dumma anna!

Jag ligger här i en soffa hemma hos en vän. Dagen igår var som sagt en stor prövning, först ettårskalas och sedan middag med vännerna. Jag misslyckades, men inte så mycket som jag hade gjort förr.

På kalaset åt jag en bit smörgåstårta och en 2 cm bred bit från en almondytårta. Förr hade jag ätit tills jag sprack vilket jag inte gjorde igår iaf. :)
Senare på kvällen bjöd vännen på supergoda kycklingspett, curryris, sallad med gott tillbehör såsom fetaost och creme fraiche. Trott eller ej men min tallrik bestod av två spett och sallad! Lite applåder förtjänar jag allt. ;)

Problemet är att samma vän är en jävel på att baka och efter maten ställde hon fram en stor cheesecake och en persika-hallonpaj som jag fullkomligt avgudar. MEN, i mina ögon kom jag fram till att en bit cheesecake (det är ju "bara" socker och digestivekexen som är dåliga tillskillnad från pajdegen och allt socker i pajen...)skulle vara bättre ur gi-perspektiv så det blev ingen paj.

Idag har jag dåligt samvete, jag mår inte alls bra i kroppen och vet inte om det är sockerchock, kolhydratschock eller vad det är men jag mår illa och känner mig uppblåst och slö. (Då står ändå chips, dipp, kesella och bär kvar oätet i köket...)

Det blir en lång promenad senare...

Kommentarer
Postat av: Jennie

Det är bara att ta nya tag idag tjejen :) Såna där dagar kommer ibland, då gäller det bara att vara stark dagen efter och se till att dessa dagar inte blir till veckor! Det kommer gå superbra, är du bara motiverad så kommer du glatt gå ut och gå den där promenaden idag och sen kommer det kännas massor bättre :)... Som man känner sig själv, känner man andra. Ha en superfin dag,Kram!

2008-03-29 @ 09:24:15
URL: http://skattkistan.blogg.se
Postat av: T

Visst är det jobbigt när man är bortbjuden och det bjuds på en massa god mat som man vet att värden/värdinnan har slitit med, och man kanske egentligen inte "kan" äta men gör det ändå för man vet att dom har slitit?! Vet precis hur det känns. Jag tycker du var jätte duktig som lyckades att bara äta lite. Jag har den där självdestruktiva instinkten att om jag äter lite är "ändå allt förstört" och då kan jag lika gärna äte mer. Vilket leder till extrem överätning och att jag mår dåligt både direkt efter och dagen efter. Suck... ska ha dig i åtanke nästa gång och försöka följa ditt goda exempel.
Kram

2008-03-29 @ 11:27:55
URL: http://fantastisk.webblogg.se
Postat av: ina

Hihi, kan du någonsin förlåta mig? :P

(dessutom kompenserades ju det där onyttiga med nyttig frukost och promenaden hem på några kilometer!)

Anna duktig :)

2008-03-29 @ 11:49:01
URL: http://ordbajseri.wordpress.com
Postat av: Malin

men tänk så här, inte alltid men någon gång, man kan äta allt men itne alltid, samma som jagkäkade pizza i går och drack sprit på kvällen.. man kan itne förbjuda sig allt, :)lycak till

2008-03-29 @ 13:23:13
URL: http://lightinmysoul.blogg.se
Postat av: sandra

Ibland kan man få unna sig något, men bara det inte blir för mycket :)

2008-03-29 @ 16:49:55
URL: http://karvinen.blogg.se
Postat av: bannie

hur gammal är du??

2008-03-29 @ 18:08:39
Postat av: L 162 cm - 95 kilo

Haha..men då får jag skaffa körkort först..och sen hoppas jag på att jag kan åka upp så att vi kan ses..för det vore verkligen jättekul!:)

2008-03-29 @ 21:34:36
URL: http://tugga.blogg.se
Postat av: Karin

kul att du gillar designen, tack! =)

2008-03-29 @ 22:39:33
URL: http://litenbrun.blogg.se
Postat av: Emma

Ja jag tyckte väl det var helt okej, men inte så bra som jag hoppats, men jaja ;) lär ju kolla nästa vecka igen :P

Sådär blir jag också av kolhydrater "dagen efter", eller snarare nästan bakfull. Illamående, huvudvärk och yrsel!

2008-03-29 @ 23:05:26
URL: http://twentysomething.webblogg.se
Postat av: Hanna

Jag tycker det verkar som om du skötte det där mycket bra!
Det är ju tokjobbigt att bli bortbjuden på sånna kalas. Var själv på ett kalas i söndes med bara tårtor och kakor och.. ja det var värsta kafferepet i pippilångstrump-stayl.

Jag har funderat över det där med sockershock. Om man inte äter socker direkt längre.. och sätter i sig mycket frukt på en gång. Jag gjorde en smoothi med jordgubb, kiwi, banan.. å lite sojamöjlk och spirulina.. fantastiskt gott, men jag fick ont i huvudet. Känns konstigt.

Ja, jag försker sätta upp utvärderingar var dag eller för ett par dagar framåt. Nu har jag inte kommit in på bloggen sönda-måndag.. så de är missade.. men då försökte jag med att tänka trappor, socker i kaffe å sånt.. basic. Och så var jag å simmade igår!
Det är bra att utvärdera dem också. Blir lite mer pli på det hela då.

Ja, den hon beskriver är bara 20 minuter. Men det är bra för att hitta tekniken. Och det känns endå, I tell you.
:)
Ragg å ragg.. Jag har väl nån på G. men det är inte så seriöst. Jag tror inte jag hade orkat det nu endå.. med allt. Men ja jag övar också på att bli lite mer raggisch. :) Så det är hela självkänslabiten inbakad i mitt projekt.


Slösa inte tid på dåligt samvete! Det gynnar aldrig i nått bra.

2008-04-01 @ 11:37:44
Postat av: Anonym

prima fin blogg du har :)

2008-04-01 @ 13:29:03
URL: http://sockerkompis.blogg.se
Postat av: ullis

WooW! Jag tycker inte du ska ha dåligt samvete för trots allt som bjöds på så tycker jag att du var jätteduktig :o)
Hurra för dig!
Jättefin blogg btw, jag länkar gärna från min så jag kan komma in och läsa fler gånger.

Grattis förresten i utmaningen från miss xl, jag såg ditt namn där så jag var tvungen att kika in :o)

2008-04-01 @ 14:17:17
URL: http://itsnowornever.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0