Besök 2 hos dietisten

Japp, idag ska jag dit igen. Känns som att det var igår jag var där men det har redan gått en månad, tiden glider ifrån mig. Förra gången var ju inte särskilt givande men jag hoppas på en bättre träff denna gången, speciellt utan panikattacker och att gå vilse.

Det ska bli intressant vad hon har att säga om min ickeexisterande viktnedgång när jag faktiskt har skött mig bättre än jag någonsin skulle kunna ana. Jag har skrivit upp en veckas matdagbok som jag ska ha med mig. Tänkte att ni kanske ville se också? Annars får ni blunda för nedanstående text. ;)

Måndag:
- Äggröra (2 ägg + skvätt grädde)
- Frukt (äpple, apelsin + 20 gr mandel)
- Kyckling, fullkornsris, currysås och sallad
- Yoghurt, lätt kesella, müsli

Totalt 2 liter vatten
60 minuter snabb promenad


Tisdag:
- Yoghurt, lätt kesella, müsli
- Salladsbuffe (åt lunch i skolans cafeteria)
- Fullkornspasta, lax och spenat
- 2 dl mjölk och 1 frökuse med skinka

Totalt 1,4 liter vatten
25 minuter snabb promenad


Onsdag:
- Yoghurt och müsli
- Risgrynsgröt och mjölk
- Köttbullar, potatis, brunsås och sallad med fetaost
- 1 ägg

Totalt 1,2 liter vatten
85 minuter snabb promenad


Torsdag:
- 2 rågkusar med 2 ägg
- Tomatsoppa med spenat och creme fraiche
- Pannkakor med hallon
- Hallonsmoothie

Totalt 1,5 liter vatten
60 minuter snabb promenad


Fredag:
- Äggröra (2 ägg och en skvätt grädde)
- Tacos
- Nätmelon med vaniljkesella
- Popcorn

Totalt 1 liter vatten
Jag hade en dålig dag, åt alldeles för lite och var inte ute något alls.


Lördag:

- Äggröra, 2 grova tekakor med kalkon, färsk juice
- Bakad potatis med kycklingröra, sallad
- Kycklingburgare, pommes frites, cola
- 100 gr godis

Knappt 1 liter vatten
Promenad hela dagen på museum och i stan. Det var hotellhelgen och inte jättebra mat men kompenserades av all motion. Enligt mig.


Söndag:
- Äggröra, 1 grov macka med ost och kalkon, färsk frukt, juice
- Fullkornspasta och köttfärssås
- 2 korv med bröd
- Yoghurt med müsli

Totalt 1,8 liter vatten
vandring i vättlefjäll cirka 3 timmar



Vissa dagar har jag fått lägga till andra dagar så alla dagarna var inte helt en vecka i sträck. Jag hade missat att lägga till vissa måltider i hälsovakten så jag la till några av dagarna från andra veckor. Men i det stora hela så är det såhär jag har ätit den senaste månaden.

Jag har försökt äta regelbundet och vissa dagar har det blivit lite för lite mat och andra dagar lite för mycket men istället kompenserat med mer motion. Så jag förstår ärligt talat inte varför jag inte går ner mer i vikt men samtidigt som jag har sagt, det får ta den tiden det gör.

Kommentarer
Postat av: livetoday - 52kilo

vilken perfekt vecka anna. HELT PERFEKT! tänk om man alltid hade haft sådana veckor UTAN ATT BEHÖVA TÄNKA. vi är på väg dit honey. LYCKA TILL IDAG!

2010-03-25 @ 12:02:48
URL: http://livetoday.webblogg.se/
Postat av: Heidi

Ooh nu fick jag lite tips om mat jga kan göra senare. Lax och spenat, guud så gott. Jag funderade på en sak - du kanske inte går ner i vikt nu för du "stannar" på din vikt istället? Att du äter normalt och motionerar normalt gör att du varken gr upp eller ner? Den där dietisten ger nog bättre råd, men det kan ju vara så.. :)

2010-03-25 @ 12:59:27
URL: http://weightlosswarrior.devote.se
Postat av: Karoline

spontant tycker jag du äter lite, men jag vet u inte om mängderna :)



förresten. jag vill nog också testa en dietist. ringer man bara till vårdcentralen och frågar eller?

