en måndag i v. 47

Jösses vad tiden går fort samtidigt som den kryper fram. Mörkret sänker sig över oss allt tidigare men till skillnad från alla andra som verkar tycka det är dåligt så tycker jag det är rätt mysigt. Så länge det inte regnar så är jag nöjd för jag har inga regnkläder vilket sätter stopp i mina planer och motivation ännu mer.

Jag fick ställa in alla passen jag hade bokat in. Jag har växlat i förkylningsstadier i 2½ veckas tid nu och nu är jag tillbaka på att bara hosta inälvorna ur mig MEN, bara om nätterna. Vad betyder det? Så fort jag har lagt mig ner de tre senaste nätterna har det kört igång och jag har knappt fått en blund i ögonen. Men jag tänker positivt. På något sätt har jag bestämt mig för att inte vara så veklig mer så imorse gick jag ut på en promenad innan frukost, pluggade för ett prov jag har skjutit upp i över en månad och gick till skolan och fick det överstökat. Nu kan jag inte sitta inne och sitta still längre.

Så en promenad eller två om dagen kommer det åtminstone bli tills jag är fit for fight igen. Jag måste erkänna att jag har blivit lite uppskrämd av kommentarer jag har fått om unga människor som har dött pga träning tillsammans med förkylning. Nej, det är inte mitt öde.

Något annat jag undrar över... jag har så svårt att förstå att så många av er är intresserade av vad just JAG skriver, allt fler lägger till min blogg på bloggkoll vilket jag tycker är det mest motivationshöjande jag kan komma på. Plus alla fina kommentarer såklart. Men vad är det som ni gillar med min blogg? Jag har fått veta att jag borde uppdatera mer men samtidigt har jag inte så mycket vettigt att skriva med mer uppdateringar. Skulle ni inte tröttna om det kom massa nonsens mitt bland allt? Vill ändå hålla mig till ämnet. Så mitt tips är att om någon är intresserad om mer om mig så har jag en "privat" blogg, titta gärna in där istället [klicka här].

Men kritik är önskat, både med bra och åsikter om hur jag kan förbättra för att ni ska stanna kvar under min resa. :)

Kommentarer
Postat av: Iris

Jag la precis till dig på bloggkoll för jag tycker det du skriver verkar bra.. så om du fortsätter så då är jag nöjd :)



Det är okej att träna lite om du är förkyld, sålänge du håller det till lugna promenader och inte anstränger dig. Dock ska du se upp om du har ont i halsen. Känner en kille som tränade ändå och fick hjärtmuskelinflammation eller nåt.. det går ju att bota, men då kan man inte träna på ganska länge.. Men som sagt, traska på bara :)



ha det bra!

2008-11-17 @ 22:50:01
URL: http://inredningskaos.blogspot.com
Postat av: Karin

nu är jag ju ingen expert..men ang din hosta nattetid...blir du täppt i näsan av att ligga ner? det kan ju orsaka så att du andas mer med munnen och gör så att luftvägarna blir torrare och gör så att du hostar mer.

2008-11-18 @ 00:16:00
URL: http://litenbrun.blogg.se/
Postat av: Karin

och just det...anledningen till att jag läser din/dina bloggar är för att jag helt enkelt har fastnat i ditt sätt att skriva och berätta om saker.. du skriver väldigt bra och man liksom flyter med i texterna, sen är det ju väldigt drivande och intressant att läsa om din viktnedgång med...och sen är du ju jäkligt duktig på att designa dina bloggar med..och en snygg blogg är alltid intressant att kika på..jaja..det är inte utsidan som räknas..jag vet..men ja..hoppas du förstår..=)

2008-11-18 @ 00:20:45
URL: http://litenbrun.blogg.se/
Postat av: Nenny

Tycker din blogg är bra precis som det än. Så ändra inget.

=)

Kram

2008-11-18 @ 09:03:49
URL: http://nenny.bloggagratis.se/
Postat av: Nenny

Precis som DEN ÄR skulle det stå...

;)

2008-11-18 @ 09:04:33
URL: http://nenny.bloggagratis.se/
Postat av: lisen

Jag läser din blogg för du skriver om något som inte är så självklart för alla,

att gå ner i vikt. Jag kämpar mot vågen och för att få må bra (är överviktig). och man blir inspirerad när du skriver om måtten och hur mkt du gått ner osv. Man blir inte avundsjuk, utan man blir motiverad och glad för din skull! =D kämpa på!

2008-11-18 @ 16:30:54
URL: http://ienannandelhoslisen.blogg.se/
Postat av: Sanna

Men söta lilla underbara Anna! Du är ju en kraft som vill oss att gå vidare och kämpa!! Du är viktig för mig....



Kramar om dig vännen!!

2008-11-18 @ 16:40:35
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Postat av: Stream

Hej!



Du väger ungefär som jag så dig vill jag gärna följa! =) Har lagt till dig på bloggkoll också.

2008-11-19 @ 07:57:02
URL: http://streamsviktiga.blogspot.com
Postat av: Anonym

om man har hosta enbart på natten när man ska lägga sig så brukar jag ta en värktablett. (gärna lite starkare, som magnecyl) det har en lindrande effekt och dövar helt enkelt hostreflexerna. efter en halvtimme så sover man som en prinsessa! Det kan ju kanske vara värt ett försök?

2008-11-20 @ 10:03:53
Postat av: Sandra

Du är duktig, skriver bra och verkar vara en helgo tjej :) Därför jag läser i alla fall :D Gillar att läsa om mat och träning, funderingar och sånt som du skriver om :) Jag får tips, råd och inspiration. Kul att nu också ha tillgång till din "privata" blogg :)

2008-11-20 @ 13:19:46
URL: http://sandrandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0