Kreativ Blogg Award

Jag brukar inte vidarebefodra såna här awarder och priser särskilt ofta, jag tycker det är jättekul när ni läsare tänker på mig och jag blir glad. Men det har bara känts som att det inte passar här på min blogg där jag vill hålla mig till ämnet. Men den här gillade jag och jag tänkte att det kunde vara kul för er att lära känna mig lite också.

Jag har fått en kreativ blogg-award från Thea och
Jenny.

1. Kopiera awarden på sin blogg.
2. Länka till personen som gett dig awarden.
3. Berätta 7 intressanta fakta om dig själv.
4. Välj ut 7 andra bloggar du vill ge awarden till.
5. Länka till deras bloggar & kommentera hos dem att de har en Award att hämta.


► Jag är otroligt envis. Jag tänker tex aldrig ge upp den här resan förrän jag har kommit till mål, hur många "tillbaka till gå" jag får under tiden.

► Jag är en skaparsjäl, som jag skrev tidigare. Jag älskar att fotografera och baka men jag tecknar också en hel del (efter att knappt ha rört penna och papper på flera år). Under hela min barndom ville jag bli frisör som också är skapande enligt mig, nu vill jag bli konditor och göra fina tårtor och bakverk.

► Jag älskar språk, jag tycker det är otroligt häftigt när man kan göra sig förstådd. Jag älskar engelska för det finns så många mer sätt att uttrycka sig korrekt än vad det finns i svenskan. Fast jag gillar ju svenska också. Jag ingick i ett tyskaprojekt i högstadiet där vi läste alla so-timmarna på tyska utöver språkvalet och jag har ett intyg på att jag (en gång i tiden) kunde vardagstyska flytande. Jag har också påbörjat en spanskakurs och en dag kommer jag kunna spanska också.

► Jag har knappt varit utomlands, förutom Danmark har jag bara varit i Tyskland på klassresor och i Prag med min kompis familj för flera år sedan. Jag har aldrig känt ett behov av att se världen men för cirka 2-3 år sen fick jag en sugande känsla av att vilja åka iväg till massa ställen. Irland, Mauritius, Grekland, Indonesien, USA... Jag ska bara få en inkomst och spara pengar så åker jag.

► Jag läser slutet på böcker först. Jag har alltid varit en bokslukare och jag är ganska så otålig så jag brukar läsa hur böckerna slutar innan jag läser boken. Det enda undantaget är när jag läser deckare för då blir verkligen hela boken förstörd om man vet vem mördaren är.

► Jag har bott på flera ställen i mitt liv hitills - utanför Smögen, en väldigt kort tid bodde jag i Oskarshamn, Blekinge och sedan flyttade jag till en lägenhet utanför Växjö, Småland. Efter det flyttade jag till Höganäs, Skåne men för 2 år sedan flyttade jag hem igen till min familj. Nu tänker jag inte flytta långt härifrån igen för mitt hjärta tillhör västkusten och göteborgsområdet.

► Jag tror på en andevärld och att det finns något mer efter döden. Inte att man hamnar i himlen nödvändigvis men jag vägrar tro att det här är allt. Jag tror på möjligheten att det finns reinkarnation för ibland känns det som att jag har levt ett tidigare liv.

Jag skickar vidare till: Karoline, Ulrika, Fia, Lila, Marie, Fattie & Therese.

Kommentarer
Postat av: therese

Tack!

2010-01-27 @ 20:48:03
URL: http://slutavarafet.blogg.se/
Postat av: Naughtyn

Vad roligt att läsa dina punkter! Jag har också fått awarden skickad till mig så jag ska nog också försöka mig på att skapa en lista.



(Nu finns det för övrigt nya efter-bilder att se inne hos mig. Yey!)

2010-01-28 @ 12:03:31
URL: http://naughtyn.blogg.se/
Postat av: Fattie

Svar: tack så hemskt mycket :)



Jo, det är klart att det känns trist när man känner sig "lös" (förstår ju precis vad du menar med lös), men samtidigt måste man ju vara realistisk och försöka ha rimliga förväntningar på vad ens kropp är kapabel till!



Minns dina gamla viktminskningsbilder, och jag tycker du såg jättefin ut verkligen! Du är dessutom väldigt vacker Nu också ska du veta :)

2010-01-28 @ 15:11:25
URL: http://tjockasmalajag.blogspot.com/
Postat av: Sara

Hejsan!



Är precis som du mitt inne i ett försök till viktminskning och tipsar på min blogg om kalorisnåla recept. Både frukostar, luncher, middagar och mellanmål. Kan kanske vara intressant för dig? :)



Hoppas du får en trevlig helg!



Sara

2010-01-29 @ 09:28:25
URL: http://milktonium.blogg.se/
Postat av: 17år127kg

Vilken fin blogg du har tjejen! Och jag måste även säg att din sista punkt gjorde mig glad, fortsätt med det tänket.. ;)

2010-03-18 @ 23:38:18
URL: http://www.metrobloggen.se/17ar127kg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0