Min spegelbild.

Jag har aldrig egentligen hatat mitt utseende trots att jag alltid har känt mig stor och klumpig. Jag har inte heller tyckt om mitt utseende förutom kanske några minuter när man har gjort sig fin inför en speciell kväll eller så.

När jag hade gått ner som mest i slutet på sommaren 08 så tyckte jag om vad jag såg i spegeln. Trots att det låter lite konstigt så brukade jag dra händerna över min kropp just för att jag kändes så annorlunda, jag gillade att det inte bara var stort och bulligt överallt.

Nu när jag vet hur det kändes att se sig själv i spegeln då så kan jag inte hjälpa att hata det jag ser nu. Jag är så besviken på mig själv och när det syns så tydligt för alla att jag har misslyckats genom att gå upp allt igen så är det knappt som att jag vill sätta foten utanför dörren. Det är också av den anledningen jag har slutat att gå till gymmet. Hur dumt som helst men det är så det är.

Jag avskyr min spegelbild just nu. Men det är bara jag som kan göra något åt det. Den 10 mars 2008 började förändringen för mig sist, det kanske är en bra tidpunkt på året för mig att faktiskt satsa totalt nu. Jag hade aldrig kunnat ana då att 2 år senare skulle jag har gått ner och sen gått upp 17 kilo igen. Sanslöst. Men om 2 år igen så har jag förhoppningsvis gått ner 35 kilo och har stannat där.


Kommentarer
Postat av: bella

Du har klarat det en gång - du kommer klara det igen! Jag är jätteimponerad över att du lyckades gå ner 17 kilo, det väldigt mycket.

Kram!

2010-03-03 @ 13:29:41
URL: http://fyramanader.blogg.se/
Postat av: ITZI

Du är stark som vågar skriva om det. Det är sant, bara du kan förändra det. En sak som hjälpte mig är att jag hittade en träningsform som passade mig. Gymmet har aldirg varit något jag tyckt var kul vilket leder till att jag inte går dit. Om man gör något som man älskar och dessutom går ner, blir man 100 gånger så peppad. Lycka till nu och massa kramar

2010-03-03 @ 13:53:00
URL: http://itzi.blogg.se/
Postat av: Fia

Jag känner så igen mig. Jag hatar inte min kropp. Det finns till och med stunder då jag faktiskt gillar den. Som idag. Kanske är det på grund av kläderna jag har på mig, att det faktiskt ser bra ut eller så kanske det är för att jag bara är rätt nöjd just nu. Oftast så gillar jag väl kanske inte min kropp heller. Oftast är jag ganska missnöjd. Hata är ett starkt ord men när jag vägde 90 kilo då kan man nog säga att jag hatade min kropp. Nu väger jag 88 kilo, har förlorat en del cm här och var och är väl absolut inte nöjd men däremot så hatar jag den inte längre.



Jag har väl lyckats göra något liknande dig. Gått ner och sen gått upp igen, jag har till och med gått upp så jag vägde mer än när jag körde igång. Jättepinsamt. Nu måste jag klara det här om jag ska kunna se mig själv i ögonen och i spegeln också för den delen.

2010-03-03 @ 15:37:57
URL: http://lusth.org
Postat av: Pärlan

Jag tycker du är jättefin! :) Men jag har märkt själv, trots att jag bara har gått ner 6kg sen i slutet av januari så har jag börjat gilla att kolla mig i spegeln. Till och med naken är det lite kul att se, för lite skillnad är det allt. :) Men att hata sin spegelbild, det har jag gjort otaliga gånger, särskilt dagar då jag mår dåligt, då hatar jag allt med mig själv. Men jag hoppas att du en dag kommer älska det du ser! För du är verkligen jättefin. :) <3

Jag gick också ner i vikt förut, från 100 till 92, sen gick jag sakta men säkert upp igen, till en topp på 109,3 i maj (förra året) men nu är jag nere på 98. Jag hoppas så innerligt att jag inte kommer vara en jojo-bantare hela livet, utan gå ner och hålla det där!

2010-03-03 @ 16:05:36
URL: http://phatgirl.devote.se
Postat av: Sandra - Varför får jag inte på mig mina blåjeans?

Jag har följt dig från och till ett bra tag nu och jag tror att du kommer klara det. Bara att du inte ger upp visar att du har mer styrka än du kanske själv ibland tror. Som någon annan har kommenterat, har du gjort det en gång kan du göra det igen, och denna gång ännu bättre då du har lärt dig mer om dig själv sedan förra gången :) Jag hejar på dig och hoppas du kommer skriva lite om din "resa" här, då du skriver väldigt bra och inspirerar på många sätt! Styrkekram :)

2010-03-03 @ 16:40:13
URL: http://sandrandersson.blogg.se/workout
Postat av: filippa

jag tkr det är stark av dej att försöka igen! många brukar bara skita i det. Jag vet inte hur ditt nya sätt är att gå ner i vikt, men ett tips är att kanske äta lika många gånger om dagen som tidigare men bara äta lika mkt mat som en full hand & inte mer. Ta din tid att äta & låt dej bli mätt. bara en lite tips! kram

2010-03-05 @ 15:36:17
URL: http://filippamagnusson.blogg.se/
Postat av: Angie

åh vad jag känner igen mig själv i ditt inlägg här! jag hade oxå gått ner massor i vikt, och trivdes med mig själv.. men gick sakta men säkert upp allt plus lite till igen och nu får jag börja om från början...



Jag tror absolut att du kommer att lyckas!du verkar ha den där glöden som jag saknar..!

2010-03-06 @ 15:42:54
URL: http://sweetangie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0