Varför skjuter man upp allt?

Imorse var jag på gymmet igen, fy fasiken vad skönt! Som vanligt när jag väl sitter där nere så frågar jag mig själv varför jag har låtit bli att gå dit så länge. Grejen med att man låter bli att träna är inte att själva träningen i sig är jobbig utan det är att verkligen bestämma sig och gå dit som är den stora motgången.

Den senaste veckan har varit svår för mig, fysiskt med alla kalas, påsk och dåligt väder men jag har också blivit omkskakad rätt ordentligt psykiskt. Men när jag satt på gymmet så var det som att allt rann av mig. För första gången på hela veckan kunde jag inte tänka på allt som tynger mig och det var så otroligt skönt att känna kroppen arbeta. Det var tufft på samma gång, jag är åter igen väldigt väldigt otränad. Men, det kommer förhoppningsvis bli annorlunda snart.

Nu har jag precis ätit lite yoghurt med müsli och ett ägg, det känns skönt. Jag är trött men inte samma psykiska trötthet som har tagit över mig tidigare. Gå och träna gott folk! :)

Kommentarer
Postat av: Bullen

Jag tänker definitivt inte gå och träna! Om du är tjock och behöver träna, så är det ju jättebra att du gör det - men låt bli att uppmana alla andra att göra det! Det finns folk som gör bäst i att låta bli att gå och träna, jag är en av dem...

2010-04-06 @ 14:26:02
URL: http://vaniljbullen.webblogg.se/
Postat av: ullis

Jag håller med dig Anna, att träna är så grymt härligt. För mig blir det promenader men det är inte fy skam det heller.



You go girl!

2010-04-06 @ 15:12:07
URL: http://workingourassoff.blogspot.com/
Postat av: lollo

Bra jobbat! =)

2010-04-06 @ 15:48:43
Postat av: Bullen

Det är klart att du skriver vad du vill... Och jag läser sällan din blogg, eftersom jag vet att jag inte fixar det. Min reaktion var nog snarast ett sätt att säga till mig själv att jag inte måste träna... Egentligen har nog kommentaren väldigt lite med det du skrev att göra, mer med de tankar som väcktes när jag läste...



Jag tror att jag ska sluta läsa din blogg helt och hållet. Inte för att du på något sätt är en dålig människa, utan helt enkelt för att jag har svårt att hantera sådant just nu.



Lycka till!

2010-04-06 @ 19:13:47
URL: http://vaniljbullen.webblogg.se/
Postat av: H

De allra flesta mår såklart bra av att träna, sen är det vissa som det går överstyr för. Men du skriver ju inte en speciell blogg för såna. Så jag tycker det verkar klokt och uppmuntrande att du uppmanar till träning.



Sen tar jag inte det så allvarligt att jag faktiskt går och gör det..men iaf. ;) kramkram

2010-04-06 @ 19:36:35
Postat av: Angela

Hej! Du är inte ensam om det! Speciellt förra veckan hörde jag från flera att man mädde psykiskt dåligt. Själv känns det så som jag aldrig känt mig så nere på hela året som förra veckan. Min diet och för intrensiv träning påverkade också att kroppen orkade inte något, inte hjärnan heller. Men jag köpte äntligen multivitaminer för dem som tränar. Och då hände en mirakel. En kompis testade dem nu med och blev positivt övveraskad med. Kanske ska du också köra på dem. Bra jobbat förresten! Träna på! Kram

2010-04-06 @ 22:09:39
URL: http://60kg.bloggsida.se/
Postat av: Marie

Jag tog en promenad idag för första gången på över en månad, eftersom jag har ont i kroppen och inte kunnat gå ordentligt. Vilken lycka det var, så mycket lycka att jag gick för fort och fick ont, men själen mår utmärkt. Man är trött på ett helt annat sätt och dessutom är jag inte sugen på någonting.



Motion är lycka för mig, det gäller bara precis som du skriver att komma iväg!!

Stora peppkramar!

2010-04-06 @ 22:28:13
URL: http://www.sockergrynet.se
Postat av: AgnetaB

Hej!



Blir så glad av att hitta din blogg :)

Jag kämpar också med vikten.

Startade förra veckan från 108 kg.

Imorse vägde jag 103 kg. Går snabbt ner med

Cambrige. Jättebra om man vill gå snabbt ner i vikt.

Sen blir det jobbigt då man ska hålla vikten. Har tänkt följa GI efter viktnedgång + gym.

Lycka till med allt!!!



Kram A

2010-04-07 @ 12:30:31
Postat av: Malin

Det här klarar du tjejen!

2010-04-07 @ 19:53:01
URL: http://malamalan.blogg.se/
Postat av: marielle

Det är verkligen så. Det jobbigaste är ju inte träningen i sig utan att just ta sig dit. Men det är så grymt härligt när man väl kommer iväg och det blir lättare och lättare för varje gång :))

2010-04-07 @ 21:02:07
URL: http://motettlattareliv.blogg.se/
Postat av: livetoday - 52 kilo

DU är GRYM babe!!! :D

2010-04-07 @ 23:16:43
URL: http://livetoday.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0