måndag 12

Innan såg jag fram emot måndagar, att se hur vågen hade ändrat siffror på ett positivit sätt. Nu börjar det bli mer ångest och jobbigt. Jag slarvar så mycket, vart har min motivation tagit vägen? De dåliga ovanorna smyger sig på så himla lätt och det är så lätt att unna sig något. Men hur ofta kan man unna sig något innan det blir en vana? Jag tror jag har misslyckats.

Helgen har varit hemsk (matmässigt). Jag har varit inne mycket i den stora staden och det har slunkit ner glass, kinamat, baguett från subway och för att inte tala om alla bullar, kakor och bakelser hos mormor igår när vi firade mors dag. Man kan verkligen inte säga nej till mormor, hon tar det personligt. Så ja.. dagens vikt får jag ju skylla mig själv. Jag var nere på 86.0 i torsdags vilket gör det hela ännu mer sorgligt.

Vikt: 86.8 ( + 0.2 kg | sen 10 mars - 8.5 kg | totalt - 11.7 kg )
BMI: 32.6 ( sen 10 mars - 3.2 | totalt - 4.4 )

Mina promenadskor är dessutom helt oanvändbara nu vilket leder till att det känns jobbigt att gå ut och gå långpromenader. Mina ballerina får duga och det gör dom, ett tag men fötterna gör verkligen ont om jag går för långt. Men träningspasset från youtube kan jag rekommendera ännu mer nu 2 dagar efter, träningsvärken är dödande och jag kan knappt hosta eller nysa utan att det gör ont. Men det är väl då man vet att man faktiskt har muskler där under allt fett? :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tycker du har gjort ett grymt bra jobb som ändå hållt dig så länge. Människor är inte super-humans och man har bakslag. Tänk dig alkolister, hur svårt dom har att sluta. Du kanske var sockerberoende förut och det är ju likadant. När du har et bakslag häng inte upp dig på det utan tänk framåt istället. Annars skulle ju vem som helst bli deprimerad =) Lycka till i fortsättningen!

2008-05-26 @ 09:56:52
Postat av: Nenny

Men + 0,2 är ju INGENTING. Verkligen... =)

Visst är det lätt att tappa motivationen. Rätt vad det är så är den bara puts väck... Vi går alla igenom det. Men den kommer tillbaka.

Du har ju gått ner över 11 kilo! Tänk på det ett tag. 11 kilo! Vad gör 2 ynka hekto i det stora hela??

Det tar du igen snabbt som attan! =)

Fortsätt bara kämpa!



Kram

2008-05-26 @ 10:16:19
URL: http://nenny.bloggagratis.se/
Postat av: miss xl

motivation kommer och går...



Den är snart tillbaka igen! :)

2008-05-26 @ 13:50:48
URL: http://xl.webblogg.se/
Postat av: Cornelia

Åh nej känn inte att du har misslyckats, tänk på det totala resultatet. Sedan är det så att att motivationen kommer och går. Det kommer tillbaka till dig. Jag lovar

Kram och en massa pepp

Cornelia

2008-05-26 @ 19:50:44
URL: http://www.mia-caramia.blogspot.com
Postat av: Marie

Men ge inte upp nu! Du har inte alls misslyckats! Se det som en svacka, en härlig sådan ;), och nu är det nya tag. Lycka till! Och precis som någon annan sa 2 hg är ju inget!

2008-05-27 @ 19:21:29
Postat av: Johanna

Nu har jag äntligen skickat iväg skivan! Hoppas den kommer fram helskinnat! :)

2008-05-27 @ 21:42:22
URL: http://jojons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0