mat mat mat, mycket mat :)

Jag tänkte skriva ut vad ni har tipsat mig om här i detta inlägget. Sen i framtiden om jag får mer tips eller hittar egna bra råd så ska jag fortsätta skriva ner här så blir det som en samling för mig och andra att kika på när inspirationen brister. :)

Det här är alltså tipsen som ni har kommit med och det blev många frukosttips. Fortsätt gärna att tipsa om ni har något ni känner att ni vill dela med er av så lägger jag till det. :)


Frukost:
Grov smörgås
Knäckebröd
Fil
Yoghurt
Gröt (graham, havregryn)
Ägg (kokt, stekt, äggröra, omelett)
Fruktsallad
müsli (havregryn, rågflingor, vetegroddar, linfrön, solrosfrön, havrekli, B-jäst, nötter, russin)
morotsstavar
fet ost
keso


Lunch/Middag:
Tacos utan bröd
Het köttfärsröra
Sallad med vit tryffelolja
Kött stekt i sweet chili sås, blandat med sesamolja och soya


Mellanmål:

Frukt
Skorpor med Te
Smoothie

Kommentarer
Postat av: Träningsglädje

Frukost:

kesoplättar med bacon,

äggröra med bacon,

bröd på mandelmjöl



Mat när som helst:

köttfärsbiffar/limpa med fetaost

keso á la malta

risgrynsgröt på keso

2009-10-05 @ 11:37:35
URL: http://traningsgladje.se
Postat av: Jennie

Kanon! :)

2009-10-05 @ 11:38:43
URL: http://uniqueangel.blogg.se/
Postat av: cecilia

ville bara säga att jag nu har ny blogg. Så att du inte tittar in på den gamla. kram

2009-10-05 @ 12:28:16
URL: http://cettcilias.blogg.se/
Postat av: livetoday - 52 kilo

SUUUPER MED MASSA TIPS.

kramkram

2009-10-05 @ 14:12:40
URL: http://livetoday.webblogg.se/
Postat av: Fia

Frukost

Vaniljyogurth, nötter, bär, flytande honung



Lunch/Middag

Lax med wookgrönsaker och nötter (funkar med kyckling eller kött också)

Kyckling, ris och curry

Lasagne och gör den själv ifrån grunden. Kanske inte plattorna om det är för svårt. Ha inte i lika mycket plattor. Använd rivna morötter i mängder och ha inte i lika mycket köttfärs, gör egen ostsås på mager ost och lättmjölk. (blir supergott tycker jag)

Fiskgratäng (någon god vit fisk, hollandaisesås och hemmagjort potatismos) fisken ska vara klar och sedan slängs allt in i ugnen i 20 minuter tillsammans. Man kan ha i räkor, dill, ärtor eller nå annat om man vill också.



Mellanmål/kvällsfika

Avokado

guacamole (stavas?) grönsaker (broccoli, blomkål, gurka, paprika (gärna den långa sötare) och morötter) att dippa med



Några tips. Kanske något som faller dig i smaken. :)



Hoppas det går bra för dig. För mig går det inget vidare. Jag tänker på vad jag äter men det blir ändå att jag faller lite för ofta. Jag ska iväg till vårdcentralen nu på Torsdag och se om jag kan få någon hjälp för jag kan inte själv längre.

2009-10-05 @ 15:29:48
URL: http://lusth.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0