idag startar lite av livet igen

Dagarna flyter ihop med varandra när man inte har något att göra, det blir en ond spiral som är svår att ta sig ut och ju längre man sitter inne ju mer folkskygg blir man. Sen att snön läggs lager på lager gör ju inte att man tar sig ut för att träffa vänner.

Men idag är den första dagen på en förändring. Jag ska nämligen börja plugga igen. Jag ska vara positiv och det kommer gå bra. När jag läser den här kursen kommer jag nämligen vara garanterad att få söka in på konditorutbildningen inne i Göteborg, vilket tidigare har vart omöjligt pga min kommun. Men nu, nu är jag på väg så förhoppningsvis påbörjar jag en utbildning till konditor i höst. Håll tummarna!

På onsdag ska jag också till dietisten för första gången, jag känner mig ganska blank inför det. Jag vet inte vad jag ska förvänta mig eller vad som kommer hända. Jag har fortfarande inte fått någon tid till psykologen och snart kommer jag nog ringa dit och fråga vad som händer, jag har ju trots allt vårdgarantin som säger att jag måste få min hjälp snart.

Så ni ser, jag är på väg. Kanske inte lika mycket på viktfronten som på den personliga fronten men vikten är inte glömd. Jag ligger fortfarande kvar på samma vikt, eller ja... jag har till och med gått ner ett halvkilo utan att anstränga mig. Inte mycket men som sagt fortfarande bättre än plus. :)


Det är inte lätt när det är svårt. Snö upp till midjan på en 3-åring som väldigt gärna
vill gå i den,det slutade med att jag fick dyka i och dra upp henne. :P

Kommentarer
Postat av: WellbeingOfMe - Välmående, Lågkolhydratkost, Träning & Positiv energi! Nu även Bloggjoggen-skåne

Vad roligt med konditoriutbildning! Hoppas att det går vägen för dig :)



Ibland kan det vara svårt att ta tag i allt på en och samma gång, och känner man så så tror jag att receptet på framgång är att prioritera det man tror kommer först i ordningen. Då är det förmodligen enklare att ta tag i de andra sakerna efteråt. Det är mycket roligare och enklare att gå ned i vikt också om man är nöjd och mår bra i övrigt så att säga, tror jag!



Kram

2010-02-24 @ 20:08:34
URL: http://wellbeingofme.blogg.se/
Postat av: Lizze

Det verkar som att du och jag har rätt så lika mål. Jag är 1.63 lång och väger 92 kilo. Jag behöver verkligen gå ner i vikt! Jag har börjat käka GI, några träningstips? :)

2010-02-25 @ 12:45:50
URL: http://lizettethornelll.blogg.se/
Postat av: bella

Vilken fin blogg!

Läs gärna om mitt mål: att gå ner 8 kilo på 4 månader!

2010-02-25 @ 18:46:18
URL: http://fyramanader.blogg.se/
Postat av: Anonym

15 kg kan du gå ner på två månader ^^'

2010-02-26 @ 20:59:46
URL: http://autumnpromises.blogg.se/
Postat av: motettlättareliv

En sak i taget och när du märker resultat där så kommer det gå lättare att ta tag i allt annat också och vikten kommer att leta sig neråt. Det fixar du! :)

2010-02-27 @ 01:01:57
URL: http://motettlattareliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0