tummen ur röven



Nu SKA jag lyfta på min lata rumpa och röra på mig. Jag har inte riktigt bestämt mig för om jag ska ta en promenad eller om jag ska cykla rundan. Det tar sån tid att gå och jag vet inte om jag har lust att lägga den tiden just nu. En cykeltur är kanske mindre effektiv men mycket bättre än att sitta kvar i soffan. Aight? ;)

Håll tummarna för att uppehållet håller i sig till jag kommer in igen... räcker att jag var som en dränkt råtta igår efter att jag var och handlade. Men man ska inte klaga, solen och värmen gästade ju oss faktiskt riktigt länge innan. :)
Update: Det blev cirka 1.5 mil i motvind hela vägen. Det blåser ju från alla håll och kanter. Backen i Alafors höll på att ta livet av mig men jag trampade på. Puh...!!!

Kommentarer
Postat av: Lisa

så härligt inspirerande! Jag borde också bege mig ut

2008-08-05 @ 16:36:30
URL: http://bangxbang.blogg.se/
Postat av: Jessica

igår kväll/natt läste jag igenom hela din blogg och ville bara säga att den är väldigt bra och att du är väldigt duktig :)

2008-08-05 @ 17:24:26
Postat av: Pelikan

Hej! Jag har just hittat hit, och trivs med dig (hoppas att du trivs med att ha mig här). Du är inspiration! Och vilken fin runda du kom ut på. Varför säger du att cykling är mindre effektivt? Visst går det fortare, men å andra sidan svettas man (jag) floder, och får upp flåset rejält! Jag älskar att cykla, tja nu förtiden älskar jag allt som får mig att svettas. Det är konstigt, när man betänker hur jag skydde idrott som pesten. Var det skolgymnastiken som gjorde det?



En kort presentation: Jag har aldrig varit överviktig enligt BMI (dock precis på gränsen), men två gånger har jag gått ner (samma) åtta kilo i vikt, för att trivas med mig själv. I juni födde jag barn, och lyckades gå upp endast 12 kilo under graviditeten. Efter födseln var det ungefär sex kilo kvar. Då jag ammar, vill jag absolut inte banta, men jag ser över vad jag äter. Dessutom börjar jag att komma i form, och ska träna så mycket jag hinner och orkar (sömn prioriteras ;-)) men det blir mest promenader, för att jag ska kunna ta med mig pyret (i bärsjal eller vagn).



Så här kommer en stor portion uppmuntran till DIG!

2008-08-06 @ 07:38:01
Postat av: Anna

Hej tjejjen! Vilken fantastisk blogg du har och vilka bra resultat du har gjort. Du har verkligen kämparglöd. Kämpa på! Kram

2008-08-06 @ 08:00:58
URL: http://mizzenn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur får man upp den där rutan "Cykel: 150min Gå: 26309min" ?

2008-09-06 @ 23:02:14
URL: http://houlinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0