Bröllop och student.

Det finns flera anledningar till varför det känns extra jobbigt att jag har ansträngt mig utan resultat den senaste tiden. Det är mycket speciella tillfällen som är på väg att hända nämligen. På pingstafton ska jag på bröllop där jag också ska vara fotograf. Det hade ju vart kul om jag hade kunnat njuta av dagen istället för att tänka på hur jag ser ut, som jag mest gör hela tiden ute bland folk just nu.

Sen i början på juni så tar min bror studenten och då blir det stort kalajs med hela stora släkten som jag annars aldrig träffar. Jag ville verkligen ha gått ner en del i vikt till dessa dagar och framför allt för att sist jag träffade hela min släkt så hade jag gått ner som mest och fick så galet mycket beröm för hur duktig jag var. Nu känns det som att folk kommer definitivt snegla och inse hur misslyckad jag har blivit som har gått upp allt igen. Det kommer bli en svår dag.

Dessutom är det meningen att jag ska åka till Stockholm nångång snart och träffa nya och gamla vänner. Det handlar liksom inte vad andra ser eller tycker. Det handlar inte om att mina vänner inte ska tycka om mig för den jag är utan det handlar om vad JAG tycker och tänker om mig själv. Hur jag känner mig inuti strålar ut för andra att se och jag vill ju bara ha tillbaka styrkan, självförtroendet och utstålningen jag kände sommaren 08.

Men ärligt talat. Det känns som att jag har börjat acceptera läget och gör det bästa av situationen. Jag har beställt tid hos läkaren men väntetiden är ju enorm och jag måste vänta till den 2 juni. Jag fortsätter att äta som jag ska och jag har kommit igång med att träna igen efter förkylningen. Förhoppningsvis kanske det blir så att jag kommer rasa neråt när kroppen har insett att det här är min nya levnadsstil.

Kommentarer
Postat av: livetoday - 52 kilo

vännen. jag tror på dig och det gäller att kämpa!!! och jag vet att du är en kämpe!!! KRAAM

2010-04-29 @ 10:53:35
URL: http://livetoday.webblogg.se/
Postat av: Pelikan

Jag vet att du har jättebra koll på hur man går ner i vikt, men jag vill ändå tipsa om ett (gratis) verktyg (om du inte redan känner till det): sparkpeople.com . Mig hjälper det verkligen att väga maten och mäta motionen, och föra in kalorierna på ett "konto".

2010-04-29 @ 11:21:44
Postat av: therese

det där med att vilja "imponera" på andra känner jag varje dag. det skulle liksom vara kul att visa upp sitt nya jag.

men försök att glömma alla andras blickar även om det är svårt!

2010-04-29 @ 11:33:51
URL: http://slutavarafet.blogg.se/
Postat av: Thea

Jag känner igen mig så mycket i det du skriver. Jag var på bröllop för något år sedan, det var hemskt. Dessutom hade jag en klänning som jag ALDRIG annars skulle sätta på mig men hittade ingen annan att ha.

Samma med släkten. Det är jättejobbigt.



Man får helt enkelt inte bry sig, inte ta åt sig ett skit men hur man gör det vet jag inte. För jag bryr mig än och får ont i magen, jobbigt.



Jag hejar på dig. Du klaar det. Bra att du har kommit igång med träningen.



2010-04-30 @ 06:47:39
URL: http://theasutmaning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0