Jag skippar vågen totalt : Måndag 6

Jag lyckades faktiskt hålla mig ifrån vågen sen jag skrev inlägget. Jag var ändå riktigt förväntansfull när jag ställde mig på den imorse för efter bara en vecka på gymmet så känner jag skillnaden i kroppen. Jag kommer precis från gymmet nu också, en bra start på dagen fast inte tillräckligt bra för mina tankar och känslor.

Vikt: 97.7 kg [plus 0.6 kg | totalt 0.7 kg]
BMI: 37.2 [minus 0,3]

Jag mässar inom mig: "Vågen spelar ingen roll, måttbandet är viktigare! Vågen spelar ingen roll, måttbandet är viktigare!". Men ändå så känns det för jävligt rent ut sagt.

Jag anstränger mig, jag sköter mig, jag fyller i ALLT jag äter och dricker varje dag, jag håller mig till mina kalorier, jag rör på mig på något vis varje dag, jag dricker cirka 2 liter vatten varje dag, jag sover bättre, jag tänker bättre... och ändå så går jag UPP i vikt.

Jag vill bara komma under 90 just nu, när jag ligger över så känner jag mig verkligen som en tjocksmock. Det är som en inre gräns där jag känner mig lättare, när jag inte längre går runt och tänker på att jag faktiskt är närmare 100 kilo. Så även om jag sa att jag tänkte försöka att bara väga mig varje måndag så har jag nu bestämt med mamma att vågen får stå någon annanstans. Jag tänker inte låta en våg göra mig såhär låg och omotiverad. Jag kommer inte väga mig igen förrän den 8 maj, på nästa månadsdag.


Något som är positivt idag iaf, vitsippor jag hittade på gårdagens långpromenad. :)

Kommentarer
Postat av: marielle

Kroppen brukar ju binda vatten när man börjar träna, du ska se att det snart vänder. viktigaste är ju att du mår bättre :))

2010-04-12 @ 13:55:19
URL: http://motettlattareliv.blogg.se/
Postat av: Molly

Jag skulle undvika ALLA kolhydrater om jag var du..

2010-04-12 @ 15:15:29
Postat av: Marie

Du tränar på gym, du bygger muskler!! Du har säkerligen minskat i fett, men ökat på muskelmassan, vilket är bra eftersom det hjälper till att förbränna. Vad säger måttbandet? Har du minskat något i omfång. Tänk på alla bra val du gjort och hur mycket bra du gjort för dig själv i veckan som gick. Vad stolt och glad och ställ undan vågen!



Peppkramar

2010-04-12 @ 15:46:14
URL: http://www.sockergrynet.se
Postat av: Linda

Hej! Jag märker en sak ganska genomgående i dina inlägg, och det är att du är ganska negativt inställd till dig själv. Du anstränger dig för att må bra fysiskt, och förtjänar beröm av dig själv varje gång du gör ett hälsosammare val. Att tänka negativt över vad du råkat äta som inte är i linje med vad du vill kommer bara leda till skamkänslor som ingen tjänar på.

2010-04-12 @ 17:47:09
Postat av: kristin

det vänder nog snart, det är säkert bara muskler som du har gått upp (haha, ja muskler väger det med) - det brukar ju vara så när man tränar, man kanske går upp lite i vikt men minskar rent fettmässigt.

2010-04-12 @ 18:25:35
URL: http://krickansfashion.blogspot.com
Postat av: Jennie

Sluta bry dig om vad du väger! Vikt är bara en siffra. Du får inte glömma bort att fysisk aktivitet också bidrar till att man går upp i vikt eftersom du bygger muskler. Samtidigt förlorar du istället cm eftersom muskler tar upp mindre plats än fett! Försök hålla uppe motivationen! Jag tycker du är kanonduktig som försöker. :) Titta gärna in hos mig om du vill ha lite tips! Kram

2010-04-12 @ 22:41:27
URL: http://www.stayfit.nu
Postat av: Sofia

Muskler väger mer än fett!! Så fastna inte för mycket på vikten!! Tycker du är jätte duktig!!!

2010-04-13 @ 00:30:59
URL: http://edstam.blogg.se/
Postat av: marielle

Jobbigt att det ska behöva vara så, man ska ju få äta tills man är mätt men sånna här dagar så blir man nog aldrig det ;) Det blev inget sött, men det blev två smörgåsar, kändes lite onödigt.Dock är vågen snäll idag så då känns det rätt okay ändå.



Va fin nya designen blev förresten! :)

2010-04-13 @ 10:56:25
URL: http://motettlattareliv.blogg.se/
Postat av: kristin

sv; tack så mycket, vad glad jag blev =)



ja, du kommer klara detta, det är jag säker på - du verkar så positiv! det kommer gå galant!

2010-04-13 @ 22:56:09
URL: http://krickansfashion.blogspot.com
Postat av: Jennie

hur går det för dig? :D

2010-04-14 @ 13:18:26
URL: http://www.stayfit.nu
Postat av: carro

oh börjar nästan gråta när jag läser din blogg.. känner igen mej så mkt.. jag är inte ensam .. tack för en underbar blogg..!

2010-05-01 @ 16:58:08
URL: http://www.metrobloggen.se/carolinebroberg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0