"chocka kroppen!"

Det är tips jag har fått nu och det var också det jag skrev om för ett tag sen med ätardagar.  Så även om jag vet vad ni menade, att ändra kosten lite och även träningen som jag faktiskt har vart mer eller mindre inaktiv med under flera veckor nu eftersom jag inte har orkat ta tag i det... så chockade jag kroppen igår. Tror jag.

Jag åt en påse skumbananer och två ostmackor, sköljde ner allt med ett STORT glas mjölk. Mm det var gott. Jag behövde inte göra det och jag hade egentligen inte något sug efter det men jag ville ha det. Det var ett genomtänkt och medvetet beslut. Ingen ångest efteråt, inget åh-nej-vad-har-jag-gjort utan jag gick och la mig med ett leende på läpparna. Det kändes bra. Mest för att jag kände mig så trött på att hela tiden tänka på vad jag stoppade i mig. Ni får tycka att det var dumt eller att jag inte längre är lika bra för jag känner mig så jävla bra ändå eftersom...

... nu har jag kommit hem, har duschat och kokat ägg som jag ska äta med lite yoghurt och osötad müsli från Finax och kan ni gissa vart jag har vart? På gymmet!

Jag har ju skrivit om att det ska öppna ett gym här på orten och i lördags öppnade det och idag var jag där. Min träningsväska fick dammas av lite eftersom jag inte har använt den sen i mars/april nångång och bara det att jag fick plocka ur mina tjocka tumvantar säger väl något om saken. :P Jag måste säga att det var tufft att använda kroppen på det sättet igen. Promenader i all ära men fasiken vad mycket tyngre det är att sitta på gymmet.

Hur som helst cyklade jag i 30 minuter, en sträcka på 13.3 km och 247 kalorier samt en väldigt svettig handduk vid sidan om. De första 10 minuterna på cykeln var tunga men sen vid 13-14 minuter var det som att jag cyklade över en gräns för jag kunde andas igen, hjärtslagen blev stabilare och resten av tiden försvann i ett naffs. Sen styrketränade jag i cirka 25 minuter med fokus på armar och bröst (åh hjälp vad svag jag känner mig nu, hoppas jag inte måste lyfta något idag!).

Fan att det ska vara så svårt att ta tummen ur röven och faktiskt ta sig dit för när man väl är där känns det som att man flyger fram samtidigt som man blir svagare i kroppen men lyckligare i själen. Det känns så skönt att jag kan cykla ner på nån minut och träna när jag vill för det kommer verkligen göra det lättare för mig med motivationen. Nu ska jag äta. :)

Kommentarer
Postat av: sandra

du är jätteduktig! heja dig! :)

2009-08-25 @ 12:54:42
URL: http://sandraochvikten.blogg.se/
Postat av: Träningsglädje

tycker inte alls du är dum: tyckte det var sunt att äta precis det du ville och inte känna ångest!

2009-08-25 @ 13:03:23
URL: http://www.traningsgladje.se
Postat av: Fröken Viktig

Åh vad duktig du är. Stor applåd till dig.

2009-08-25 @ 13:09:17
URL: http://www.frokenviktig.com
Postat av: Zandra

SV: Tusen tack för peppningen! Känns helt underbart att du om någon hittade in till mig. Jag har följt dig sen ett år tillbaka ungefär och det är alltid lika spännande!



Jag håller med dig när det gäller att få tummen ur. Igår var det första gången jag var på gymmet sen påsk och jag förstår inte varför det ska vara så svårt, det tar ju bara 5 minuter att cykla dit.. Men förhoppningsvis fick jag ur min tumme.



LYCKA TILL I FORTSÄTTNINGEN!

2009-08-25 @ 13:13:31
URL: http://counting.blogg.se/viktbloggen
Postat av: Jag klarar det

Åhh, jag förstår vad du menar! Men, ingen skada skedd tror jag :) Och bra med gymmet!

2009-08-25 @ 13:52:43
URL: http://jagklarardet.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jag hade också en sån där dag igår, och jag känner precis som du. Det va liksom en härlig känsla på nåt sätt och något som verkligen behövdes.. Så jag förstår dig :)



Är det gymmet i nol som du menar i inlägget? =) om det är det.. tänkte jag bara fråga om du vet vad det kostar att träna där? =)



Ta hand om dig! kram!

2009-08-25 @ 14:41:11
URL: http://uniqueangel.blogg.se/
Postat av: Zandra

SV: Haha nej det kanske inte låter så lockande. Men tycker man om soppspadet från grönsaks- eller köttsoppan så tycker man nog om grönsaksbuljongen också, salt å gott. Men alla är vi olika :)



Jo du har så rätt så, det gjorde vi. Så du är inte ute och cyklar i alla fall :) Ja vi får hoppas på det bästa helt enkelt för i slutändan kommer man att må bra av det och man kommer att vara stolt över sina framgångar.

2009-08-25 @ 15:27:16
URL: http://counting.blogg.se/viktbloggen
Postat av: Bullen

Jag hjälper dig gärna :) Men det är lite svårt att svara på frågan om kolhydrater utan mer information :) Skulle du kunna skriva ned hur en typisk mat-dag ser ut för dig, och maila det till mig? Hur mycket har du tänkt träna på gymmet?



Jag tycker du gjorde helt rätt som gav kroppen en skumbanan-chock igår! Det var säkert bara bra!

2009-08-25 @ 16:56:47
URL: http://www.bullenstankar.blogspot.com
Postat av: Karin

skumbananer eller inte..jag gillar dig ändå och tycker du är duktig! =)

2009-08-25 @ 17:38:33
URL: http://www.soija.se/
Postat av: Lotta

Härligt jobbat! Visst - vad gäller intaget så är det så att man ska äta för att man känner för det och då tycker jag att det är okej. Det är ett medvetet val och inte någonting man gör bara för att... då tycker jag sådana saker är helt okej!

Lotta

2009-08-25 @ 20:40:33
URL: http://www.viktinfo.wordpress.com
Postat av: Robin

Ser att du tog ditt förnuft till fånga och följde mitt råd om müslin!

2009-08-25 @ 23:11:58
URL: http://rsvedling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0