att pengar ska stoppa en. :(

Jag hade aldrig lyckats hitta en träningsform som kändes rolig och trivsam. När jag var yngre var jag medlem på ett gym i kommunen men det slutade med att jag bara var där och solade. När jag var liten testade jag att vara med i flicklagen av handboll, fotboll och innebandy - inget som passade mig utan jag slutade efter några träningar.

Sen en dag när höstterminen 04 hade kört igång så ringde en av mina närmaste vänner som värdade på friskis och svettis. Hon frågade om jag inte kunde tänka mig att börja som värd på ett medelpass och jag var tvungen att bestämma mig på direkten. Hon satt på ett möte och dom hade ingen som kunde ta det passet. Så utan att tänka och utan att ens ha provat på träningsformen innan så sa jag ja.

Det var tufft. Riktigt tufft. Lilla tjocka, otränade jag startade min nya passion på ett medelpass. Jag orkade inte ta mig igenom passen i början och det var mycket armar och ben att hålla ordning på. Men allt eftersom fick jag in den rätta knycken och jag tränade mer och mer och mer. Tillslut var jag uppe i 4-5 pass i veckan och ibland dubbla pass efter varandra. Det var en sjuk period eftersom jag tränade alldeles för mycket.

Men vad jag ville säga var att jag hittade "min" träning. Sen träffade jag pojkvän på annan ort och jag kom ifrån träningen totalt. Jag blev medlem på friskis och svettis i Växjö när jag bodde där 06/07 men eftersom jag bodde en bit utanför staden så var det inte så lätt att ta sig dit lika ofta som jag ville.

Jag vill träna. Jag har gått mina jäkla promenader i en evighet nu, jag har simmat lite då och då men pengar sätter stopp för mig! Varför ska det vara så jävla dyrt? För andra kanske det är en struntsumma men för mig som inte har några pengar är det mycket att undvara 40 kronor per gång för att simma i en timme eller 325 kronor i månaden för ett träningskort på friskis och svettis. Och då måste jag även ha busskort till både sim och träning. Det går helt enkelt inte med min ekonomi.

Jag sitter här nu och suktar över minnena, känslan av att stå på golvet med glada ansikten överallt som väntar på att musiken ska köra igång. Svetten som rinner ner längs ryggraden och musklerna som värken innanför skinnet. Jag älskar det. Jag vill verkligen träna och göra någon nytta. Men vad gör man utan pengar? Man går promenader.. om och om och om igen...

Kommentarer
Postat av: Cornelia Eriksson

Jag håller verkligen med dig. Det är svindyrt.

Du kan inte lösa det genom att vara värd eller nåt liknande igen?

Kramen

2008-08-01 @ 23:18:42
URL: http://www.mia-caramia.blogspot.com
Postat av: Nenny

Vet hur du känner. Jag vill också träna. Mitt närmaste friskis ligger 2,5 mil bort. Men mitt tips tips till en dålig ekonomi är att önska dig ett träningskort (och busskort) i födelsedagspresent! Kanske i förskott (jag vet ju inte när du fyller år...)

Annars finns det ju en del tränings dvd man kan skaffa. Men det är ju verkligen inte det samma.

Hoppas du får det att funka!!

Kram

2008-08-02 @ 08:59:21
URL: http://nenny.bloggagratis.se/
Postat av: Karin

haha..ja jag ÄR ett schnüggo..med röda byxor..=)..tack det var snällt sagt =)

2008-08-02 @ 16:05:10
URL: http://litenbrun.blogg.se/
Postat av: Coyntha

Jag kan rekomendera dig att jogga eller springa. Efter du har promenerat mycket det är loppningen som kan gälla nu. Prova! Det kan bli skitroligt!



Och det kostar gratis! kram

2008-08-02 @ 19:39:12
URL: http://coyntha.wordpress.com/
Postat av: Viktat

DVD-träna framför tv:n! Det gillar jag när jag inte kan ta mig till pass. Då får man ändå musiken och pulsen.

2008-08-03 @ 02:39:58
URL: http://viktat.blogspot.com
Postat av: Helena

Kan tipsa om löpningen som coyntha gjorde.. om du gillar gruppträning, kan du inte köpa en träningsdvd? De brukar inte vara SVINdyra iaf.. och det är ofta ett par pass med på varje skiva... jag har en sån med ett corepass, ett aerobicspass och ett bodyworkpass.. grymt bra.. ToppHälsa (tidningen) hade med en skiva i våras någon gång med Blossoms träningspass... håll utkik efter såna tidningar - då får du ju dvdn "gratis"..

Kan varmt rekommendera dvder iaf.. då kan man träna trots dåligt väder, tidsbrist eller pengabrist :-)

2008-08-05 @ 10:12:33
URL: http://leetaah.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0