Du har fina ögon.



Den komplimangen jag får oftast är att jag har fina ögon. Jag vet att jag har fina ögon men å andra sidan, vem har INTE fina ögon? Jag är fascinerad av ögon och det är ofta jag kommer på mig själv med att fota mina ögon, andras ögon och det som alltid dyker upp på ett blankt papper när jag ritar är just ögon.

Ibland känns det som att mina ögon är det enda som är fint. Jag fick en kommentar som träffade rätt i prick häromdagen, att i de flesta inläggen är jag rätt nedvärderande mot mig själv. Jag är verkligen det och jag vill verkligen inte vara det. Jag vill tycka om mig själv, tro på mig själv, se på mig själv utan att vända bort blicken efter någon sekund och jag vill vara mig själv. Jag vill vara mer än ett par fina ögon.

Jag har träffat någon det senaste. Jag måste ge lite av mig själv på nytt och det var längesen jag faktiskt gjorde det. Jag måste hela tiden försöka dämpa att jag inte mår så bra psykiskt för när människor får reda på det så brukar de lägga benen på ryggen och vända håll. Sen vi började umgås så har jag märkt att jag har blivit ännu mer självkritisk. Jag oroar mig för hur jag ser ut, vad jag säger och hur jag beter mig. Det känns som att jag har backat tjugo steg för plötsligt är jag mer osäker på allt jag är än vad jag har varit på flera år. Plötsligt har jag blivit otroligt rädd för att lära känna nya människor, jag blir rädd för den insikten också för det betyder att jag har byggt upp något inom mig som jag inte kan hantera.

Jag har mycket att arbeta på helt enkelt för att vara mer än ett par ögon.

Kommentarer
Postat av: Fattie

Du har helt OTROLIGT vackra ögon! Och DU är vacker också! Jag känner inte dig, men om din insida är som din personlighet i bloggen så tycker jag den är vacker också :)



Det är otroligt lätt att nedvärdera sig själv, att haka upp sig på precis varenda liten sak man är missnöjd med (och nu syftar jag inte bara på utsidan utan precis lika mycket på insidan). Jag brukar säga till folk att de ska ta sig en funderare över vad de VERKLIGEN tycker om med sig själva och är stolta över, oavsett ifall detta något inte väger tungt i någon annans ögon. Vad gör Dig till just Dig. Jag slår vad om att du säkert kan komma på många saker. Precis som dina ögon kan du säkert inse att det finns mycket som är både vackert och bra med din utsida och insida. Och försök att tänka på allt det bra när du blivit för upphakad på något negativt. Ingen, och jag menar verkligen INGEN saknar bra egenskaper!



Ta hand om dig och lycka till med den nya bekantskapen. Du ska se att det säkert går bra om du bara tar det lugnt och ger personen en chans att se alla fina egenskaper du har :)



Stoooora kramar!

2010-04-17 @ 16:02:36
URL: http://tjockasmalajag.blogspot.com/
Postat av: Lotta

Hej! Visst är det lätt att nedvärdera sig själv. Det är så himla lätt att tänka i negativa termer istället för i positiva och jag är verkligen en sådan också. Jag håller däremot på att lära mig att ändra på det hela. Du är bra som du är och det är verkligen jätteviktigt att komma ihåg det och att tro på sig själv.

Ha det gott vackra du!

Lotta

2010-04-17 @ 16:20:18
URL: http://www.viktinfo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0