In these bodies we will live, in these bodies we will die.

1½ vecka har passerat och det känns som att kroppen börjar stabilisera sig lite efter mina nya rutiner. Framförallt tänkte jag igår på att huden känns så mycket finare än innan, vilket jag gissar är på grund av att jag dricker så mycket mer vatten. Som ni också kommenterade så börjar nog kroppen vänja sig lite mer nu vid den ökade mängden vätska för jag behöver inte springa på toa stup i kvarten men ändå oftare än innan. Men det är okej.

Allt känns fortfarande bra. Det känns som att det är såhär det ska vara, inga extrema metoder och inga förbud utan bara lagom och regelbundet. Igår åt jag tex på Max men kompenserade det med en extra rask promenad på 45 minuter. Jag tror att det kommer ta mer tid att gå ner i vikt men jag är övertygad om att det är såhär man behåller vikten för resten av livet. Jag sover bättre, jag känner mig inte lika svullen och jag är inte ens i närheten av det sockersuget jag har haft tidigare. :)

Jag delar med mig av min favoritlåt just nu, texten passar så bra in på hur jag känner och musiken känns som att ju längre låten spelar ju mer kickar man igång livet. Själen.

Awake my soul - Mumford & Sons.


In these bodies we will live, in these bodies we will die
Where you invest your love, you invest your life

Kommentarer
Postat av: therese

Jag håller med! Hur fan ska man klara resten utav livet om man bara förbjuder sig själv saker hela tiden? =) Det här är hållbart!!

2010-03-18 @ 09:11:42
URL: http://slutavarafet.blogg.se/
Postat av: POOS

åh, shit vad du är duktig, verkligen!

kompensera gjorde jag imorse efter att ha hetsat godis igår. HAHA! Man känner sig så duktig efter :)

2010-03-18 @ 09:11:48
URL: http://POOSkampmotkilona.bloggagratis.se
Postat av: Heidi

Precis. Jag tror också på den metoden. Allt går bra med rätt motion. Man får börja smått, det kommer ta sin tid trots allt. :)

2010-03-18 @ 10:14:11
URL: http://weightlosswarrior.devote.se
Postat av: Marie

Låter som ett perfekt sätt att ändra sina dåliga vanor och gå ned i vikt!



kram

2010-03-18 @ 13:46:21
URL: http://www.sockergrynet.se
Postat av: Lollo

Håller med dig! Kommer ändå med ett lite motsägelsefullt tips; räkna kalorier. Man förbjuder ingenting utan är bara medveten hur myckat man stoppar i sig och hur mycket man rör sig =)och det är inte så svårt som man tror, behöver ju inte rökna helt på pricken rätt heller. Lycka till!

2010-03-18 @ 14:56:40
Postat av: Karin

Vet du varför jag gillar just din blogg?..den är ett sånt bra föredöme för unga tjejer (och ev killar) som fallit in i hetsätningsfällan, äta-under-100-kcal-om-dagenmetoder, leva-på-luft-dieter. Har sett att det är personer som är inne här och som länkar till sina egna bloggar som går ut på de mest korkade (ja för dom är korkade...metoderna alltså) och ogenomtänkta försöka-gå-ner-i-viktmetoder. Som svälter sig och tror att det ska leda till en lyckligare självbild. Varje dag innehåller ångestladdade situationer som är relaterade till mat och vikt.



Det är så jäkla provocerande att läsa om sånt, visst kan man strunta i att läsa det med, men det är ju så sorgligt på nåt vis..att man inte förstår vad det är man gör med sin kropp. Det handlar enbart om jakten efter kilon, men sen då? Förstår man och har man överhuvudtaget nån kunskap om vad som egentligen sker med kroppen.



Vill faktiskt slå ett slag för en bok skriven av Camilla Porsman som heter Stora fettförbränningsboken, den är grymt bra, lätt att ta till sig och fokuserar på riktig mat och träning och vikten av att få i sig rätt näring och mängd. Den fick faktiskt mig att tänka efter två gånger, för jag har själv haft väldiga problem, som så många andra, med just kosten och kostens betydelse och testat både den ena och andra sortens dieten.



Jag har följt din blogg sen -08 och jag har läst om din ångest och dina upp och nergångar. Men du kommer alltid tillbaka, ger inte upp och det är väldigt starkt tycker jag.



Ditt sätt att ta tag i din vikt gör du på ett hälsosamt och skonsamt sätt. Såsom du själv beskriver "Det känns som att det är såhär det ska vara, inga extrema metoder och inga förbud utan bara lagom och regelbundet." Och du har så rätt!!

2010-03-18 @ 17:28:49
URL: http://www.soija.se
Postat av: Fia

Visst är det skönt när man känner att man mår bra även utan att överanstränga sig och räkna varenda pryl man äter. Jag äter så försiktigt jag kan, ibland freakar man ut men kör man bara som man vanligt igen därefter så borde det inte vara något överdrivet farligt och jag tror inte man behöver ha fruktansvärd ångest heller för den delen.



Även om det går långsammare så är det inte hela världen. Huvudsaken är nog att man känner att det händer saker i alla fall. :) Så känner jag.

2010-03-18 @ 20:41:46
URL: http://lusth.org
Postat av: Fattie

Vad kul att du hittat ett bra tillvägagångssätt som du trivs med! Ska bli spännande att se hur det fortlöper (vad du kommer tänka och känna osv) :D



Ps. Tack för låttipset! Var verkligen en låt som fick en att både känna och tänka...



Svar: Det glädjer mig att du aldrig råkat ut för människor med den fördomen, för det är verkligen inte kul att bli nedvärderad på det sättet...



Jag håller med dig! Det finns nog inga som är SÅ pålästa inom kost & motion som överviktiga, vilket bara gjort min irritation över nämna fördom desto större genom åren.



Precis, utsidan kan inte avslöja ifall man är smart, korkad, snäll, elak eller liknande. Det enda jag kan komma på som syns på utsidan hos flera är deras mentala mående, men som du säger är det inte en egenskap utan då istället en känslotillstånd.



:)

2010-03-20 @ 00:47:46
URL: http://tjockasmalajag.blogspot.com
Postat av: Pärlan

Jag tror också på en stabil och lugn viktnedgång för att sakta kunna bryta gamla ovanor framförallt. För om det går för snabbt är det lätt att inte huvudet hänger med och det inte blir bra i längden. Men jag tror definitivt att du kommer klara det, och du är hur duktig som helst! :)

2010-03-21 @ 14:17:33
URL: http://phatgirl.devote.se
Postat av: Angela

oh, vad duktigt av dig!

Faktiskt! Jag är också väldigt överraskat hur fin huden har blivit! Även vid mens perioder, då brukade man få några finner. Now--nothing. Jag äter inget sött, inga kollhydrater och dricker mycket vatten och te. OCh rasar i vikt :o)

Lycka till!

2010-04-10 @ 23:18:31
URL: http://60kg.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0