helgen som har gått

     Helgen har varit en riktig syndar-helg. Vaknade två timmar innan vi skulle iväg på middag hos sambos vänner. Därav blev det en snabbis på McDonalds för att inte hungra ihjäl innan kvällen. Middagen blev inte heller så bra, men dock himmelskt god! Det bjöds på tre rätters och en förrätt bestående av hemmagjord räkröra på en skiva rostat bröd. Huvudrätten var delikat och jag åt lite gratinerat potatismos men mest grönsaker tillsammans med ryggbiffen plus rödvinssås. Senare på kvällen blev det en annorlunda form av cheesecake med hallonöverdrag.
     Det kanske låter jättedumt av mig, men bara det faktum att jag faktiskt tänkte på vad jag stoppade i mig, valde grönsakerna framför mängder med potatismos, och tog en tunn skiva kaka betyder mycket för mig. I vanliga fall hade jag antagligen ätit mängder utan att tänka.

     Idag har varit en lugn film-dag tillsammans med sambo.
Frukosten blev sen så det räknas väl snarare som brunch. :)

Frukost: bacon, äggröra och tomater.
Mellanmål: Yoghurt med hallon och även nötter senare på eftermiddagen.
Middag: En improviserad korvgryta med äpple och tomat.

     Vågen visar åtminstone på 0.8 kg mindre, alltid något med tanke på att jag inte har gett det 100 procent under veckan som har gått.
Nästa vecka SKA jag ta mig ut. Jag ska tänka på Anna och tvinga mig ut vilket väder det än är, hur trött jag än är och jag SKA klara det. Med motion kommer min kropp jubla ännu mer. :)

     Har tagit före bilder så jag har något att jämföra med på efterbilderna i framtiden. Känns rätt jobbigt att se på dom men jag måste för att ständigt bli påmind om att jag faktiskt inte vill vara där jag är nu. Bakgrundsbild på datorn och i telefonen kan nog hålla min motivation uppe också. Nu SKA jag!

Kommentarer
Postat av: Wånkan

Så länge det går neråt är det ju bra! Och som du sagt så har du ju inte gett allt heller. Håller tummarna för dig att motivationen håller i sig denna vecka för dig, Ge allt nu! Bra med motiovationsbilder! Har oxå tagit bild och hoppas på att man kan se ngn skillnad framöver.
Tror dock inte att man går ner så mkt denna vecka iom att förlusten nu är ju mest vätska. Men hoppas på att lite av fettdepåerna ska betas av denna vecka.

2008-01-14 @ 08:17:21
URL: http://wankan.blogspot.com
Postat av: Wånkan

Vars håller hon hus ???

2008-01-17 @ 08:21:40
URL: http://wankan.blogspot.com
Postat av: T

Jag tycker du är modig som vågar lägga ut bilder på dig själv. Otroligt strongt!

2008-03-20 @ 21:36:34
URL: http://fantastisk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0