06
URL: http://evelinaochjonatan.blogg.se/
Postat av: I våran lilla vrå

jordgubbar är ju så himla gott. Men kan inte äta för mycket, då blir jag prickig... Ingen allergi eller så, men blir prickig om jag äter för många.



kram och kämpa på!

2009-07-02 @ 09:16:32
URL: http://cettciliasklotter.blogg.se/
Postat av: Anneli

Jag tror att jag vill gå ner ca 10 kg. Jag vill iaf att storlek 36 ska sitta bra på mig, just nu har jag storlek 40. Och jag vill verkligen få mindre bröst. De är så stora och otympliga nu.

2009-07-02 @ 10:35:41
URL: http://halsofreaket.blogg.se/
Postat av: therese

Jo, såklart. Men igår unnande jag mig lite godis faktiskt. Men jag tycker inte att man ska säga stopp till precis allt :) 1kg ner denna veckan! slutavarafet.blogg.se min andra blogg som jag borde använda mer nu :)

2009-07-02 @ 10:38:12
URL: http://trex.blogg.se/
Postat av: Fia

Hehe ja att gå ner så pass mycket fram till i November är enbart önsketänkande från min sida. Det vet jag att jag inte kommer lyckas med även om jag vill.



Jag har väl cirka 30 kilo också att gå ner, hur lång tid det ska ta vet jag inte. Jag vill i alla fall vara klar till dess att jag är utexaminerad. Jag ska bli lärare och det kan ju vara kul om man ser ut som folk när man ska stå bland ungdomarna..



Jag ska sätta mig ner och göra en plan. Har börjat lite smått redan och vet att det är lätt egentligen. Men det är jobbigt att komma igång. Den här veckan kommer gå åt till att komma igång med maten. Nästa vecka ska jag börja att röra på mig är min plan. Jag har WiiFit hemma och ska börja att gå promenader tänkte jag. Vi får se hur det går. :)



Det ska nog gå vägen. Det gäller att hitta motivationen bara.

2009-07-02 @ 11:37:44
URL: http://lusth.blogspot.com/
Postat av: <---

SV: Tack så mycket. Din kommentar gjorde mig riktigt glad. Uppskattar den verkligen.



Ha en trevlig dag / Kram <---

2009-07-02 @ 15:14:13
URL: http://smalbloggen.blogspot.com/
Postat av: Linda

Jordgubbar är underbart!!

Vi har ett jordgubbsland, längtar tills de blir klara!!

:)

Vad duktig du är, du har verkligen kommit igång på ett bra sätt! You Go girl!

2009-07-02 @ 21:34:05
URL: http://gullmalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0