mitt gi

Jag måste nog ändra lite på mitt sätt att äta gi. Jag klarar mig nämligen inte utan mjölk varje dag och det är ju ändå bättre att dricka mer mjölk och äta övrigt bra, än att få i sig massa socker och onyttigheter.
Enligt gi viktkoll så ska man försöka hålla mejeriprodukter nere till max 2 dl om dagen under rivstartsperioden. Men jag äter/dricker inte så mycket annat i den kategorin så det kanske inte spelar någon roll?

Jag läste dessutom på mat och hälsa förut idag hur lurad man kan bli på att endast läsa av ett livsmedel på gi-värdet eftersom det är beräknat på större mängd än det man faktiskt får i sig. Så jag bestämde mig för att ändra lite till, frukt är okej!
Vissa dagar har jag svårt att äta mellanmål och om jag då redan har ätit en frukt så kan jag ju inte ta en till. Men jag tror nog att det är bättre att jag äter mer frukt om dagen, än inte äter något alls.

Nu går jag efter mitt gi. Det kan inte bli annat än att det tar lite längre tid. :)

Kommentarer
Postat av: Sofia Wirberg

Hej! Vad kul att du hittat till min blogg. Hittade just din sida via mina trafikrapporter. Det ska bli jättekul att följa din resa. Lycka till nu! Det kommer att gå jättebra.

2008-01-16 @ 21:16:59
URL: http://matohalsa.se
Postat av: Kattis

Inser att det är lite sent att kommentera det här inlägget, två månader efter att det skrevs ;)

Men jag tror absolut att det är bättre att följa sin egen GI, det är ju trots allt en diet man ska kunna leva med! Och om man kallt skär av allt man tycker om, som mjölk och frukt, så blir det ju outhärdligt tillslut!

Jag har kört ganska strikt GI tidigare, men nu kör jag bara mitt eget race. Försöker undvika smörgåsar och så, men om mamma serverar potatisgratäng äter jag det. Har skärt ner lite på kolhydraterna alltså, så lite GI-inspirerat åtminstone!

2008-03-10 @ 14:35:43
URL: http://luva.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0