11 dagar

11 dagar av det nya året har redan passerat, det är så konstigt för mina dagar flyter förbi snabbare än någonsin men ändå känns varenda dag så otroligt lång. Jag hoppas att era år har börjat bra? :)

Jag tar små babysteps och än så länge fungerar det. Jag har varit ute varenda dag sen nyår. De flesta dagarna har jag tagit olika långa promenader, vissa innan frukost och andra inte. Jag har försökt att aktivera mig mer och jag har varit på köpcentrum, varit nere på ica flera gånger, vart ute och kastat snöbollar, byggt snögubbe och åkt pulka med systeryster och jag har träffat mina kompisar lite mer än vad jag har gjort de senaste månaderna.

Det kanske låter som självklarheter för er men för mig är det som sagt babysteps. Jag tar mig framåt, jag tänker "jag vill" jätteofta i mitt huvud för att printa in det ordentligt. Idag tänker jag åter igen börja utrensningen av socker ur mitt system också. Jag har nog aldrig varit så sockerberoende som jag är just nu så det kommer bli ännu tuffare än förra gången. Men jag vill så därför kan jag. ;)

Jag har en känsla av att det här året kan bli mitt år. :)

Kommentarer
Postat av: ida

åh vilken härlig positiv stämning det var i ditt senaste inlägg. Håll hårt i den känslan!

2010-01-11 @ 13:29:22
URL: http://halsorummet.blogg.se/
Postat av: Jennie

Klart att det kan bli ditt år! Fortsätter du i den här stilen så ;) Lycka till! kram

2010-01-11 @ 13:46:40
URL: http://www.metrobloggen.se/JeC
Postat av: Fia

Jag håller på dig. Håller också på att försöka rensa mitt system på socker. Jag håller mig undan godis, chips, kakor och glass fram till sista februari. Händer det att jag äter något så innebär det inte att jag går upp i vikt eller att jag är dålig på något vis utan mitt mål är så mycket som det är möjligt att bara hålla mig undan. Än så länge så har jag ätit en jättemaräng som jag inte åt upp, en semla och nu idag en liten liten chokladbit som en lärare bjöd på för att hon fyllde år.



Jag har börjat att dricka en massa vatten igen. Vilket innebär att jag samlar lite och går upp i vikt just nu men det går nog åt andra hållet till nästa vecka misstänker jag.



Jag har köpt wiifit plus. (Äntligen) Ska börja använda det idag sen får vi se hur ofta det blir. Jag går till och från universitetet om jag inte riskerar att frysa ihjäl och så fort jag får tag i papper om att jag går på universitetet så ska jag fixa nautiluskort och börja simma igen. Har köpt bikinitrosor som jag får plats i och allt.



Jag ska börja med reductil nu till månadsskiftet och ska gå till vårdcentralen regelbundet antagligen för att väga mig. Mitt mål är minus 10 kilo till sista februari. Jag väger nu runt 90 kilo så mitt mål är 80 kilo till dess. Får se om det är möjligt.



Till sommaren så vill jag ha börjat jogga igen...



Jag har hållit igång sen innan nyår och gick då ner tre kilo på en vecka när jag slutade äta godis och började äta mindre sen hände något och nu går jag upp istället, jag pendlar massor fram och tillbaka. Så jag är lite besviken och känner att om det är så här så kan jag lika gärna äta som en gris men det vet jag ju att det inte går alls så jag ska fortsätta vara duktig faktiskt. Jag ska vara envis.



Skönt att du är på gång. Jag borde också göra sådär, ibland så dröjer det flera dagar innan jag kommer utomhus och man känner i hela kroppen att man inte mår bra när det är på det viset. Jag måste bli mer regelbunden. Det känns som att jag behöver bygga upp mitt liv och mina rutiner helt ifrån noll inte bara fuska och göra det halvdant... Jag tror att det är därför jag aldrig får något resultat.

2010-01-11 @ 13:51:24
URL: http://lusth.org
Postat av: cecilia

kämpa på. klart de kommer bli ett bra år, du kommer klara de! kram

2010-01-11 @ 14:17:06
URL: http://cettcilias.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Kanske det är ditt år ja :) Jag satt just och funderade vems år det är, för mitt är det då inte...

2010-01-11 @ 14:18:51
URL: http://wiippola.blogg.se/
Postat av: Lila

Det är klart det här året kommer bli ditt år, även mitt:).



Så bra att du tar små steg, precis det rätta. Faller du så är det bara att resa sig igen, försök att se det som ett barn. Faller de så reser de sig upp lika fort utan att bekymra sig över varför de föll.



Kramis Lila

2010-01-11 @ 14:42:35
URL: http://drommenometttillbarn.blogspot.com
Postat av: Malin

Jag tycker du gör helt rätt i att ta det i små små steg och klarade du av att bli av med sockerberoende förra gången (du var ju så duktig!) så gör du det denna gång också. Peppkram

2010-01-11 @ 15:46:28
URL: http://malinjoe.blogg.se/
Postat av: Marie

Små steg blir till stora underverk!!! 2010 är ditt år!!



Stor KRAM

2010-01-11 @ 17:52:47
URL: http://www.sockergrynet.se/avvikt
Postat av: Thea

Jag hoppas att allt kommer att gå bra för dig detta år. Du är jätteduktigt som rör på dig varje dag.



Det där med socker känner jag igen, jobbigt.



Tack än en gång för att du hjälpte mig med bloggen.

2010-01-11 @ 21:23:19
URL: http://theasutmaning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0