Nutrilett Hunger Control

Har ni smakat på dessa? Jag köpte en sån första gången när jag skulle med tåget från Stockholm i måndags kväll, jag hade inte så mycket pengar men var hungrig och det var lättast att bara köpa en sån smoothie. Jag hade inte så höga förväntningar utan trodde väl att det skulle vara drickbart men inte så mycket mer. Tji fick jag.

Jag tyckte att den var jättegod! Jag köpte Tasty Tropical och jag satt och smuttade på den under tågresans början. Jag blev också mätt och höll mig mätt tills jag kom hem 4 timmar senare. Idag när jag var på Ica såg jag att man kunde köpa 2 för 35 kronor vilket jag tyckte var ganska okej pris. Jag köpte en likadan men också den med chokladsmak. Jag drack just chokladen till kvällsmål och jösses vad god! Jag har varit sötsugen hela kvällen men efter att ha druckit den så försvann det och jag ville egentligen bara ha mer och mer för att den var så god!

Jag har som sagt inte råd att börja byta ut alla mina måltider mot sånt här men jag har ändå insett att det blir väldigt mycket billigare de gångerna man är i stan tex och är sådär superhungrig att man skulle kunna äta vad som helst. Att lägga en tjuga eller så för något som smakar så bra gör jag mycket hellre än köper en dyr skitmeny på McDonalds eller vad det brukar bli. Det känns som en lyx faktiskt. :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tänk på att de innehåller mycket socker men visst är de goda :-)

2010-05-19 @ 20:10:45
Postat av: emliscious

att de är goda och du vill ha mer är inte så konstigt, mycket socker i de där ;)

2010-05-19 @ 20:22:00
URL: http://emliscious.blogspot.com/
Postat av: Fröken Viktig

Har testat :) Och de var förvånansvärt goda. Nästan så det inte är bra pga det!

2010-05-19 @ 21:03:07
URL: http://www.frokenviktig.com
Postat av: H

Har sneglat på de där men inte vågat prova än..men nu kanske. :) Tack för tipset.

2010-05-19 @ 21:04:54
URL: http://nerkommermanalltid.blogg.se/
Postat av: emliscious

hej igen =)

jag är ingen kost expert som säga "ät si eller så" men MIN ÅSIKT är att det där inte är bra! det finns alltid bättre och sämre, klart det är bättre än mcdonalds! men 200 kalorier kan du ju få en mycket bättre mellis för! varför inte äta keso istället? blanda med bär? eller någon skivad frukt?! eller blanda med kesella!? billigare, bättre och hälsosammare!

de där innehåller ju inte enbart mycket socker, utan en del andra underliga tillsatser oxå om du läser innehållsförteckningen!

som sagt- alla gör som de vill! men du kan få bättre saker för kalorierna och pengarna =)

2010-05-19 @ 21:41:58
URL: http://emliscious.blogspot.com/
Postat av: Malin

Bara testat chokladen och den är verkligen hur god som helst! Och verkligen ett kanonbra alternativ då och då.

2010-05-19 @ 22:50:52
URL: http://svartisa.blogg.se/
Postat av: Karin

Måste instämma med fröken Em, det finns bättre alternativ

2010-05-19 @ 23:08:52
URL: http://www.soija.se/
Postat av: elin

håller med dig om att dom är sjukt goda.. men jag håller nog med dom andra.. det är som dom där "bars"en som smakar choklad.. känns helt sjukt att äta en sån.. känns som att då kan man lika väl äta en twix som är 100gr godare och sen bara käka ett vitaminpiller så får man samma innehåll.. nää.. man ska inte låta sig luras.. ät frukt istället... frukt ÄR godis :D.. mycket nyttigare att göra en egen smoothie på naturell yoghurt och frusna bär.. och INGET extra socker... för jag lovar.. det är ÄNNU godare.. och BETYDLIGT mycket nyttigare ;D

2010-05-20 @ 00:01:34
URL: http://frkduktig.blogg.se/
Postat av: Dessi

Hunger control har fruktsocker som näst största ingrediens. Fruktsocker är väldigt dåligt om man är överviktig eftersom det påverkar insulinet negativt. Jag tror de flesta överviktiga har nedsatt insulinkänslighet och därför är sådana här drycker inte bra om man vill gå ner i vikt. Tyvärr!

2010-05-20 @ 00:26:30
URL: http://www.sundaygirl.se
Postat av: Allan

Håller med. Det är sjukt gott att äta dessa 'svettburkar', särskilt om man normalt brukar äta infrastruktur, t.ex. vägar, broar och järnvägar, men bestämt sig för att lägga om kosten. Själv åt jag massor av sådant tidigare, men har inget behov av det längre eftersom jag gått över till svettburkarna. Lycka till med viktnedgången.

Allan

2011-03-23 @ 20:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0