månad fem

Hej och välkommen till min nystart. För vilken gång i ordningen vet jag inte riktigt men nu är sommaren slut i mitt liv. Rutiner är redo för att återinföras och morgonen började häpnadsväckande bra. Förutom att jag har har suttit på toaletten med magkramper och gjort mig fri från olika kroppsvätskor ur alla öppningar typ, världens mensvärk och huvudvärk som liknas vid migrän så vaknade jag halvt drogad av Ipren imorse klockan 7 när klockan ringde.

Hela sommaren har jag bestämt mig för att ta en morgonpromenad på kvällen när jag har gått och lagt mig och varje morgon har jag kommit med undanflykter för att slippa. Idag tänkte jag inte ens tanken, jag stängde av alarmet och vaknade till i exakt 7 minuter innan jag gick upp, tog på mig kläderna och nappade åt mig mobilen med ljudbok på och vandrade ut. Är det så enkelt som att bara bestämma sig? Ja. Det är det.

Däremot har det inte hänt så mycket viktmässigt eller centimetermässigt den sista månaden. Jag litar inte på de sista veckornas resultat längre eftersom jag har vägt mig på en annan våg än den jag brukar använda. För ett tag var jag nere på 81.6 enligt den men imorse vägde jag 84.6 på den vanliga. Nog för att jag har ätit onyttigt och inte rört på mig lika mycket men vill nog inte tro att jag har pendlat så mycket på 2½ vecka.

Måttbandet: (minus sen 10 mars)
Halsen: 34.3 cm (-2,7 cm)
Överarm: 34 cm (-3 cm)
Under byst: 88 cm (-7 cm)
2 cm ö naveln: 89 cm (-20 cm)
2 cm u naveln: 100 cm (-20 cm)
Rumpan: 110 cm (-8 cm)
Lår: 66 cm (-10 cm)

Vikt: 84.6 (-11.1 kg)
BMI: 31.8 ( -4)

Inget har hänt sen förra månaden. Men eftersom jag faktiskt har levt på kladdkakor, friterade pommes och bulgur typ så är jag ändå nöjd. Jag är nöjd för jag har haft en bra sommar, ätit gott och så länge det inte är upp utan ner eller still så kan jag inte klaga.

Förutom promenaden på 40 minuter i morse så har jag bestämt mig för att börja äta omega-3-tabletter. Hälsa som hälsa och kanske kommer det göra någon skillnad för mig, jag äter nästan aldrig fisk så.

Det kommer inga bilder denna månaden, dels för att inget har hänt och dels för att min brors dator som jag brukar fixa sånt där med är sönder så blir det sånt jobb med att ta bilderna och sätta ihop. Det kommer nästa månad och då jävlar är det resultat, det lovar jag er lika mycket som jag har lovat mig själv! :)


Kommentarer
Postat av: Emma

Ja jag ska också nystarta nu! nu kör vi så det ryker!! :)

2008-08-11 @ 14:51:14
URL: http://twentysomething.webblogg.se/
Postat av: Cornelia Eriksson

Härligt med din beslutsamhet i morse. Hoppas den smittar på mig :-)

Kram och pepp

Cornelia

2008-08-11 @ 21:05:33
URL: http://www.mia-caramia.blogspot.com
Postat av: Wånkan

Jag är oxå igång med nya friska tag eftersom det blivit en hel del onyttigt under sommaren och obefintligt med motion. Ska dock inte köra rivstart förrän i september då jag vet att jag kan hålla det i 2v.

2008-08-13 @ 10:25:18
URL: http://wankan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0