Hej förkylning!

Varenda gång jag kommer igång med träningen så blir jag förkyld efter cirka 2-3 veckor. Jag har varit lite låg de senaste dagarna och mest spenderat den fria tiden i min säng framför filmer. Eftersom jag också är allergisk mot pollen så nyser jag en del för tillfället. Igår kväll inget undantag men det var så konstigt för efter en nys så blev jag kaboom - förkyld!

Natten har varit hemsk och jag vaknade helt svullen i både hals och näsa, öronen är känsliga och huvudet dunkar. Men jag hade nästan väntat på att det skulle komma. Nu ska jag bara ta hand om mig ordentligt och anstränga mig extra bra med bra kost och snyta mig ofta, vara så varm jag kan vara osv. Det är ju ett känt faktum att kommer man av sig i rutinerna såhär tidigt är det skitsvårt att komma tillbaka och gymmet är ju trots allt min nya (gamla) vän. :)

Kommentarer
Postat av: H

Krya på dej. Drick mkt..kanske lite ingefärsvatten..har hört det ska vara bra. :)

2010-04-19 @ 22:00:26
Postat av: Anonym

Krya på dig! Man blir så arg när förkylningen kommer sådär olägligt men bara att kämpa på igen sen! =)

2010-04-19 @ 22:56:07
URL: http://thehardbody.blogg.se/
Postat av: Fattie

Vad eländigt med allergi :( Har aldrig varit allergisk mot något, så jag kan inte föreställa mig plågan... Men du har ju en bra inställning! Försök att hålla igång med milda aktiviteter? Kanske är det inte hur hårt du tränar som är viktigt just nu, utan bara att bibehålla rutinerna? :)



Svar: Jaaa. är skrämmande att barn och tonåringar är sånna mästare på elakheter! Fast jag vet vuxna som är precis lika illa, men kanske är det mer vanligt/synligt hos barn?



Jag hade kunnat döda än idag för att få veta hur hon lyckades få alla de där människorna att sky mig som pesten..! men antingen har folk spelat dumma eller sagt rakt ut "det är så pinsamt att vi trodde på det hon sa, jag skulle aldrig kunna berätta det och se dig i ögonen igen". Så mitt hopp om sanningen dog för ganska längesen..



Jag och "Marie" tolererade väl varandra resten av grundskolan, men vänner skulle jag inte kalla oss. Hon återkommer dock i berättelsen, fast det blir senare ;)



Vad kul att du blivit uppslukad av den! Det gör det bara desto roligare att berätta :) Ifall folk tyckte jag var en redig gnällspik utan något vettigt att säga hade jag nog inte skrivit ett endaste ord om mitt privatliv!



Ta hand om dig nu, ta till allt som kan lindra besvären (vitlök, vitlök och mer vitlök?)! Vira in dig som en kåldolme i den gosigaste filten du kan hitta, drick varma drycker, ät nyttig frukt och rå om kropp liksom själ!



Stooora krypa-på-dig Kramar! :)

2010-04-20 @ 01:16:48
URL: http://tjockasmalajag.blogspot.com/
Postat av: EMMALICIOUZ

gå in ´på min blogg och anmäl dig NU om att bli dagens blogg imorgon ! :)

2010-04-21 @ 22:16:13
URL: http://emmaliciouz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0