2010-03-25 @ 14:35:58
URL: http://wordsareveryunnecessary.webblogg.se/
Postat av: Fattie

Kanske tar din kropp "sats" innan språnget? För vissa tar det ju ibland tid.. de äter jättebra, tränar ordentligt osv men står still i vikt, men helt plötsligt när de behållit de goda vanorna en längre tid så "släpper det som en kork" och viktnedgången tar fart!



Jag hoppas mötet går/gick bra och att du känner att du får ut något av det! Kanske bara vetskapen om att du ska "redovisa din kost" sporrar till att hålla de goda vanorna? :)



ha en fin kväll!

2010-03-25 @ 16:53:14
URL: http://tjockasmalajag.blogspot.com/
Postat av: Charlotte

Hej hej.

Tänkte fråga om det är ok att jag lånar ditt Mat schema för jag jobbar på vikten jag med.

Men bara om det är ok för dig!



Hoppas allt är bra med dig!

2010-03-25 @ 18:17:18
URL: http://enmammasliv.webblogg.se/
Postat av: Lollo

Det här med att kompensera med mer motion, tänkte bara ge lite perspektiv: Jag åt ca 250g godis och tänkte kompensera detta på gymet (litade på maskinernas mätning av kalorier och räknade med att godiset var ca1000kcal) och kan meddela att det behövdes ca100min cykling och då inte alldeles för slö cykling! Det är riktigt mycket man måste röra sig för att kompensera. Lycka till hos dietisten!

2010-03-26 @ 06:53:31
Postat av: Karoline

svar: okej! ska ta och ringa på måndag :) det går på högkostnadskort eller?

2010-03-26 @ 11:34:25
URL: http://wordsareveryunnecessary.webblogg.se/
Postat av: Carolina

Du äter för sällan! Ät mindre fett i det du äter och är fler gånger. Man kan ju inte bara äta frukost, middag och mellanmål :S Knäppt

2010-03-29 @ 08:19:38
Postat av: Li

Hallå! Min fråga gäller huruvida du äter lågkolhydrat, GI eller lågkalori? För din mat tycker jag inte passar in på någon av dem...

2010-03-29 @ 10:35:04
Postat av: Anna

Carolina: Det var två dagar jag åt frukost, middag och mellanmål den veckan. Jag äter nästan alltid frukost, lunch, middag och mellanmål. Jag tycker det är lustigt att du tror att du kan säga att det är knäppt och för sällan när det är dessa direktiven jag har fått från dietisten och hon tyckte också att detta matschemat var någorlunda bra.



Li: Jag äter inget av det för jag bantar inte. Jag äter så normalt och varierat jag kan och håller koll så att jag äter runt 1500 kalorier om dagen samt promenerar. :)

2010-03-29 @ 10:54:35
URL: http://kanjagblismal.blogg.se/
Postat av: Li

Okej, men om du äter utan att "banta" (skriver så för att jag anser att äta det man mår bra av inte innebär att banta) är väl en stillastående våg inte något konstigt? Det kanske bara är jag, men i mitt fall krävdes en helomläggning av matvanorna för att få vågen att gå dit jag ville :)

2010-03-29 @ 13:48:09
Postat av: Anna

Li: Fast jag har ju lagt om både matvanor och motion jättemycket jämfört med vad jag gjorde innan. Innan när jag har ätit dåligt så har jag oftast inte ätit något direkt alls på dagarna för att sedan äta enormt stor portion på kvällen följt av onyttigheter - choklad, kakor och sånt. Jag var säkert uppe i 2500-3000 kalorier allt som oftast. Med detta äter jag runt 1500-1700 om dagen. Det är för mig stor skillnad plus alla dagliga promenader. :)

2010-03-29 @ 15:45:49
URL: http://kanjagblismal.blogg.se/
Postat av: Lisa

hej hur många veckor gjorde du dieten och hur många kilo gick du ner ??

2010-04-13 @ 14:45:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0