Frusen.

Jag träffade en av mina bästa vänner häromdagen som jag inte har träffat så mycket den senaste tiden. Vi pratade ikapp om livet i allmänhet och hon frågade hur det var med mig. Jag sa att det är rätt skönt för sen jag började träna igen så är det lättare att inte fokusera på hur allt annat är runt omkring mig. Genom att trötta ut kroppen så känns det som att hjärnan har inte lika mycket energi till att gräva ner sig i mörkret och det tycker jag är hur skönt som helst.

Däremot har jag blivit otroligt frusen på den här veckan som har gått, jag fryser nästan hela tiden och mina händer, näsa och läppar är nästan alltid iskalla. Är det någon som också känner så eller vet om det är relaterat till träningen överhuvudtaget?

Idag har varit en lång dag, jag försöker komma in i en rutin med att träna två dagar på gymmet och sen vila en dag men att ändå gå promenad den dagen. Men jag blir så rastlös, tänk att jag märker skillnaderna så fort. Men att träna varje dag är inte ett alternativ så jag får väl ha myror i benen var tredje dag, alltså idag. :)

Jo just det ja! Jag ställde ju undan vågen i måndags och jag måste säga att fan så mycket lättare det har varit när jag slipper se den flera gånger om dagen. Inte en enda gång har jag vart sugen på att väga mig, även om tanken fladdrar förbi lite på mornarna. Det känns som en tyngd har släppt från axlarna!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej! Jag känner igen det där med att vara lite frusen och speciellt med tanke på näsan. Jag har under min viktminksning börjat att frysa lite mer och det kanske inte är så konstigt egentligen med tanke på att det är en del fett som försvinner på kroppen.

Jag har hur som helst försökt att röra mig en del eftersom det är så att cirkulationen måste komma igång så då är det lite bättre.. så mitt beror inte på träning i varje fall!

Lotta

2010-04-15 @ 06:45:47
URL: http://www.viktinfo.wordpress.com
Postat av: Anonym

Kul att du börjar känna myror i benen då du inte tränar men varför är det inte ett alternativ att träna varje dag? Ha en bra dag! =)

2010-04-15 @ 07:38:45
URL: http://thehardbody.blogg.se/
Postat av: Jenniefer

Hej! Jag fryser också mycket mer och oftare sen jag började träna och gå ner i vikt. Det är nog för att kroppen inte är riktigt van. Men det går över. Och när jag fryser brukar jag ställa mig och hoppa hopprep eller så, så blir jag både varm och får motion! :)

2010-04-15 @ 13:27:50
URL: http://jenniefer.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ja det där med att gå vidare är inte det minsta lätt även om man vet att det är det bästa i slutändan!



Okey braaa :) Jag skulle också vilja komma igång med träning och viktnedgång, synd att det ska va så svårt att ta tag i sig själv ;)

2010-04-15 @ 15:23:12
URL: http://edstam.blogg.se/
Postat av: Emmas Form - träning, kost & vikt

Tycker det är bra om man är lite rastlös för då kör man järnet den dagen man ska träna ist ;) Bra att längta lite också så det inte blir "nej idag ska jag träna.. IGEN... suck" typ!

2010-04-16 @ 15:31:30
URL: http://emmasform.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0