aromboden.se

Förra vintern så var jag inne på aromboden och jag måste säga att det blev min favoritsida när det kommer till att handla online, nästan på direkten. Jag är ju en sån där typisk höstmänniska, jag älskar när mörkret kryper över oss och man får tända levande ljus på kvällen eller när man kryper upp i soffan med ett gott te. Jag är inte så förtjust i att dricka stora mängder te dock utan oftast smuttar jag på det tills det nästan är iskallt men med minst hälften av teet kvar. :P

Det finns det allt möjligt att sukta efter - teer, smaksatta kaffen, marmelader, oljor, godis, chokladpinnar och även massa olika kryddor. Kryddor passar mig bättre egentligen för jag älskar att exprimentera med matlagning. När jag lagar mat så är det ingen ide att fråga vad jag har haft i och för sitt eget bästa kanske man inte ska veta heller för ibland har jag lite konstiga ideer för mig - typ curry i köttfärssåsen.

Vad jag egentligen ville säga var att jag tycker att ni alla ska ta er en titt på aromboden.se om ni är som mig. Kryddorna jag köpte förra året är på bottenskrapet och det är dags att köpa lite nytt. Tänkte bla testa en pepparkakskrydda nu inför julen, en krydda som heter African Ribb med vittvin som lät riktigt spännande men också lite nya teer. Det är också jättebra saker att ge bort i födelsedagspresent eller julklapp, det har jag gjort och det tycks vara mycket uppskattat.

Jag menar, hur skulle man kunna motstå att dricka ett te från sin älskade som heter "Kärlekste" eller kanske ge ett te med namn "Värm ett fruset hjärta" till en vän som känner sig låg i höstrusket? :)

Chokladpraliner & delikatesser från kryddlagret på Aromboden


Kommentarer
Postat av: Fröken Viktig

Den sidan måste jag kika på :) Curry i köttfärssåsen är väl inge konstigt, det har jag nästan alltid :) men däremot har jag testat med kanel... gott det med! Ha en fin dag.

2009-09-22 @ 09:13:30
URL: http://www.frokenviktig.com
Postat av: Viktat

Oh vilket bra tips, kul sida!

2009-09-22 @ 20:17:49
URL: http://viktat.blogspot.com
Postat av: Anneli

Helt klart värt att kolla in. Älskar också att hälla "konstiga" kryddor i maten. Och te är verkligen det bästa som finns nu under hösten. Finns inget bättre än att få krypa upp i soffan med en stor mysig filt, en mugg med te och så några tända ljus =D

2009-09-23 @ 10:59:50
URL: http://halsofreaket.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Trevligt tips på hemsida där :) jag håller på med en diet just nu som är världens jobbigaste men pågår bara i 13 dagar som tur var. Danska Rikshospitalet stoffskiftekur (långt namn) har du hört talas om det?

2009-09-24 @ 23:52:55
URL: http://jeanettelindgren.blogg.se/
Postat av: Li

verkar som en mysig sida!



Kram

2009-10-09 @ 14:38:10
URL: http://sweetieli.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0